Zwembad met liner (cranenbroek)

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gentlegiant

Zwembad met liner (cranenbroek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-17 22:27

Goedenavond bokkers,

Jullie weten altijd overal raad op

Na 4,5u zwoegen staat ons zwembad op (wat een ellende)
Liner erin en je raad het nooit! Een gat erin

Ik baal echt als een stekker

Iemand een idee hoe de service is van de cranenbroek?
Wat is jullie ervaring met de cranenbroek en hun zwembaden

Dit is het 360 doorsnee en 90cm hoog zwembad met stalen rand

Moet ik serieus dat ding weer afbreken en terug brengen?
Dit is toch geen doen
Of kan ik m terug brengen en t geld terug eisen zodat ik een ander bad kan kopen want deze hoef ik echt niet meer wat een *** ding

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

Destination

Re: Zwembad met liner (cranenbroek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:31

De liner zelf is stuk en niet het omhulsel neem ik aan? Ik zou even bellen wanneer ze weer open zijn. Liners worden ook wel eens los verkocht, dus ik zou nog maar niet alles afbreken :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-17 22:34

Ja dat was mijn idee dus ook
Alleen nu is het zo dat zonder liner/water hij zo instabiel is als wat en dus elk moment kunnen de wanden na binnen vallen
Dan kun je dus vooraf aan beginnen

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:05

Je kan de liter er nu ook puur voor de stevigheid even in laten zitten, toch? In elk geval totdat je ermee heen gaat of hebt gebeld.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-17 23:09

Ja laat m ook zitten maar of die 10 cm water hem rechtop gaan houden betwijfel ik :(

Baal zo morgen 34 graden zit je dan
Vanmiddag de kleine weg gegeven en deze opgezet
Ben zwaar geïrriteerd

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 07:29

Hoop voor je dat het goed komt. Cranenbroek geeft geen geld terug. Alhoewel wij dit ook eens geëist hebben.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:58

Hoe is het afgelopen?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:03

sjaslique schreef:
Hoop voor je dat het goed komt. Cranenbroek geeft geen geld terug. Alhoewel wij dit ook eens geëist hebben.
Die ervaring hebben wij ook gehad. We brachten een zwembad terug tijdens een hittegolf, alle zwembaden bij hun waren uitverkocht. Een grote lege geplunderde hoek met mensen die vroegen wanneer ze weer binnen kwamen.
We hadden het zwembad gekregen van vrienden die er niet bij na hadden gedacht dat ons dakterras niet sterk genoeg was voor zo'n groot ding. Het was diezelfde dag gekocht, doos was niet open geweest en de bon erbij.
Maar het ging niet gebeuren, geen geld terug. Toen kwam er een klant naar ons toe die het bad graag wilde hebben en hebben we het zo maar ter plekke in Cranenbroek aan die klant verkocht.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:14

Grit schreef:
sjaslique schreef:
Die ervaring hebben wij ook gehad. We brachten een zwembad terug tijdens een hittegolf, alle zwembaden bij hun waren uitverkocht. Een grote lege geplunderde hoek met mensen die vroegen wanneer ze weer binnen kwamen.
We hadden het zwembad gekregen van vrienden die er niet bij na hadden gedacht dat ons dakterras niet sterk genoeg was voor zo'n groot ding. Het was diezelfde dag gekocht, doos was niet open geweest en de bon erbij.
Maar het ging niet gebeuren, geen geld terug. Toen kwam er een klant naar ons toe die het bad graag wilde hebben en hebben we het zo maar ter plekke in Cranenbroek aan die klant verkocht.

Tja, dat wisten die vrienden toch toen ze het bad kochten? Het staat iig aangegeven...

Hoe dan ook TS: het is anders als je product ondeugdelijk is, en dat is in jouw geval zo. Ik zou foto's maken en gewoon even bellen/mailen. Misschien krijg je los een nieuwe liner.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-17 09:10

Nieuwe liner is Duurder als het zwembad

Helaas doordat ik hem maar 5cm kon vullen is hij in de nacht gaan vliegen (qwaliteit van dat ding was bagger merkte we met opzetten al)
Alles stuk heb hem van woede plat gestampt

Heb niet meer gebeld ga het opgeven aan de verzekering althans proberen
Was echt niet meer op te zetten na dat die is gaan waaien

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:16

Info van Consuwijzer geplukt:

Ik krijg geen geld terug, maar een tegoedbon. Moet ik dit accepteren?

Brengt u een product terug en krijgt u een tegoedbon? Dan hoeft u dat niet altijd te accepteren. Het hangt af van de reden waarom u het product terugbrengt. Hieronder leggen wij uit wanneer u wel of niet een tegoedbon hoeft te accepteren.

Wanneer mag ik wél een tegoedbon krijgen?
Wilt u een product ruilen omdat u spijt hebt van de aankoop? Bijvoorbeeld omdat u de kleur toch niet mooi vindt? Of omdat u achteraf liever iets anders had willen kopen? Dan kunt u alleen ruilen als de verkoper dat goed vindt. Als u een product wilt ruilen bent u dus afhankelijk van de voorwaarden van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. De verkoper mag u in zulke gevallen een tegoedbon geven. Koopt u een product via internet, telefoon, op straat, via een verkoopdemonstratie of aan de deur? Dan gelden er andere regels. U hebt dan meestal wel bedenktijd.

Meer informatie over de regels die gelden bij koop op afstand
Meer informatie over de regels die gelden bij verkoop buiten de verkoopruimte
Tip: twijfelt u of een product wel helemaal is wat u zoekt? Vraag dan van tevoren of u het kunt ruilen. En welke voorwaarden daarvoor gelden.

Meer informatie over ruilen
Een product ruilen of terugbrengen

Wanneer hoef ik een tegoedbon niet te accepteren?
U hoeft een tegoedbon niet te accepteren als uw product ondeugdelijk is. Dat betekent dat het te snel kapot is gegaan. En dat dit niet uw schuld is. U hebt namelijk recht op een goed product. Is het product ondeugdelijk? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Soms krijgt u uw geld terug. Let op: Hebt u de tegoedbon al aangenomen? Dan is het lastig om er later op terug te komen.

Wanneer kan ik mijn geld terug eisen?
Als u de verkoper de mogelijkheid hebt gegeven om het product te repareren of een nieuw product te geven.
Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil geven.
Als u het product al een paar keer hebt laten repareren. En het doet het nog steeds niet.
Als het probleem ernstig is. Een probleem is ernstig als u met een product niet kunt doen wat u er mee zou moeten kunnen doen.
Als u een product op afstand of buiten de verkoopruimte hebt gekocht. En als u het product hebt teruggestuurd binnen de bedenktijd.

Wat moet ik doen als de verkoper mij toch een tegoedbon wil geven?

Neem contact op met de ondernemer
U kunt bellen met de klantenservice, een e-mail sturen of het contactformulier invullen op de website. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen:

Schrijf een officiële brief of e-mail
Schrijf de ondernemer een brief of e-mail met daarin uw klacht. En vraag een oplossing vóór een bepaalde datum. De tijd die u de ondernemer geeft moet wel redelijk zijn. Schrijf ook welke vervolgstappen u neemt als de ondernemer geen goede oplossing biedt. Wilt u kunnen bewijzen dat de ondernemer uw bericht ontvangen heeft? Stuur dan een aangetekende brief.

Tip: hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Vraag dan of die u kan helpen met een brief of verdere stappen. Hebt u geen rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u kijken of u bij het Juridisch Loket terecht kunt.

Naar de website van het Juridisch Loket
Schrijft u de brief zelf? Gebruik dan onze voorbeeldbrief - Ontbinding koop vanwege onmogelijkheid herstel of vervanging product
Wilt u vervolgstappen nemen? Dan zijn dit uw mogelijkheden:
De geschillencommissie
Zoek uit of u bij de geschillencommissie terecht kunt. De geschillencommissie beslist bij een meningsverschil wie er gelijk heeft. Neemt de commissie een besluit? Dan moeten u en de ondernemer zich hieraan houden.

Website van de geschillencommissie
De rechter
Kunt of wilt u niet naar de Geschillencommissie? Bekijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan.

Lees meer over de procedure bij de rechter
Of vraag bij het Juridisch Loket hoe de procedure werkt

Eindelijk een klein beetje boerin!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:42

Dus je hebt hem vannacht laten wegwaaien en daarna uit frustratie stukgestampt zonder de winkel de kans te geven om het op te lossen en gaat het nu bij de verzekering proberen? Da's toch ook niet eerlijk?

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:14

*verzekeringspet op zet*

Ik vrees dat waar je ook verzekerd bent, dit niet onder de dekking van je inboedelverzekering valt. Bij aankoop bleek het product al ondeugdelijk te zijn. Er heeft zich geen onvoorziene omstandigheid voorgedaan. Het is voor gebruik buitenshuis.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-17 12:09

Nou het was een gaatje in de liner dat had ik wellicht kunnen oplossen met de cranenbroek

Nu is in de nacht het hele ding weg gewaaid (is aluminium)
Dus zat hij vol met vouwen en deuken en butsen
Ook voor de cranenbroek is dit onmacht imo
Hij heeft een meter of 200 "gevlogen"

Er was voor mij geen andere keus dan dat ding op te vouwen/plat stampen
Zodat het hanteerbaar was om het mee terug te nemen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:27

Snap ik. Maar als je met een geplet iets aankomt. Dan weet ik niet of je het nou slechte service moet noemen van Cranenbroek als ze daar toch zo hun vraagtekens bij hebben. Maar dat is niet meer van toepassing nou. Wel echt rot voor je.

Figaro schreef:

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-17 12:38

Nee daar ga ik idd niet meer mee terug ondanks dat imo de kwaliteit de wensen overlaat
Kunnen zij er niets aan doen dat hij is gaan waaien
Hadden ze de kwaliteit dus zwaarder gemaakt was het niet gebeurd

Maar dan was hij ook niet te hanteren/in elkaar te zetten
Ondanks dat raad ik t echt af om hem te kopen :+

De liner gebruik ik gewoon om ons nogal grote tuinset onder te doen :+
Heeft hij toch nog een doel
En in verhouding goedkoper dan een dure hoes :+

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:09

Wat vervelend Gentlegiant -O- Maar wel een droge schone tuinset :))

Tink89 schreef:
Tja, dat wisten die vrienden toch toen ze het bad kochten? Het staat iig aangegeven...
Dat was het punt of probleem ook niet ;) . Meer een bevestiging van wat Sjaslique al aangaf, dat ze hun regels inderdaad erg strikt hanteren en je die hoop dus niet hoeft te hebben.
Er zijn genoeg winkels die deze regel ook hebben, maar er in sommige situaties uit coulance van afwijken. Cranenbroek niet en dat is hun goedrecht.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie