(ik woon in het buitenland)Maar toen kwam die ene vraag. Je noodcontact
Ik heb letterlijk alles achter me gelaten. Geen contact meer met familie. Alles wat ik heb is hier en ik ben zo single als het zijn kan. Ik heb geweldige vrienden en we zijn heel close, maar ik zou het ze niet aan willen doen dat ik bij wijze van spreke een hartaanval zou krijgen en zij de contactpersoon vanuit kantoor zouden zijn.. Ik ken ze simpelweg pas maximaal 2 jaar. Dit laat me zo alleen voelen. Ik had het er vanavond met wat mensen over en een man van 60 die bekend is met mijn situatie, Nederland en de locale cultuur heeft me aangeboden mijn noodcontact te zijn.
Ik heb natuurlijk niet voor niets alles achter me gelaten, maar dit laat me zo alleen en debiel voelen. Zo veel succes als ik ook boek, dit laat me voelen als een mislukkeling. Het doet pijn en roept ontzettend veel verwarring in me op.
Dit deed me ook realiseren dat mijn huidige noodnummer het nummer van mijn ex is. Ik weet niet eens of dit nummer nog bestaat.. Heeft iemand anders in deze situatie gezeten en hoe hebben jullie het geregeld zonder familie, relatie of langdurige vriendschappen dichtbij?
Meerdere vrienden hebben me aangeboden mijn noodcontact te zijn, maar ik voel me zo bezwaard
Ik kijk misschien ook te ver.. Ik vind het ook gewoon moeilijk dat (en waarschijnlijk dat ik me dit verkeerd in beeld) maar stel ik zou onverwachts komen te overlijden dat dit op hun schouders terecht zou komen. Ik ben verdorie 25, dus dat zal hopelijk nog heel veel jaren duren
maar ik ben gewoon een beetje bang dat het toch gebeurd en ik anderen op de een of andere manier op zadel met dat zij dat nieuws zouden moeten brengen.
Mocht er dan echt iets gebeuren en kom ik in het ziekenhuis terecht dan komen mijn vrienden er vanzelf (aldus via mij, of mijn werkgever) achter zonder dat ik het idee heb dat ik iemand opzadel met die verantwoordelijkheid.
In Nederland droeg ik altijd een gesigneerd papiertje bij (door mijzelf) dat ik geen reanimatie wou in het geval dat. Ik zal dat in ieder geval eens fatsoenlijk (laten) vertalen en het gesigneerd in mijn portemonnee stoppen.
)