Studeren & werken met studenten ov chipkaart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1997

Studeren & werken met studenten ov chipkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 11:48

Hoi allemaal,

Ik weet niet of het hier goed staat maaar.....

Ik studeer voltijd HBO rechten en heb dus recht op mijn reisproduct welke ik ook gebruik, ik heb gelezen dat dit een lening is van ongv. 87 euro per maand. Deze kosten worden kwijt gescholden als je het papiertje haalt binnen 10 jaar.

Nu werk ik voor een uitzendbureau bij een gemeente en heb ik in mijn contract recht op reiskosten, nu is er specifiek opgenomen bij mij dat dit alleen met OV is... mijn collega (ook student) kan ook losse km's declaren van 0,15 cent.

Ik vroeg mij af of het uitzendbureau verplicht is alsnog reiskosten te vergoeden aan mij.. al maak ik ze niet werkelijk maar stel ik haal mijn papieren niet dan heb ik deze kosten er dus wel overheen....

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? op internet kan ik lezen dat ze wel verplicht zijn. :7 :')

KyaraMyBest

Re: Studeren & werken met studenten ov chipkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:54

Vgm is de ov lening een vast bedrag per maand en onafhankelijk van hoeveel je gebruik gemaakt hebt van het ov. Dus als je gebruik maakt van het ov voor je werk, heeft dat geen invloed op het bedrag dat je terug moet betalen als je je studie niet haalt. Ik zou het dus erg raar vinden als je nu alsnog reiskosten vergoed krijgt. Ik bedoel, de overheid betaalt je ov toch al?

Janine1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 11:56

Klopt inderdaad. het is meer gaan spelen bij mij omdat mijn collega dus wel vergoed krijgt.. en ik ook af en toe op de scooter ga of met de auto....

Janine1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 11:57

en deze kms dus niet kan krijgen vergoed.. en hey waarom hij wel en ik niet ;)