Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Euforie schreef:Ik ben heel voorzichtig met mensen "vriendin(nen)" te noemen. Vind dat namelijk echt een bijzonder en ook een kwetsbaar iets. Meestal als de andere partij mij bijv voorstel als "een vriendin" aan iemand, dat ik wel zoiets heb van ok, diegene is serieus met me en dan durf ik diegene ook wel voorzichtig als een vriendin te benoemen in gesprekken. Vriendschap moet echter wel groeien. Ik weet helaas ook, hoe vriendschap plotsklaps ineens over kan zijn. Daarom gebeurd het wel met regelmaat dat ik mensen vaak kennissen, buurvrouw, stalgenoot blijf noemen bijv. Dat schept toch ietsjes meer afstand en dan doet het minder zeer, als ze ineens een ander pad des levens inslaan, waar ik niet meer tussen/in pas.

Een paar jaar geleden was iemand bij mij thuis voor een feestje. Ik wilde haar voorstellen aan een ander en toen heb ik gewoon gevraagd hoe ik haar zou voorstellen. Een vriendin of kennis? Daar moest zij ook even over nadenken, maar uiteindelijk hebben we samen ervoor gekozen dat 'vriendinnen' wel gezegd kon worden.