Asexueel,hoe zit dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoriMann

Berichten: 800
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:16

ilayda schreef:
Wist echt niet Dat dit bestond, een kennis van mij heeft wel dat ze geen seks kan hebben (ben de naam even kwijt) maar er kan zeg maar niks in.

Even een vraagje, misschien een beetje een stomme vraag maar oke. Als jullie dan toch seks hebben om bijvoorbeeld je vriend tegemoet te komen, hoe gaat dit dan? Hahah nee ik hoef niet de details maar als ik bijvoorbeeld een keer geen zin heb in seks maar het toch maar doe om manlief te plezieren dan ben ik zo droog als een kurk.
Jullie hebben nooit zin eigenlijk, dus kan je dan wel nat worden?


De ene keer wel, de andere keer niet. Soms lukt he gewoon niet. Dat is dan jammer. Ik ben gelukkig redelijk goed in handwerk :Y)

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:19

_mjwb schreef:
Mijn vriend en ik gebruiken glijmiddel omdat het anders niet lukt. Klaarkomen dat is bij mij nog nooit gebeurd.

Weet je vriend ook dat je er niet echt plezier aan beleeft? Ik kan me zo voorstellen dat dat voor hem niet leuk is, ik zou me behoorlijk af gewezen voelen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:27

Jildau schreef:
Asvinia schreef:
Als homoseksueel heb je wel degelijk een libido, dat is anders dan als asexueel geen seks willen/het niet prettig vinden. Ik val dan wel op vrouwen, maar heb wel degelijk een seksuele behoefte, alleen dan met vrouwen. Het gaat hierboven natuurlijk om seksdrift, niet voortplanten.


Dat begrijp ik.. Maar waarom hebben zoogdieren een seksdrift? Niet omdat ze seks een leuke hobby vinden. Wij mensen en op 1 hand te tellen andere diersoorten doen het voor het plezier maar meer dan 99% van de soorten heeft seks om zich voort te planten, dat is het doel.

Als dus gesteld wordt dat aseksualiteit een onderliggend probleem heeft omdat dat niet natuurlijk zou zijn, is homoseksualiteit toch ook niet natuurlijk? Twee hengsten doen het niet met elkaar want dat heeft geen nut.


Zijn veel soorten hoor. En een hoop die bijv. masturberen. Heeft ook geen 'doel'.
Net als dat er ook aardig wat homoseksualiteit voorkomt onder dieren. Toevallig vorige week nog heeft het homokoppel vale gieren in Artis hun eerste ei uitgebroed (was op de grond gelegd door een vrouwtje en door de verzorgers in het nest van de mannetjes gelegd).
Seks komt ook bij de mens vanuit de oorspronkelijke voortplantingsdrift. Met wie je het doet is wat anders. Homoseksualiteit is ook een 'afwijking' op de norm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:46

Jildau schreef:
Ik ben niet aseksueel maar dat mensen seks nodig zijn, spontaan zin in hebben, zichzelf moeten helpen, niet zonder kunnen enzovoorts.. Daar begrijp ik echt helemaal niets van. Kan gerust de rest van mijn leven zonder en dan word ik niet ongelukkig. Zit ik er dan tussenin? :D


Haha nou spontaan zin hebben, vind je dat echt zo vreemd? In een relatie heb ik echt wel is spontaan zin in sex, dat is niet iets wat we van te voren in de agenda plannen :') Als het gebeurt gebeurt het ;) Maar een avond of week niet ofzo is uiteraard geen probleem, en ook ik heb wel is een zin hoor. Maar ja, een leven zonder sex... Ik zou dat echt wel wat missen in mijn relatie ja :)

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:49

Panda's hebben ook het libido van een krijtje, maar daar valt niemand over. En panda's zijn cute. Overigens is een vriendin van mij aseksueel, maar die heeft ook helemaal geen behoefte aan een monogame relatie. Zo'n lekkere openminded griet is het.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:00

Corelli - Ik zou heel graag een orgasme willen hebben want de manier waarop mensen erover praten, dat wil ik ook ervaren, alleen het gebeurd niet. Ik voel niks bij seks, het is een heel vervelend gevoel dat soms zelfs een beetje pijn doet. Ik raak er geïrriteerd van.

Diablo - Hij weet dat en hij zegt dat hij het begrijpt, maar het liefst heeft hij wel seks en dat accepteer ik. Ik doe het om hem te plezieren en dat weet hij. Hij masseert dan mijn rug en schouders om mij te plezieren :)
Ik denk dat hij het niet leuk vindt, maar hij vergeet het snel dat ik seks walgelijk vind en hij heeft er geen probleem mee als we seks hebben.

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:37

Vraagje aan de menses die NIET aseksueel zijn: kunnen jullie proberen uit te leggen hoe het is om wel 'zin' te hebben? Ik kan me daar zo weinig bij voorstellen...

Ben je dan ook echt ervan 'van slag', dat je denkt, ja, nu MOET ik echt? En als je dan naar je partner kijkt denk je dan "nou kom maar op, ik wil nu klussen"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:39

Urbiezira schreef:
Vraagje aan de menses die NIET aseksueel zijn: kunnen jullie proberen uit te leggen hoe het is om wel 'zin' te hebben? Ik kan me daar zo weinig bij voorstellen...

Ben je dan ook echt ervan 'van slag', dat je denkt, ja, nu MOET ik echt? En als je dan naar je partner kijkt denk je dan "nou kom maar op, ik wil nu klussen"?


Als je er echt van slag door bent als je geen sex hebt denk ik dat je meer richting sexverslaafd gaat... Persoonlijk heb ik er geen last van als ik een week of langer geen sex heb, maar het is niet iets wat ik heel mijn leven zou willen missen. Maar even zonder kan prima hoor :)

Uitleggen hoe het is om wel zin te hebben... Geef mij even om te bedenken hoe ik dat kan uitleggen :')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:41

Urbiezira schreef:
Vraagje aan de menses die NIET aseksueel zijn: kunnen jullie proberen uit te leggen hoe het is om wel 'zin' te hebben? Ik kan me daar zo weinig bij voorstellen...

Ben je dan ook echt ervan 'van slag', dat je denkt, ja, nu MOET ik echt? En als je dan naar je partner kijkt denk je dan "nou kom maar op, ik wil nu klussen"?


Jij hebt vast wel eens trek in iets lekkers (qua eten), dat je denkt, daar heb ik nu écht zin in. Dat je er misschien zelfs speciaal voor naar de winkel gaat of dat als je het ziet het water je bij wijze van spreken al in de mond loopt. Misschien dat dat een beetje vergelijkbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:42

Ik denk vooral omdat het voor mij wel een fijn iets is en een goed gevoel geeft. Wat ik begrijp hebben aseksueel er helemaal geen goed gevoel bij, en dan is het natuurlijk logisch dat je er geen zin in hebt.
Maar het makkelijkst te begrijpen voor jullie is denk ik puur door heel simpel te zeggen dat als je iets leuk of fijn vind, je daar uiteraard ook zin in hebt :) Zoals net iemand aanhaalde dat haar vriend dan haar schouders masseerde. Dat vind zij leuk/fijn en heeft daar dan ook zin in (neem ik aan? ) :)

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:06

Oke maar stel je hebt dus wel seks dan neem ik aan dat je vriend wel probeert om je klaar te laten komen. Is dat geen fijn idee dat je weet dat dat in ieder geval gaat komen?

Of is dit nou echt een extreem stomme vraag?

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:26

Klaarkomen is ook voor mensen die wel gewoon seksueel zijn niet een vanzelfsprekend iets.

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:49

Kimbers schreef:
Klaarkomen is ook voor mensen die wel gewoon seksueel zijn niet een vanzelfsprekend iets.



Hoezo is dat niet vanzelfsprekend ? Ik weet dat veel vrouwen niet klaar komen van penetratie maar wel gewoon van het voorspel enz. Dus als je een man hebt die weet wat hij doet is het zeker wel vanzelfsprekend.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:53

_mjwb schreef:
Corelli - Ik zou heel graag een orgasme willen hebben want de manier waarop mensen erover praten, dat wil ik ook ervaren, alleen het gebeurd niet. Ik voel niks bij seks, het is een heel vervelend gevoel dat soms zelfs een beetje pijn doet. Ik raak er geïrriteerd van.

Diablo - Hij weet dat en hij zegt dat hij het begrijpt, maar het liefst heeft hij wel seks en dat accepteer ik. Ik doe het om hem te plezieren en dat weet hij. Hij masseert dan mijn rug en schouders om mij te plezieren :)
Ik denk dat hij het niet leuk vindt, maar hij vergeet het snel dat ik seks walgelijk vind en hij heeft er geen probleem mee als we seks hebben.



Dan doet je vriend echt iets niet goed hoor. Hoewel jij dus geen behoefte aan seks hebt, betekend het niet dat je lichaam geen orgasme zou kunnen krijgen lijkt me.

Ik zou overigens echt geen seks met mn partner kunnen/willen hebben als diegene dat walgelijk vind, maar voor die reden zou ik dus geen relatie met iemand kunnen/willen hebben. Ik wil niets doen dat iemand walgelijk vind maar evenmin zou ik voor de rest van mn leven zonder seks willen.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:07

@ _mjwb: seks is veel meer dan alleen penetratie hè. Het hoeft niet eens per sé een onderdeel te zijn van een seksleven. Ik krijg uit jouw posts de indruk dat daar heel veel nadruk op ligt en dat dat eigenlijk is waar seks om draait voor jullie? Sorry als ik het verkeerd heb begrepen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:15

ilayda schreef:
Kimbers schreef:
Klaarkomen is ook voor mensen die wel gewoon seksueel zijn niet een vanzelfsprekend iets.



Hoezo is dat niet vanzelfsprekend ? Ik weet dat veel vrouwen niet klaar komen van penetratie maar wel gewoon van het voorspel enz. Dus als je een man hebt die weet wat hij doet is het zeker wel vanzelfsprekend.


Dus niet. Er zijn vrouwen die nooit tot zeer zelden klaarkomen.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:22

Sunrise_ schreef:
@ _mjwb: seks is veel meer dan alleen penetratie hè. Het hoeft niet eens per sé een onderdeel te zijn van een seksleven. Ik krijg uit jouw posts de indruk dat daar heel veel nadruk op ligt en dat dat eigenlijk is waar seks om draait voor jullie? Sorry als ik het verkeerd heb begrepen.


Dat klopt. Mijn vriend die wilt eigenlijk alleen dat, aan voorspel wordt niet gedaan. Klinkt misschien triest en raar, maar ik heb geen behoefte aan voorspel en mijn vriend wilt dat niet, dus waarom zou ik mezelf dat dan ook aandoen? Ik heb het liefst dat hij snel zijn ding doet: dus hoppa en klaar.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:25

_mjwb schreef:
Sunrise_ schreef:
@ _mjwb: seks is veel meer dan alleen penetratie hè. Het hoeft niet eens per sé een onderdeel te zijn van een seksleven. Ik krijg uit jouw posts de indruk dat daar heel veel nadruk op ligt en dat dat eigenlijk is waar seks om draait voor jullie? Sorry als ik het verkeerd heb begrepen.


Dat klopt. Mijn vriend die wilt eigenlijk alleen dat, aan voorspel wordt niet gedaan. Klinkt misschien triest en raar, maar ik heb geen behoefte aan voorspel en mijn vriend wilt dat niet, dus waarom zou ik mezelf dat dan ook aandoen? Ik heb het liefst dat hij snel zijn ding doet: dus hoppa en klaar.

Klinkt toch eigenlijk wel zorgelijk hoor, dat je letterlijk zegt dat jouw vriend daar niet in geïnteresseerd is? Hij snapt toch hopelijk wel dat het vrouwelijk lichaam meer is dan je benen open doen en een gat vullen (even heel plat gezegd)? Dat het niet alleen om zijn genot draait en dat het zeker niet de bedoeling is dat jij daar dan maar als het ware even voor op je tanden moet bijten?

Los van de seks opzich klinkt deze manier waarop hij met jouw lichaam en seksualiteit omgaat niet zo goed meis, op basis van wat je hier schrijft :(:) .

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:30

Ik reageer even met een pb :)

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:37

Precies dat wat sunrise zegt had ik ook al om eerlijk te zijn....

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:45

Fenrir schreef:
ilayda schreef:

Klaarkomen is ook voor mensen die wel gewoon seksueel zijn niet een vanzelfsprekend iets.



Hoezo is dat niet vanzelfsprekend ? Ik weet dat veel vrouwen niet klaar komen van penetratie maar wel gewoon van het voorspel enz. Dus als je een man hebt die weet wat hij doet is het zeker wel vanzelfsprekend.


Dus niet. Er zijn vrouwen die nooit tot zeer zelden klaarkomen.[/quote]

Ja maar het over grote deel kan wel klaar komen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:46

Ik vind dat ook niet normaal klinken, los van aseksueel zijn of niet.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 15:10

Nog even een misschien vreemde vraag: zijn jullie ook echt 'uit de kast' gekomen? Het lijkt mij zo om dit de wereld in te helpen, vooral omdat 'aseksueel' ook wel eens gebruikt wordt voor 'niet aantrekkelijk'. Of meld je dit alleen in een relatie?

Ik voel me altijd erg ongemakkelijk als mensen uitgebreid over sex en relaties gaan praten, aangezien ik dat niet over mee kan en wil praten. Maar hierover uit de kast komen voelt ook weer raar...

silmitan
Berichten: 262
Geregistreerd: 16-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 15:11

Boeiende materie. Persoonlijk denk ik dat men in elke fase van zijn leven een vorm van seks zou moeten nastreven.

Seks is een van onze basisbehoeften. Uit onderzoek blijkt dat dit even belangrijk is als eten en drinken voor het welzijn en welbevinden van ons persoon. Dus ik stel mij voor dat wanneer je geen seks hebt, niet masturbeert, nooit een organsme hebt, dit niet gezond voor een mens is.

Hoe vul je dat aan? Even ter vergelijking met, als je alleen maar de eenzijdig voedsel eet, kun je dit aanvullen met vitaminen.
Is enig gevoel van intimiteit, hoe dan ook, wel voldoende?

CalipsoLover

Berichten: 5571
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 15:12

ilayda schreef:
Kimbers schreef:
Klaarkomen is ook voor mensen die wel gewoon seksueel zijn niet een vanzelfsprekend iets.



Hoezo is dat niet vanzelfsprekend ? Ik weet dat veel vrouwen niet klaar komen van penetratie maar wel gewoon van het voorspel enz. Dus als je een man hebt die weet wat hij doet is het zeker wel vanzelfsprekend.


Bij mij nog nooit gebeurd, zowel bij voorspel als bij seks. Terwijl ik hier (misschien niet altijd) maar meestal, wel van geniet. Ik masturbeer ook niet, vind hier bv. niks aan...