2 dagen later kreeg ik een mail van hem terug dat het goed was dat ik het voorlegde, dat hij even in overleg zou gaan en dat ik "zsm" iets te horen zou krijgen. Vrijdag de 19e heb ik toen nog aan hem gevraagd wanneer hij dacht dat ie er iets zinnigs over kon zeggen waarop hij zei "ik verwacht geen problemen maar ik moet even op collega X wachten". Vorige week maandag (22 mei) heb ik vervolgens per e-mail nog een aanvraag gedaan voor een week in november én gelijk even gevraagd of hij al wat wist mbt de week in augustus. Ik ben nu net weer aan het werk na een week niet ingeroosterd en ik heb een mail van afgelopen woensdag (24 mei) dat hij het heel vervelend vindt dat het zo lang duurt voor ik wat hoor, maar dat ze nog even de invulling van een nieuwe vacature afwachten voor er een akkoord is. Ik zou "zsm" iets horen.
Inmiddels zijn we dus weer een week, maar nog geen steek verder
Niet alleen vind ik het heel vermoeiend dat het allemaal zo lang moet duren, maar mijn opdrachtgever zit ook op antwoord te wachten, er moeten desgewenst vliegtickets geboekt worden en een verzekering geregeld worden en dergelijke.. En als ik NIET mee kan moet er iemand anders gezocht worden. Ik wil het niet op het spits drijven (ik vind mijn baan heus leuk enzo) maar ik ben ook een beetje allergisch voor dit soort geneuzel
De aanvraag is 2 weken en een dag geleden gedaan. Nu weet ik dat wettelijk het volgende is bepaald over vrije dagen: Uw werkgever moet in principe instemmen met uw verlofaanvraag. Hij mag alleen bezwaar maken als uw vakantie grote problemen oplevert voor het bedrijf (‘zwaarwegende bedrijfsbelangen’). Of als er een collectieve vakantie is, zoals in de bouw en in het onderwijs. De werkgever moet dan schriftelijk bezwaar maken, binnen 2 weken na ontvangst van uw vakantieaanvraag. Uw werkgever moet wel toestaan dat u op een ander moment vakantie opneemt. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vakantiedagen-en-vakantiegeld/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-mijn-vakantiedagen-opnemen
Zou "ik heb afgesproken met collega X dat wij eerst even afwachten met de invulling van de volgende vacature voordat er een voor akkoord is." (goeie zin trouwens
) ook onder een schriftelijk bezwaar vallen? Met andere woorden: als ik nu naar mijn leidinggevende stap, en ik zeg "Joh, ik ben echt in voor overleg maar besef je even dat dit gewoon te lang duurt want..", heb ik dan een poot om op te staan? Mogen ze mijn aanvraag "on hold" zetten?
Ook een beetje omdat ik het allemaal niet ZO vet belangrijk vind, maar je hebt gelijk, het enige juiste antwoord komt daar vandaan