Grote fout bank; herstellen willen ze niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Grote fout bank; herstellen willen ze niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 20:15

Geen idee hoe ik het anders omschrijven moet.

Situatie is in het kort als volgt:
Mijn ex is verhuisd en ik heb de woning behouden.
Nu heeft de bank zomaar ook mijn adres aangepast naar het adres waar hij nu ingeschreven staat.
Daar is inmiddels ook mijn laatste bankafschrift heen gestuurd!

Aangezien ex en ik elkaars bloed wel kunnen drinken én daar verschrikkelijk slordig met de post omgegaan wordt, is dat dus een groot issue. Ik wil natuurlijk niet dat hij en de rest van NL precies op de hoogte zijn van mijn financiën!

Bank zegt dat mijn ex aangegeven heeft dat ik mee verhuisde (geloof ik niets van) en weigert om die afschriften terug te halen. Mijn financiële plaatje ligt dus op straat en zelfs in de handen van mijn ex-schoonvader. Saldo, transacties, waar ik geweest ben... etc.

Bijkomend feit is dat ex veel schulden heeft en makkelijk leningen afsluit.
Wij hebben nooit samen een gezamenlijke rekening gehad.

Wie oh wie heeft er nu nog een tip wat ik kan doen?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:17

het achterste van je tong laten zien bij die bank: er heen gaan en niet vertrekken voordat het geregeld is. En anders toedeloe. Banken zat hoor ook al zijn het gelijk een stel boeven. Overigens heb ik wel een vermoeden welke bank het is ;-)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:18

Terughalen van de afschriften heeft ook weinig zin, je ex heeft ze toch al gezien waarschijnlijk en een foto is zo gemaakt. Maar het is een domme fout van de bank. Je zou de consumentenbond kunnen proberen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:19

Er heen gaan en voet bij stuk houden. Als jullie een gescheiden rekening hebben is het raar dat de bank zonder jouw toestemming ook jouw rekening mee verhuisd. Werken ze niet mee, dan per direct je rekening opheffen en een nieuwe openen bij een andere bank. Succes ermee!

juval

Welke bank?
Vervelend probleem. Ik vrees dat je die bankafschriften niet meer terug krijgt.
In het vervolg alleen online bankieren, of van bank wisselen

Mavelle

Snap dat het zeer vervelend is en dat je ex niks met jouw geldzaken van doen heeft, en ik zou ook woest zijn. Maar waarom moet het terug gehaald worden? Wat heeft je ex er voor belang bij om die afschriften te houden? Liggen ze niet gewoon al lang in de papierbak? Terug halen lijkt mij een beetje onmogelijk.. Ik denk dat de schade al geleden is en dat er op dit moment niet meer zoveel terug gedraaid kan worden..

Overigens staat er volgens mij wel een fikse boete op het openen van andermans post, misschien zou je het dan meer in die richting moeten zoeken.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 20:23

Is natuurlijk wel heel interessant voor hem in mijn financiële handel en wandel te weten, zeker omdat we nu in een financiële "vechtscheiding" zitten.
Wij hadden overigens ook geen samenlevingsovereenkomst, geregistreerd partnerschap of huwelijk.

Ik ga sowieso alles opzeggen bij deze bank!

@Juval: ik doe ook aan internetbankieren, kreeg nog 1 keer per maand een overzicht.

Edit: als je een lening af wilt sluiten moet je vaak ook een recent bankafschrift tonen...

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:24

Hoi ts, Wat ontzettend naar. Ik weet dat je vaak bij een bank zelf naar binnen kunt lopen met je betaalpas en legitimatie en je adres kan wijzigen. Terughalen kan helaas niet en heeft ook geen zin. Je zou kunnen vragen hoe het kan dat iemand anders je gegevens kan inzien. Je kan aangeven dat je graag een klacht in wil dienen dan moet de bank dit registreren en ermee aan de slag.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:27

Mijn advies , vandaag nog alles blokkeren. en een andere bank een rekening openen, deze het saldo op zetten en andere rekening opheffen.
wel nog van de oude rekenig een verangend afschrift eisen! en heel goed op je tas en pasjes letten laat niets nergenst onbeheerd zelfs thuis niet (een inbraak of insluiping is zo gedaan)

het is gebeurt, dat verander je niet meer! :o

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:28

Mag ook digitaal afschrift zijn.

Dat verstuurde bericht krijg je niet terug natuurlijk.

Wel per direct!! zorgen dat de gegevens van jouw rekening weer kloppen. (adres etc)

En idd evt naar andere bank.

Let even heel goed op of er niet toevallig machtigingen zijn waardoor jouw ex wel het recht heeft op de gegevens.

En let ook even heel goed op, indien er nog gezamenlijke rekeningen zijn!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:29

Hoe vervelend ook, het is gebeurd. Wat verwacht je precies dat de bank nog kan oplossen dan behalve je adres weer goed zetten?

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:29

Vind het eigenlijk vooral heel slordig van de bank dat ze, naar eigen zeggen, via hem vernomen hadden dat je mee verhuisd bent. Zeker ondat jullie geen fiscaal partner of ander samenlevings iets hebben op papier.
Volgens mij zou alleen jij zelf dan een adres wijziging kunnen doorgeven toch? En dat heb je niet gedaan dus mag een bank dat lijkt mij niet zomaar van een ander aannemen..

Wat rot zeg!

Ik zou ook ergens anders een rekening openen. Maar wellicht geen directe overboeking van deze bank naar die rekening maken.

Myfairytale

Re: Grote fout bank; herstellen willen ze niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 20:34

Hij heeft het online gewijzigd, begreep ik van de mevrouw en meneer van de bank. Wij hebben nooit ook maar enige vorm van contract of financiële producten samen gehad...

Heb uiteraard direct mijn adres weer aan laten passen. :j

@ingedebruijn: wat ik zou willen? Dat ze mijn afschrift terug halen. Niet heel NL en zeker mijn ex en ex-schoonvader hoeven mijn financiële situatie, transacties en de plaatsen waar ik kom niet te weten.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:35

Als jullie niet samen een rekening hadden, hoe kan hij dan jouw gegevens wijzigen?

F_T

Re: Grote fout bank; herstellen willen ze niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:40

Dan weet hij dus jouw inloggegevens.

Wachtwoord wijzigen dus.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 20:41

Destination schreef:
Als jullie niet samen een rekening hadden, hoe kan hij dan jouw gegevens wijzigen?

Dat vroeg ik me dus ook af.
Volgens de meneer van de bank omdat wij als samenwonend in het systeem stonden. Dit hebben we echter nooit doorgegeven, daar zijn zij zomaar zelf vanuit gegaan, net als nu dat ik ook verhuisd zou zijn...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:42

blokkeren die rekening onder het mom van pas met pincode verloren?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 20:42

Femke_Tweety schreef:
Dan weet hij dus jouw inloggegevens.

Wachtwoord wijzigen dus.

Ik geloof het niet, zie bovenstaande reactie.
Maar vertrouw die hele bank niet meer. Hele handel gaat opgezegd worden. :j

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 20:42

frankiej schreef:

Hij kan niets met de rekening godzijdank. Maar alle transacties liggen wel op straat... :(

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:43

frankiej schreef:

Daar hoef je niet over te liegen hoor, je kan gewoon aangeven dat jouw gegevens ongewenst bij iemand anders zijn beland.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:45

normaliter wel ja maar dit betreft een bank die vaak niet zo glashelder denkt. blijkt ook wel uit het hele relaas van TS

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 20:45

Ze weten ervan... Maar geven aan niets anders te kunnen (willen) doen.

Sorry als ik misschien wat kortaf reageer hoor! Maar sinds langere tijd met een burn-out en ervaar heel veel stress o.a. vanwege de nare afwikkeling van de breuk en nu dit weer.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:49

Heel vreemd, niemand zou zomaar bij jou gegevens moeten kunnen en dus je adres kunnen wijzigen. Het is alleen wel zo dat hij via internetbankieren het zou kunnen wijzigen. Nu dus je wachtwoord wijzigen!

Helaas kan een bank iets niet terughalen. Ook al zouden ze het willen! Dus dat is niet mogelijk.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:51

Echt melding van maken. Ik werk bij een verzekeraar. Wij mogen in verband met de wet bescherming persoonsgegevens geen adres wijzigen als we niet die persoon zelf aan telefoon hebben of verzoek ontvangen. In dit geval had de bank niet jouw adres mogen wijzigen omdat hij zijn adres wijzigt.

Zelfs bij getrouwde stellen doen we het niet. Precies om de reden waarom jij het nu niet wilt. Wij weten niet hoe de privé situatie op dit moment is.

Ik snap wel dat de bank niet je papieren wil terug halen (en daarnaast is een kopie zo gemaakt). Maar ik zou absoluut een officiële klacht indienen. Want dit mag niet gebeuren.

Heb bij mijn eigen bank laatst adres gewijzigd. Kreeg ik op mijn oude adres nog een bevestiging dat mijn adres gewijzigd was. Extra controle of het wel klopt. Ook dat niet gebeurt?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 20:54

linoleum schreef:
Echt melding van maken. Ik werk bij een verzekeraar. Wij mogen in verband met de wet bescherming persoonsgegevens geen adres wijzigen als we niet die persoon zelf aan telefoon hebben of verzoek ontvangen. In dit geval had de bank niet jouw adres mogen wijzigen omdat hij zijn adres wijzigt.

Zelfs bij getrouwde stellen doen we het niet. Precies om de reden waarom jij het nu niet wilt. Wij weten niet hoe de privé situatie op dit moment is.

Ik snap wel dat de bank niet je papieren wil terug halen (en daarnaast is een kopie zo gemaakt). Maar ik zou absoluut een officiële klacht indienen. Want dit mag niet gebeuren.

Heb bij mijn eigen bank laatst adres gewijzigd. Kreeg ik op mijn oude adres nog een bevestiging dat mijn adres gewijzigd was. Extra controle of het wel klopt. Ook dat niet gebeurt?

Helaas helemaal niets, geen enkele vorm van controle. Het was dat ik er per toeval achter kwam, omdat er een andere provincie bovenaan in het scherm stond bij het internetbankieren.
Anders was de fout me nog niet eens opgevallen ook!!