Machtiging incasso verloren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Machtiging incasso verloren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 19:46

Een beetje een vreemde titel misschien, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Afgelopen februari ontving ik een factuur met een machtigingskaart. Ik keek hier een beetje vreemd van op, ik krijg deze factuur elk jaar en heb hiertoe vorig jaar een machtigingskaart ingevuld. Op mijn bankrekening vind ik ook een transactie waarbij staat 'bankgiro opdracht'.

Anyhow, dat was vorig jaar op 1 maart.

Hartstikke mooi, maar omdat ik een machtiging heb ingevuld heb ik aangenomen dat de machtiging die dit jaar was meegestuurd per abuis was verzonden en dat een incasso wel zou volgen. Deze volgde echter niet, wel kreeg ik enkele weken geleden een herinnering van de factuur. (bijna 3 maanden na vervaldatum van de factuur!) Of ik deze wilde overmaken. Dus ik heb gemaild en verzocht de incasso te gebruiken die ik vorig jaar al heb ingevuld.

Nu geven ze aan niets te hebben gevonden en verzoeken mij deze factuur over te maken én een nieuwe machtiging op te sturen. Nu hoor ik overal om mij heen van deze organisatie dat ze de zaken niet goed voor elkaar hebben (verkeerde adressen, niet incasseren ondanks machtiging). En twijfel ik er aan of ik er wel goed aan doe om überhaupt een machtiging te schrijven. Op de machtigingskaart staat uitdrukkelijk 'tot wederopzegging'. Ik heb mijn vorige machtiging niet opgezegd en ze willen dat ik nog een machtiging invul. Dit geeft ze toch recht om dubbel te incasseren?

chazzie

Re: Machtiging incasso verloren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:51

Als je twijfelt, niet doen.
Bij mijn bank kan ik een automatische overboeking instellen, deze kan je dan zelf ook weer intrekken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 19:53

Als er twee keer wordt geincasseerd kun je altijd nog storneren. Dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren anders hadden ze niet aangemaand.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 20:06

Dit jaar niet Cissy, maar de kaart die ik nu invul is geldig vanaf volgend jaar...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:10

Ik zou zelf vragen om ze gewoon een rekening/acceptgiro elk jaar willen sturen.
Kan je het direct zelf overmaken. En kan er niet dubbel worden afgeschreven.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:03

Twee keer een machtiging tekenen en opsturen geeft hen geen recht op dubbel afschrijven hoor, dat zou mooi worden haha
Twee keer een getekende machtiging geeft recht op 1x de verschuldigde bedragen incasseren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 11:10

Corelli schreef:
Twee keer een machtiging tekenen en opsturen geeft hen geen recht op dubbel afschrijven hoor, dat zou mooi worden haha
Twee keer een getekende machtiging geeft recht op 1x de verschuldigde bedragen incasseren.

Oké, dat is in ieder geval fijn om te weten! Daar was ik echt even bang voor!

Ik heb echter weinig hoop dat het in de toekomst wel goed komt, aangezien mijn zusje vorig jaar exact hetzelfde heeft gedaan en nu ook gewoon een rekening krijgt. Terwijl ze nota bene getrouwd is en dit dus samen met haar man hoort te krijgen :+ Die even goed een rekening voor zichzelf krijgt, terwijl hij een machtiging heeft ingevuld. :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:43

Misschien heb je vorig jaar een machtiging voor eenmalige incasso afgegeven? Niet alle machtigingen zijn voor doorlopende incasso's, bij mij op m'n werk (woningcorporatie) maken we ook alleen gebruik van eenmalige machtigingen. Levert veel verwarring op ja :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 17:03

Neej schreef:
Misschien heb je vorig jaar een machtiging voor eenmalige incasso afgegeven? Niet alle machtigingen zijn voor doorlopende incasso's, bij mij op m'n werk (woningcorporatie) maken we ook alleen gebruik van eenmalige machtigingen. Levert veel verwarring op ja :')

Er staat echt op 'tot wederopzegging'.