Welke spiegelreflex moet ik kopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zoeet

Welke spiegelreflex moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 08:13

Hoihoii ! Ik wil al best een lange tijd een goede camera kopen, ik was altijd al geinteresseerd in fotografie en er altijd al mee bezig, maar heb nooit een mooie camera gehad. Nu is dus mijn vraag, welke spiegelreflex zouden jullie mij het beste aanraden? of merk? Ik wil gewoon een simpel makkelijk ding maar wel een die mooie en scherpe fotos maakt (ook van paarden / honden in actie). Heel oud model is ook prima als die maar makkelijk te gebruiken is en goed werkt. En ohja, graag ook een beetje betaalbaar!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! (:

_Roxanne

Re: Welke spiegelreflex moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:15

Als je de zoekfunctie gebruikt vindt je het centrale topic hiervoor. :-)

Alvast veel plezier met fotograferen!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:17

Mooie instapmodellen van Canon zijn de 1100D, 1200D en 1300D. :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:27

Alles waarde naar zijn geld.
Een goede camera is wat duurder maar ga je ook veel langer en meer plezier aan beleven.
Wat voor camera het wordt zal denk ik afhangen van hoeveel ervaring je nu al hebt en wat je wilt gaan doen. Wil je alleen op de automatische piloot foto's maken dan hoeft een camera niet zo uitgebreid te zijn en is het belangrijk dat je meer vooraf ingestelde programma's hebt. Wil je wel echt zelf aan de gang met instellen e.d. val je toch in de wat duurdere camera's.
Zelf heb ik een canon 80d. Superfijne camera maar niet echt voor de beginner omdat je echt veel zelf in moet stellen.
Tegenwoordig hebben ze bij Canon ook van die cursussen erbij, dat is erg leuk en leerzaam!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:32

Wat versta jij onder een beetje betaalbaar? Daar hangt veel van af, want er is veel keuze (zowel in camera's als lenzen).

zoeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 08:36

_Denise_ schreef:
Wat versta jij onder een beetje betaalbaar? Daar hangt veel van af, want er is veel keuze (zowel in camera's als lenzen).

Onder 500 euro. Hoef zeker nog geen groot speciaal ding

zoeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 08:38

meggiemeg schreef:
Alles waarde naar zijn geld.
Een goede camera is wat duurder maar ga je ook veel langer en meer plezier aan beleven.
Wat voor camera het wordt zal denk ik afhangen van hoeveel ervaring je nu al hebt en wat je wilt gaan doen. Wil je alleen op de automatische piloot foto's maken dan hoeft een camera niet zo uitgebreid te zijn en is het belangrijk dat je meer vooraf ingestelde programma's hebt. Wil je wel echt zelf aan de gang met instellen e.d. val je toch in de wat duurdere camera's.
Zelf heb ik een canon 80d. Superfijne camera maar niet echt voor de beginner omdat je echt veel zelf in moet stellen.
Tegenwoordig hebben ze bij Canon ook van die cursussen erbij, dat is erg leuk en leerzaam!

Ik heb met camera's nog niet echt veel ervaring, dus wil inderdaad eentje die op de automatische piloot foto's maakt. En leuk van die cursussen van canon, ik ga eens kijken! (: Thanks

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:51

Kijk eens bij foto konijnenberg op de site, een prima winkel, goede service, helpen je ook erg goed.
http://www.fotokonijnenberg.nl/fotocame ... urer=Canon
Zij hebben ook een aantal body's met lenzen te koop. Bijvoorbeeld de 700D met een 2-tal leuke lenzen.
Zit je wel net boven budget dat wel maar kan je wel direct uit de voeten zeg maar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:01

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:02

zoeet schreef:
_Denise_ schreef:

Onder 500 euro. Hoef zeker nog geen groot speciaal ding

Je kan eventueel via bijvoorbeeld cameraland bij 2e hands ook hele mooie camera's krijgen.
Deze zijn vaak nog helemaal netjes, maar omdat ze 2e hands zijn zijn ze goedkoper
en je krijgt via cameraland wel altijd een jaar garantie erop ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:14