SLB'er bedanken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WybeUrsula

SLB'er bedanken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 13:35

Hoi allemaal,

Het einde van het schooljaar komt er weer aan en nu zijn er in de hele klas wel aardig wat persoonlijke omstandigheden geweest waar onze slb'er ons ontzettend bij heeft gesteund. Wij willen hem bedanken voor de steun en gezelligheid tijdens het afgelopen jaar!
Ook is dit zijn laatste jaar als docent/slb'er, want hierna gaat hij achter de schermen werken bij het stagebureau. Extra reden voor ons om er iets moois van te maken!

We zijn een eerstejaars klas van de opleiding ergotherapie (HBO) en onze slb'er is 28 jaar. We willen niet met iets onorigineels komen als bloemen, merci of een kaartje...
Evt is het samen te organiseren met een klassenuitje, want dat willen we ook nog doen

Iemand die HET idee van de eeuw heeft?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:45

Wat lief dat jullie iets willen doen! Heeft jullie SLB'er niet toevallig iets van een hobby of iets wat hem leuk zo lijken om te doen of te krijgen? Misschien dat iemand daar nog een beetje naar kan vissen, dan zou je wel gelijk een heel leuk cadeau hebben :j

Anoniem

Re: SLB'er bedanken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:47

Misschien handig om eerst met de klas een budget vast te stellen. Als iedereen er 5 euro tegenaan gooit heb je (uitgaande van 20 studenten in een SLB-groep) toch al 100 euro en daar zou je best een leuk kado van kunnen kopen. Wat voor type is het?

WybeUrsula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 13:53

Hij houd zijn werk/prive best wel gescheiden, dus we weten niet heel veel van hem. Het enige wat we weten is dat hij best wel van een feestje houdt en dat hij bezig is met hardlopen.

Hij heeft dit hele schooljaar gewerkt aan een actie die hij samen met een vriendin heeft opgezet. Hierbij lopen ze elke maand minstens één hardloopwedstrijd om geld in te zamelen voor kankeronderzoek.

Onze klas bestaat uit 16 studenten. We hebben het er al kort over gehad, een specifiek bedrag is nog niet afgesproken maar we wilde rond de 10 euro pp gaan zitten.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:59

Superleuk dat jullie dit willen doen! Wat naast een cadeau altijd leuk is, is een boekje met een persoonlijk bericht voor hem. Dit maakt vaak meer indruk op docenten, weet ik uit ervaring :)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:10

Misschien kunnen jullie namens de klas een donatie doen voor het kankeronderzoek? Een donatie en iets kleins voor hem persoonlijk, een combinatie?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:16

Combinatie van bovenstaande 2 reacties?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:17

Ik vind iets symbolisch altijd wel mooi, zoals een beeldje.
Of een toffe ervaring, zoals een vliegles etc.
Ook een mooi idee Nadia

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 07:53

Misschien kunnen jullie een paar andere docenten vragen of zij nog tips voor jullie hebben? Wellicht komt daar iets leuks uit!

Heel leuk dat jullie dat gaan doen! :)

WybeUrsula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 15:53

Bedankt voor het meedenken allemaal!

We zijn erover uit. We hebben een spreukenbordje met een toepasselijke, zelfbedachte spreuk ontworpen en besteld. Hiernaast gaan we met z'n alle naar de laatste wedstrijd van onze SLB'er toe om hem te verrassen en met de hele groep een donatie te doen voor zijn actie!

Dit is het bordje:
Afbeelding

De clue is dat hij zich het hele jaar nog niet heeft geschoren en nu een flinke baard heeft staan. Hij maakt er zelf altijd grappen over dus wij haken er lekker op in.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:04

Dit vind ik echt een geweldig leuk idee TS!
Laat je weten wat hij ervan vond?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:27

Leuk!

WybeUrsula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 19:20

Er is nu een discussie gaande in de groep of we wel of niet naar die wedstrijd moeten. Een aantal mensen zijn bang dat we prive/werk voor hem teveel door elkaar gooien... Zelf denk ik dat hij het wel kan hebben.

Wat denkt bokt?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:33

Zo'n wedstrijd is gewoon ooenbaar dus daar kun je komen en is niet heel prive.
Ik zou het onwijs leuk vinden als ik mee zou doen met een wedstrijd en mijn leerlingen zouden me komen aanmoedigen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:49

Ik ben ook slb-er en zou dat best leuk vinden hoor! Zeker als je daarna hoort dat jullie een donatie doen aan het goede doel waar hij zich voor inzet! En zo'n bordje lijkt me ook leuk. Succes