Creditcard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 11:30

Vraagje..

Ik heb op dit moment een creditcard van de Rabobank. Maandelijks betaal ik daar iets van € 2,80 voor geloof ik.
Nu gebruik ik hem echt zeer zelden. Alleen bij bijv. het boeken van een vliegreis/hotel waar je echt niet anders kan betalen dan alleen met een creditcard.
Vervolg: De kaart ligt al meer dan een jaar ongebruikt in de kast :+ Ik leende er weleens een van een vriendin als ik het nodig had, maar vind dit wel vervelend.

Zijn er creditcards waar je alleen gebruikt bij daadwerkelijk gebruik? Dus zonder maandelijkse/jaarlijkse kosten?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:34

Ik heb ABN en betaal niet extra voor CC. Zit in je betaalpakket.

Destination

Re: Creditcard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:36

Er bestaan ook prepaid creditcards :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 11:38

Skessa_ schreef:
Ik heb ABN en betaal niet extra voor CC. Zit in je betaalpakket.

Ik zit bij Rabobank, daar betaal je dus wel extra.. Om nou naar ABN over te stappen voor een CC die ik zelden gebruik :+ Maar wel handig bij ABN!

Destination schreef:
Er bestaan ook prepaid creditcards :)

Ohhh serieus? Ga ik daar even op googlen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:53

Ik heb de mijne ook jaren geleden op gezegd omdat ik em nooit gebruikte, en heb sindsdien wel een keer een prepaid gehad idd.
Maar tegenwoordig heb ik een paypal rekening en dat vind ik echt heel handig. Daarmee kun je bij een heel groot aantal (binnen- en buitenlandse) webwinkels bestellen, kost niks en je hebt gewoon garantie op je uitgaves voor als iets mis gaat.

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:24

Ik heb ook een CreditCard bij de Rabobank, maar het bedrag wat je betaald is ook voor het aanhouden van de rekening. Ik betaal 2,70 per maand. Voorheen 1,30 ofzo toen ik nog geen CC had.
Ik zie dat het bij ABN hetzelfde werkt 1,40 per maand en 3,15 als je daar een CC bij wilt. Dus of het echt verschil maakt. De prepaid CC is wel een goed idee inderdaad, maar betaal je daar niet ook maandelijks voor?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:28

Gewoon een losse creditcard ergens aanvragen, van de euroclix of ANWB, kost meestal 15 per jaar.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:34

Maar een debetcard en creditcard zijn niet hetzelfde. Niet overal waar volgens mij een creditcard wordt geaccepteerd wordt ook standaard een debetcard geaccepteerd.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:56

ik zit ook bij abn maar ik betaal iets van 10 euro ofzo per jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:02

Ik heb een prepaid creditcard van Viabuy (van Mastercard). Ben daar heel tevreden over, kan hem met iDeal opladen en het geld staat er dan direct op. Je betaalt per keer dat je hem oplaadt een klein bedrag maar that's it.

Denk er wel goed over na dat je dus alleen het saldo beschikbaar hebt dat erop staat. Als je bv een auto wilt huren of een down payment op een hotel moet doen vragen ze vaak dat je een bepaald bedrag beschikbaar hebt als borg, dat houden ze dan vast op je cc. Omdat prepaids daar niet geschikt voor zijn mag je vaak voor dat soort dingen geen prepaid creditcard gebruiken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:02

Tessaaa schreef:
Ik heb ook een CreditCard bij de Rabobank, maar het bedrag wat je betaald is ook voor het aanhouden van de rekening. Ik betaal 2,70 per maand. Voorheen 1,30 ofzo toen ik nog geen CC had.
Ik zie dat het bij ABN hetzelfde werkt 1,40 per maand en 3,15 als je daar een CC bij wilt. Dus of het echt verschil maakt. De prepaid CC is wel een goed idee inderdaad, maar betaal je daar niet ook maandelijks voor?

Ook ik heb een creditcard bij Rabobank, zo eentje die steeds aan het eind van de maand volledig aflost. Volgens mij zijn die 2,70 inderdaad kosten voor de rekening. Kosten voor de creditcard worden geloof ik 1 keer per jaar afgeschreven. Iets van 20 euro, en dat gaat van je creditcard af, die het weer van je gewone rekening afschrijft.

Ik denk dat als je het bijna niet gebruikt, dan een prepaid creditcard het makkelijkste is.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 11:48

Ik betaal echt maandelijks mijn creditcard..

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:04

Emmaa_ schreef:
Ik heb een prepaid creditcard van Viabuy (van Mastercard). Ben daar heel tevreden over, kan hem met iDeal opladen en het geld staat er dan direct op. Je betaalt per keer dat je hem oplaadt een klein bedrag maar that's it.

Denk er wel goed over na dat je dus alleen het saldo beschikbaar hebt dat erop staat. Als je bv een auto wilt huren of een down payment op een hotel moet doen vragen ze vaak dat je een bepaald bedrag beschikbaar hebt als borg, dat houden ze dan vast op je cc. Omdat prepaids daar niet geschikt voor zijn mag je vaak voor dat soort dingen geen prepaid creditcard gebruiken.

Wat emmaa hier zegt is wel iets om in de gaten te houden, auto's huren gaat vaak niet met een prepaid creditcard. Vrienden van mij hebben dit voorgehad, de auto online reserveren met de prepaid card was geen probleem, maar toen ze daar stonden om hem op te halen was het ineens wel een probleem. Beetje jammer zegmaar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:07

Precies. Ook bij een hotel is reserveren met een prepaid cc prima, maar vragen ze een andere betalingsmethode als je daadwerkelijk gaat afrekenen. In principe geen probleem want je kan vaak ook gewoon cash betalen en anders accepteren ze meestal wel NL'se bankpassen, maar vooral voor auto's huren is het wel iets om rekening mee te houden.

Als je hem echt maandelijks gebruikt zou ik eigenlijk gewoon blijven bij een standaard cc van de bank.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:43

Emmaa_ schreef:
Precies. Ook bij een hotel is reserveren met een prepaid cc prima, maar vragen ze een andere betalingsmethode als je daadwerkelijk gaat afrekenen. In principe geen probleem want je kan vaak ook gewoon cash betalen en anders accepteren ze meestal wel NL'se bankpassen, maar vooral voor auto's huren is het wel iets om rekening mee te houden.

Als je hem echt maandelijks gebruikt zou ik eigenlijk gewoon blijven bij een standaard cc van de bank.

Opzich ook wel logisch ook. Als je boetes rijdt, wil zon maatschappij dat nog kunnen incasseren. Bij een prepaid card gaat dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:52

Uiteraard heel logisch :j Vind het ook verder geen probleem want auto's huren is voor mij peperduur (onder de 25) en als ik in het buitenland verblijf is dat in hostels waar ik kan reserveren met mijn cc maar gewoon cash/pin kan betalen of zelfs vooraf met iDeal. Maar het is wel iets om rekening mee te houden, een prepaid cc heeft voordelen qua kosten vooral, maar je kan er bepaalde dingen gewoon niet mee.