Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
FatCat schreef:Je kan niets meer doen. Wel even melden aan zijn/haar manager. IK zou hier ook niet onder de indruk van zijn hoor. Mijn manager heeft ooit mijn persoonlijk mobiel nr aan iemand geveven. Heb hem ook zwaar op de vingers getikt hiervoor.
Waarom een mail naar alle prive-adresen trouwens? Hoe heeft die collega al die adresen? Vind ik eigenlijk een grooter probleem. Tenzij die collega in HR werkt mag die niet aan prive gegevens.
BokitoZ schreef:Het gaat bij mij om een email adres wat ik al ruim 10 jaar gebruik voor alles in mijn privé leven of ons gezin dit adres is dus ook aan allerlei accounts gekoppeld dus een nieuw adres nemen is geen optie. Dit Ik zit op een leidinggevende functie mijn email bestaat uit voorletter achternaam dus erg makkelijk te zoeken met een ctrl+f functie
MarliesV schreef:BokitoZ schreef:Het gaat bij mij om een email adres wat ik al ruim 10 jaar gebruik voor alles in mijn privé leven of ons gezin dit adres is dus ook aan allerlei accounts gekoppeld dus een nieuw adres nemen is geen optie. Dit Ik zit op een leidinggevende functie mijn email bestaat uit voorletter achternaam dus erg makkelijk te zoeken met een ctrl+f functie
Maar waar ben je bang voor dan? Wat verwacht je dat er gaat gebeuren nu je privé mailadres bekend is?
Dat ze je op je privé mail met werk zaken gaan mailen? Wordt je gestalkt, bedreigt oid?
Anders is het toch een kwestie van degene die je prive mailt direct te replyen met: graag alles via de werkmail. En vervolgens dat mailadres als spam te blokkeren.
MarliesV schreef:BokitoZ schreef:Het gaat bij mij om een email adres wat ik al ruim 10 jaar gebruik voor alles in mijn privé leven of ons gezin dit adres is dus ook aan allerlei accounts gekoppeld dus een nieuw adres nemen is geen optie. Dit Ik zit op een leidinggevende functie mijn email bestaat uit voorletter achternaam dus erg makkelijk te zoeken met een ctrl+f functie
Maar waar ben je bang voor dan? Wat verwacht je dat er gaat gebeuren nu je privé mailadres bekend is?
Dat ze je op je privé mail met werk zaken gaan mailen? Wordt je gestalkt, bedreigt oid?
Anders is het toch een kwestie van degene die je prive mailt direct te replyen met: graag alles via de werkmail. En vervolgens dat mailadres als spam te blokkeren.
lissisanne schreef:Om heel eerlijk te zijn: als iemand echt per se je prive email wil dan vinden ze hem waarschijnlijk wel op internet. Zeker als er meer accounts aan gekoppeld zijn, en anders kunnen ze hem nog gokken omdat je een vrij standaard mailadres hebt.
Ik zou me er niet zoveel zorgen om maken en eventuele mailtjes gewoon blokkeren of netjes berichten dat je niet op dit adres gecontacteerd wil worden voor werkgerelateerde dingen. Daarnaast kan je het ook nog makkelijk negeren.
Mijn prive mobiel zou ik overigens iets heel anders vinden.
BokitoZ schreef:lissisanne schreef:Om heel eerlijk te zijn: als iemand echt per se je prive email wil dan vinden ze hem waarschijnlijk wel op internet. Zeker als er meer accounts aan gekoppeld zijn, en anders kunnen ze hem nog gokken omdat je een vrij standaard mailadres hebt.
Ik zou me er niet zoveel zorgen om maken en eventuele mailtjes gewoon blokkeren of netjes berichten dat je niet op dit adres gecontacteerd wil worden voor werkgerelateerde dingen. Daarnaast kan je het ook nog makkelijk negeren.
Mijn prive mobiel zou ik overigens iets heel anders vinden.
Het gaat mij er nu eigenlijk ook meer om dat mijn collega mijn privé gegevens bekend heeft gemaakt terwijl wij er voor getekend hebben dat privé gegevens privé blijven. En dat mijn werkgever mijn privé gegevens niet openbaar mag maken
BokitoZ schreef:Van alles.. spam, werkgerelateerde dingen etc etc. Of dat mijn mail adres voor reclame doeleinde gebruikt gaat worden of misschien wel verkocht word.. of het hacken van mijn mail. Ik kan zo veel bedenken.