Ik heb een tijd geleden toen ik bij postnl werkte een abbonement moeten nemen voor een smartphone van postnl. Ik vond het al helemaal niks, heb maanden lang stiekem gewoon zonder gewerkt totdat ik er eigenlijk niet meer onderuit kon. Abbo afgesloten.
Toen ging ik een paar maanden later stoppen bij de post. Maar dat Abbo moest opgezegd worden. En toen begon de ellende. Zowel van postnl als Hollands Nieuwe hoorde ik verschillende verhalen hoe dat moest. En mij werd verteld dat ik 152 euro moest betalen om het af te kopen. Ik schrok me te pletter
Uiteindelijk na veel gedoe werd het me duidelijk en kreeg ik eerst het geld van postnl en moest ik het dan overmaken naar Hollands Nieuwe. Nou prima, maar ik moest zelf telefonisch nog het abbo opzeggen. Hebben ze me verdorie 30 min aan de tel gehouden om het te regelen. ongelooflijk. 60 cent per minuut. Lekker verdienen zo. 3x hetzelfde vragen en tijden lang in de wacht gegooid.
Goed, uiteindelijk kreeg ik dan een mail, die best vaag en in het Engels was. Maar ik heb het geld overgemaakt.
Toen kreeg ik het weer terug want ik had blijkbaar niet alles helemaal goed in de omschrijving gezet. En dan snappen ze het niet meer.
Daarna nog een keer overgemaakt, nu ging het wel goed.
Echter werd er een aantal dagen erna weer 8 euro geïncasseerd, terwijl ik het afgekocht had. Dus dat heb ik terug geïncasseerd. Nou, toen kwamen de mails binnen en de dreigementen. Ik dacht je stikt er maar in, ik ga niet nogmaals 8 euro uit eigen portemonnee betalen, want er zat blijkbaar ook al een maand opzegtermijn bij wat me ook niet verteld was van te voren dus dat moest ik ook al zelf betalen.
Nu kreeg ik een paar weken geleden ipv een mail maar eens een brief, voor de verandering. Dreigementen met incassobureau, telefoonnummer blokkeren etc en dat ze me aan zouden geven wegens wanbetalen bij zo'n grotere telefoonorganisatie.
Nu, ik dacht, lekker negeren die handel.
Kreeg ik vandaag weer een mooie brief. Nog meer dreigementen en als ik niet zou overmaken dan zou toch het incassobedrijf het overnemen en zouden er minstens 40 euro gevraagd worden aan incassokosten. Maar nu komt het:
Er stond ook bij het dat het abonnement beëindigt zou worden. Beetje gek dat is een paar maanden al gestopt want toen heb ik het geld over gemaakt en dat is goed gegaan want er zijn daarna ook geen nieuwe afschrijvingen geweest.
Met een mooie factuur erbij van:
144 euro aan afbetalen abbo
8 euro aan abonnementkosten
Met een totaal, van jawel: 152 euro.
Exact het bedrag wat ik al lang heb overgemaakt. Voor mij bevestiging dus dat ik niet te weinig heb overgemaakt. Al vind ik het bizar dat ze zo'n factuur sturen.
Naar mijn idee sta ik dus volledig in mijn recht. Hoewel het 'slechts' om 8 euro gaat ben ik gewoon veel te koppig en gun ik hun nog geen cent.
Nu is mijn vraag zullen ze echt een incassobureau sturen en zo ja, kunnen ze me iets maken? Wat is wijsheid?
En wat kan jullie het nou schelen.