stoppen met facebook...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

stoppen met facebook...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 23:12

jah je leest het goed het liefst kap ik met facebook!
maar toch heb ik nog steeds facebook...

mijn zusje heeft al ruim half jaar geen facebook meer, ze heeft aan dat het heerlijk rustig is en dat ze veel tijd overhoud. ze is een fanatieke blogger waarvoor ze nog wel een facebook account heeft maar dat gaat allemaal automatisch.

nu zelf wil ik het eigenlijk ook aan bannen leggen omdat er zo veel tijd in verloren gaat. maar jah hoe dan...
Ik gebruik eigenlijk heel veel de facebookmarktplaatsen dit is gewoon super handig.
daarnaast al onze clinics wedstrijden en startlijsten van de vereniging gaat via Facebook ook de foto's. dus dit zou ik allemaal mis lopen dan. of ik moet er steeds persoonlijk achter aan.
daarbij lijkt alles tegenwoordig wel via Facebook te gaan.

Ik ben wel benieuwd of iemand een tussen weg weet. stoppen wil ik wel met facebook. maar wil niet de leuke clinics, contacten die je met mensen legt door dat je bijvoorbeeld via Facebook marktplaats hulp zoekt voor iets
of de mensen die van heel ver wonen die je niet dagelijks mist weg gooien.

ahhhh ik weet het nog steeds niet..

Blue_flower

Re: stoppen met facebook...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:13

Alle vrienden verwijderen en je account dus alleen puur voor praktische zaken gebruiken?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:15

Blue_flower schreef:
Alle vrienden verwijderen en je account dus alleen puur voor praktische zaken gebruiken?

Dit. Heb ik ook gedaan en geeft inderdaad veel rust.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:16

Gewoon al de app van je smartphone verwijderen kan wonderen doen. Ik heb dit ook een tijdlang gedaan en toen was mijn tijd op Facebook al meer dan gehalveerd. Je kan dan in principe nog via je browser in je smartphone naar Facebook gaan, maar omdat dat zoveel moeite kost, deed ik dat al niet. Voor echte dringende dingen kan je dan op je computer naar Facebook gaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:18

Als het je puur om de tijdswinst gaat kun je ColdTurkey downloaden. Is een gratis (optioneel betalen) bureaublad app die alles voor je blokkeert tot een bepaald tijdstip (van een lijst die je zelf invoert). Dus dan kun je zeggen dat je Facebook blokkeert tot bijvoorbeeld 20:00 's avonds.
Ik merk dat door deze blokkeringen ik al veel minder vaak automatisch hersenloos naar Facebook scroll, ook als de blokkering er niet is. Het gaat uit je systeem. En dat scheelt ook al. Dan ga je alleen naar FB wanneer het 'nodig' is.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 23:21

is inderdaad goeie optie! iedereen er afgooien al vind ik het nog wel lastig O:)
heb bijv. op Facebook een kennis/vriendin uit hongerije van uitwisselingsprogramma zitten van vroeger. als ik die verwijder ben ik er wel echt kwijt geen adressen meer en schrijven of mailen doe je toch eigenlijk niet meer.
en ben gruwelijk nieuwsgierig aangelegd.
een tijdbanner gaat hier niet werken die zet ik toch weer uit.

had inderdaad al bedacht om hem van mijn telefoon te gooien.
dat is ook super optisch

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:24

pinkie87 schreef:
is inderdaad goeie optie! iedereen er afgooien al vind ik het nog wel lastig O:)
heb bijv. op Facebook een kennis/vriendin uit hongerije van uitwisselingsprogramma zitten van vroeger. als ik die verwijder ben ik er wel echt kwijt geen adressen meer en schrijven of mailen doe je toch eigenlijk niet meer.

dat is ook super optisch

Coldturkey kun je niet uitzetten :Y) eens aangezet blijft hij actief tot je hebt gezegd dat ie mag stoppen
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 28-05-17 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:24

Ik heb het zelfde een beetje aan de ene kant wil ik stoppen met fb.. het is zo verslavend even vrijetijd gelijk op fb.. en niet eens dat ik veel post maar gewoon filmpjes kijken en dingen van andere.

Maar er komt ook een hoop gezeur voorbij onder elk nieuws bericht staan wel reacties die echt uitlokkend zijn waardoor er hele fb ruzies ontstaan over de rug van soms best heftig nieuws.

Maar wat ik ga missen is contact of naja het volgen van oud klas dorps genootjes. Heel mijn endurance contact bestand is eigenlijk op fb.

Nu heb ik al mijn vrienden lijst sterk beperkt en mijn profiel zo dicht mogelijk gezet..

Het is een 2 strijd zonder fb moet toch kunnen zo deden we het vroeger ook maar wat als ik het doe isoleer ik me zelf dan niet.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 23:25

je kunt hem er altijd afgooien de app

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 23:28

Relien schreef:
Ik heb het zelfde een beetje aan de ene kant wil ik stoppen met fb.. het is zo verslavend even vrijetijd gelijk op fb.. en niet eens dat ik veel post maar gewoon filmpjes kijken en dingen van andere.

Maar er komt ook een hoop gezeur voorbij onder elk nieuws bericht staan wel reacties die echt uitlokkend zijn waardoor er hele fb ruzies ontstaan over de rug van soms best heftig nieuws.

Maar wat ik ga missen is contact of naja het volgen van oud klas dorps genootjes. Heel mijn endurance contact bestand is eigenlijk op fb.

Nu heb ik al mijn vrienden lijst sterk beperkt en mijn profiel zo dicht mogelijk gezet..

Het is een 2 strijd zonder fb moet toch kunnen zo deden we het vroeger ook maar wat als ik het doe isoleer ik me zelf dan niet.

Dit dus precies het zelfde als wat jij heb. ik heb ook echt gesnoeid in mijn lijst. maar heb over heel Nederland contacten zitten. Dit werk gewoon makkelijker via Facebook.

maar ik ben zo vaak zinloos aan het scrollen en al die negatieve tijd bluhh

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:29

pinkie87 schreef:

dat is ook super optisch

Dan bewaar je alleen diegene die ver weg zijn? Of je vraagt gewoon ouderwets juist aan die mensen hun adres en gaat weer schrijven!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:29

Ik heb een slapend account met vijf vrienden. Enige waar ik het zo n beetje voor gebruikte was messenger en voor wordfeut en trivia. Maar daar hoef ik nu geen facebook meer voor te gebruiken. Enige dat ik lees zijn de facebook paginas van manana manana en de zwarte cross. Heerlijk rustig. Maar heb ook nooit een actief account gehad

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 23:33

Blue_flower schreef:
pinkie87 schreef:

dat is ook super optisch

Dan bewaar je alleen diegene die ver weg zijn? Of je vraagt gewoon ouderwets juist aan die mensen hun adres en gaat weer schrijven!

Ik denk dat 90% relatief voor Nederlandse begrippen ver weg woont ;) familie woont al aan andere kant van nl en mijn beste vriendinnen wonen allemaal al snel verder dan 50km verder op ( en dan spreek ik over paar die dan nog dichtbij wonen)

maar ga komende tijd mailadressen en adressen vragen!!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:50

Ik heb hem sinds een tijd gedeactiveerd.
En een nieuwe anoniem aangemaakt (want met een bedrijfspagina moet je een prive account gelinkt hebben).
Mijn buitenlandse vrienden spreek ik gewoon nog op de app maar verder geeft het vooral heel veel rust...

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 23:57

Wat betreft het isoleren.. hoeveel mensen plaatsen tegenwoordig nog echt interessante dingen op Facebook? Ik mis het echt totaal niet.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 00:03

Ik heb FB van mijn telefoon gehaald en een keer per dag kijk ik op de pc wat ik allemaal (niet) gemist heb.
Ik vind dat zelf wel prettig, helemaal niet is nog niet handig want er zijn wat groepen waar ik deel van wil blijven uitmaken. Maar je mist niet veel hoor, en hoe minder je kijkt hoe minder filmpjes en berichtjes er lijken te verschijnen zodat je er ook niet zo makkelijk in blijft hangen

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 00:25

De app eraf gooien werkt goed heb ik ook gedaan en pak mijn telefoon al meer als de helft minder op een dag :)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:16

Ik heb nu 2 jaar geen fb meer en vind het heeeerlijk! Ik voelde me verplicht om altijd van alles op de hoogte te zijn en we met ze alle constant alles via fb delen maar elkaar nooit meer face to face bespreken ik vind het dood zonde. ( en werd dood ziek van ik ga nu wassen nu boodschappen doen enzenz :') )

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 07:47

Je mag Facebook niet weg doen hoor?! :+

Ik wil gerust een compromis sluiten.. Jij verhuisd naar Zeeuws Vlaanderen, dan mag je Facebook gedag zeggen. :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:01

Mavelle schreef:
Wat betreft het isoleren.. hoeveel mensen plaatsen tegenwoordig nog echt interessante dingen op Facebook? Ik mis het echt totaal niet.

Dat valt me ook op. Mijn facebookvrienden plaatsen steeds minder en minder naar mijn idee en het enige dat ik dan nog zit te bekijken zijn sites die ik ooit zelf heb geliked (want handig voor werk bijvoorbeeld), reclames en reacties van mijn facebookvrienden op anderen.
Echt totaal niets boeiends eigenlijk. En toch kijk ik regelmatig, puur uit gewoonte.
Als ik op vakantie ben check ik facebook eigenlijk zelden tot niet. Wat een rust geeft dat zeg.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:05

hier ook 1 die twijfelt. Veel wordt via fb gedaan. Via de fb pagina van stal staat vaak belangrijke berichten op. ik heb zelf al wel voor gezorgd dat bij mijn fb geen cijfertje bovenin komt. Want vaak is het onzin.... En ik merk dat, dat ook wel iets helpt.

Want als ik zo 1tje bovenin t apje zie verschijnen kan ik het toch niet laten.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:16

Ik heb precies het zelfde....
Eigenlijk wil ik er vanaf maar het is toch ook wel makkelijk met die Messenger.
Ik heb ook veel mensen uit mijn vriendenlijst gegooid en kijk er eigenlijk steeds minder op.
Er iets opzetten doe ik heel minimaal, want ik heb zo iets als ze iets van me willen weten dan kunnen ze het me ook vragen.
Op het moment kijk ik er eigenlijk maar om de dag, of om de 2 dagen er op.
Helaas is fb wel zo dat als ik een dag er niet op geweest ben dan ik dan mail krijg met dat iemand weer een foto heeft gedeeld, of de app op mijn foon doet dan als of er een melding is. Dus ik snap best dat veel mensen er niet zonder kunnen.

Ik vind het ook echt heerlijk rustig nu ik fb bijna niet meer bekijk, en als ik kijk dan heb ik echt van ach niks gemist.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:10

Geen mobiel internet scheelt ook een hele hoop :)

Hier plaats ik ook niet zo veel, het is meer om nog een beetje te zien wat er in Nederland gebeurt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 09:59

Wat ik heb gedaan is de grote meerderheid van mijn vriendenlijst op ontvolgen gezet. Dus dat ze wel nog vriend zijn en als ik denk "hé, hoe zou het tegenwoordig met x zijn?", dan kijk ik daar even op, en verder zie ik ze niet. Alleen de mensen met wie ik nog contact heb of die echt iets leuks hebben zie ik nog voorbijkomen. Scheelt al een hele hoop, het merendeel van mijn newsfeed wordt in beslag genomen door pagina's die ik leuk vind en nieuwsberichten over onderwerpen die ik interessant vind. En dan de neiging onderdrukken om àlles tot het einde te willen lezen. Dan kan ik nu gelukkig wel, al ik tijd heb kijk ik op facebook en als ik het na twee minuten beu ben zet ik het af, ookal kan ik nog tien meter naar beneden scrollen met nieuwe nieuwtjes. Als er écht belangrijke zaken zijn hoor ik het zo wel :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 10:09

Unfollow het grootste deel van je vrienden.

Na een tijd ga je vanzelf minder op fb omdat er zo erg weinig op je tijdlijn komt te staan.

Ik merk zelf dat ik zelden de moeite neem om te kijken wie er nieuwe updates heeft dus voor mij werkt het :)