vreemdgaan.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:49

Ik heb het gelukkig nog nooit hoeven meemaken, en hoop ook niet dat het er ooit van komt. Dat denk ik trouwens ook niet, we zijn nu al zo'n tijd samen, en hebben het goed zo. Lovers
Maar het lijkt me de grootset vernedering ooit, voor beide partijen.
Maar ach, waar heb ik het over.... het zit absoluut goed tussen ons, hoef me nergens druk om te maken.
Maar ja, een vrouwenhart he... snel jaloers. Haha!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:51

gijsenkim"]
[quote="Avanti schreef:
Tja voor sommige mensen waaronder mezelf is het gewoon lastig om het bij 1 persoon te houden. Zeker als je uitgaat veel leuke jongens enzo. Vingers aflikken

Dus ik heb nu een hele goede oplossing! Haha!
Free love, dus een vrije relatie zonde verwachtingen en verplichtingen. Dus je kan ook gewoon met andere gaan! Lachen


Je wilt vast niet weten hoe ik dit noem............ Scheve mond Clown
[/quote]


sexrelatie? Clown

Niet gelijk zo doordenken he! Schijnheilig Tong uitsteken

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:52

ukkie"]
[quote="Avanti schreef:
Tja voor sommige mensen waaronder mezelf is het gewoon lastig om het bij 1 persoon te houden. Zeker als je uitgaat veel leuke jongens enzo. Vingers aflikken

Dus ik heb nu een hele goede oplossing! Haha!
Free love, dus een vrije relatie zonde verwachtingen en verplichtingen. Dus je kan ook gewoon met andere gaan! Lachen


oke maar dan maak je daar duidelijke afspraken over in je relatie lijkt mij

Maar imo kun je als je je niet aan iemand wil binden beter van het vrijgezellen leven blijven genieten Knipoog
[/quote]

Ja en nu kan het allebei. Haha! Wel de lusten maar niet de lasten! Cool

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 14:57

Avanti schreef:
Ja en nu kan het allebei. Haha! Wel de lusten maar niet de lasten! Cool


Wat is dan het nut van toch een relatie Verward
Als je het toch met iedereen mag doen is imo het idee van een relatie een beetje weg.
Om leuke dingen samen te doen hoef je niet perse een relatie te hebben Haha!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:02

lis schreef:
Iedereen zegt wel zo makkelijk; als ie vreemd gaat vliegt ie eruit. Maar wat nou als je samen een huis hebt, getrouwd bent en/of samen een kind hebt...?
Of andersom, je hebt dat allemaal samen en je wordt verliefd op een ander. Dan schop je voor een verliefdheid toch niet heel je leven, die van je vriend/man en je kind overhoop?

Zo simpel ligt het gewoon niet.


Ik ben het roerend met je eens, Lis. Het ligt inderdaad niet zo simpel, denk ik. Je kunt wel heel stellig zijn in die dingen, maar als ik zo om mij heen kijk, zie je toch wel dat het allemaal niet zo eenvoudig is. De meeste mensen zullen toch wel met zo'n situatie geconfronteerd worden op een gegeven moment in hun leven en zeker als je samen kinderen hebt, ligt het niet heel simpel.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:05

Avanti schreef:
Ja en nu kan het allebei. Haha! Wel de lusten maar niet de lasten! Cool



Dit wordt ook wel het vrienden+ pakket genoemd. (Vrienden plus sex). Op den lange duur loopt dit volgens mij wel spaak, omdat een van de twee toch meer wil. Maar het kan ook zijn dat je dat op een gegeven moment allebei wilt. Lovers Mijn relatie is ook op deze manier begonnen. Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:15

Ik ben nooit vreemdgegaan en kan me ook niet voorstellen dat ik dat ooit zou doen.
Ik geloof wel dat je ondanks de liefde die je hebt voor je partner, je toch gevoelens kunt krijgen voor een ander. Maar de vraag is of je daar dan ook meteen iets mee moet doen...?

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:17

Yorghos schreef:
Ik ben nooit vreemdgegaan en kan me ook niet voorstellen dat ik dat ooit zou doen.
Ik geloof wel dat je ondanks de liefde die je hebt voor je partner, je toch gevoelens kunt krijgen voor een ander. Maar de vraag is of je daar dan ook meteen iets mee moet doen...?


Ik denk dat iedereen met een langere relatie dat wel eens meemaakt. Maar het is inderdaad maar net wat je ermee doet.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:19

Ik ben nog nooit vreemdgegaan en ik zou dit ook NOOIT doen! Ik vind het zo triest als mensen dat doen! Beseffen ze wel wat ze de ander aan doen? Nee ik zou dit echt nooit doen!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:32

lis schreef:
Iedereen zegt wel zo makkelijk; als ie vreemd gaat vliegt ie eruit. Maar wat nou als je samen een huis hebt, getrouwd bent en/of samen een kind hebt...?
Of andersom, je hebt dat allemaal samen en je wordt verliefd op een ander. Dan schop je voor een verliefdheid toch niet heel je leven, die van je vriend/man en je kind overhoop?

Zo simpel ligt het gewoon niet.


Het is misschien niet zo simpel... Maar als hij (of jijzelf) vreemdgaat, zit er al iets mis in de relatie... Anders zoek je het ten eerste al niet bij een ander...

Dan zit je nog met het vertrouwen... Ik zou het verschrikkelijk moeilijk hebben om hem dan nog te vertrouwen als hij is vreemdgegaan, en het idee alleen al dat hij aan een ander heeft gezeten (ook al is het maar een zoen) zou ik niet mee kunnen leven...
Als hij me bewust zoveel pijn doet en bewust m'n vertrouwen schaadt... dan twijfel ik er heel sterk aan of ik nog wel bij hem wil blijven...
Je kan dan kinderen, huis, ... samen hebben... Maar voor mij is in een relatie vertrouwen en eerlijkheid het belangrijkste, en die zijn er niet als je vreemdgaat.. Dus de hele basis van je relatie is weg...
Je moet toch niet gaan samenblijven voor de kinderen, of voor het huis... Daar zijn alle partijen alleen maar de dupe van uiteindelijk...

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:33

Ik zou nooit vreemdgaan
Vreemdgaan vindt ik wel niet zoiets laags, je bent een behoorlijke zielepoot als je dat doet (sorry voor de mensen die zich nu aangesproken voelen, maar dit is mijn mening)

Als je met andere mensen wil zoenen of whatever moet je gewoon geen relatie aangaan En mocht je in de verleiding komen, heb dan het lef je gevoelens te onderdrukken totdat je het netjes uitgemaakt hebt
Bedenk maar eens hoe jij je zou voelen als jouw vriend(in) dat bij jou zou doen.... >;)

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:59

Natalie schreef:
Je moet toch niet gaan samenblijven voor de kinderen, of voor het huis... Daar zijn alle partijen alleen maar de dupe van uiteindelijk...


Tuurlijk moet je niet samenblijven voor de kinderen of voor andere zaken, maar je liefde voor iemand is niet per definitie direct over als de ander vreemd gaat. Daarom ga je proberen of je eruit kunt komen. Als dat niet lukt, dan ga je uit elkaar. Maar het proberen lijkt mij, zeker wanneer er kinderen in het spel zijn, wel de moeite waard. Vertrouwen kan wel terug komen, al zal dat misschien jaren duren.

Verder hoeft er volgens mij niet persé iets mis te zijn in je relatie om verliefd op een ander te worden.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:07

Ik weet niet of er iets mis moet zijn in de relatie om verliefd op een ander te worden... Maar volgens mij stel je jezelf rapper open voor verliefdheid als het in je huidige relatie er niet aan toe gaat zoals jij wil...

Het houden van zal idd niet direct over zijn, maar ik twijfel er sterk aan of ik kan leven met een gebrek aan vertrouwen in m'n vriend... Ok, de stap om uit elkaar te gaan zal moeilijker zijn als er kinderen enzo in het spel zijn... Maar ik weet toch niet zo of ik verder zou kunnen met de persoon die me opzettelijk zo gekwetst heeft.

Ik hoop ook dat ik die beslissing nooit zal moeten maken... Want echt oordelen over zo een dingen kan je pas als je het zelf meemaakt... Maar zolang ik het niet zelf meemaak, kan ik alleen maar neerzetten hoe ik denk dat ik zal reageren.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:33

Toen het al uit was met mn exvriend hoorde ik dat hij toen was vreemdgegaan. Dat werd nog een AIDS testje, de etter.

Gelukkig niks aan de hand maar je wilt niet weten hoe ik van zoiemand walg!!

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:52

Wat me wel opvalt is dat de overgrote meerderheid beweert het nooit gedaan te hebben en het ook nooit te zullen doen. De cijfers wijzen toch iets anders uit...

Maar stel je het volgende eens voor:

Je hebt een relatie van ruim een jaar en je besluit twee weekjes met een groep vriend(in)en op vakantie te gaan. Je hebt het heerlijk naar je zin en ineens kom je je droomjongen tegen (feit is dat je op vakantie meer open, ontspannen en toegankelijker bent). Hij is in je geïnteresseerd en laat dat ook duidelijk merken. Eigenlijk is dit helemaal wat je wil en je weet voor jezelf dat je met deze jongen verder wil en niet met je eigen vriend. Wat doe je dan?
Je vriend(in) thuis bellen dat je het uit wil maken? Lijkt mij ook niet echt een fijne manier om je relatie na zo'n lange tijd uit te maken.

En zo zijn er legio voorbeelden die het niet goed praten maar die je wel tot het uiterste testen.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:55

Als je zo een situatie tegenkomt moet je het fatsoen hebben om het eerst gedaan te maken met je vriend eer je je in een nieuwe relatie gooit....
Maakt me niet uit hoe moeilijk het op dat moment is, maar dat is IMO het fatsoenlijkste wat je kan doen dan.
Als het je droomjongen is, kan het ook wel eventjes wachten...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:20

Ik zou 's willen zien hoeveel mensen op de laatste dag van hun leven net voor ze hun laatste adem uitblazen EERLIJK kunnen verkondigen dat ze hun hele leven trouw zijn gebleven gedurende hun relatie(s) aan hun partner ... denk dat er uiteindelijk van een hele rij maar een paar met een gerust geweten hun graf zouden ingaan ...

Het is een bewezen FEIT dat de mens NIET gemaakt is om MONOGAAM door het leven te gaan. En voor elke man die vreemd gaat is er ook een vrouw! Vrouwen zijn gewoon gewiekster en kunnen vaak net iets makkelijker liegen (is ook een bewezen feit) terwijl mannen eerder schuldgevoel zullen hebben maar dit zullen verbergen onder andere zogenaamde zorgen Knipoog. Wat ik hiermee wil zeggen is zeg nooit nooit, want aan de einde van de rit van het leven kunnen er maar bitter weinig mensen zeggen dat ze hun hele leven eerlijk zijn geweest tegenover hun parter(s) Haha!

En voor ik nu de reactie krijg van "heb jij dan" ... Nee, ik ben nog nooit vreemd geweest. Ik ben tot nu toe nog niet diegene tegengekomen die de moeite waard is Haha! Tong uitsteken Wil ik het doen, nee, ik wil het niet. Zal ik het doen? Dat kan enkel de toekomst uitwijzen, maar ik hoop m'n hele leven de kracht te houden om te weerstaan Knipoog
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 28-01-04 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:24

Ik heb het nog nooit gedaan maar wel voor de keuze gestaan....bij verschillende jongens. Alle keren was voor mij een reden om een einde te maken aan de relatie, al het feit dat ik het overwoog maar het gewoon niet kon ivm schuldgeveol enzo was voor mijgenoeg.

Van mijn laatste vriend WIST ik diep van binnen dat ie vreemd ging, die week was er vanalles gebeurd en ik wist dat ik hem de volgende dag zou dumpen. Toen kwam ik wederom weer voor de keuze te staan maar zelfs toen kon ik het niet! Hij was het niet waard om het niet te doen maar blijkbaar past het toch niet bij mij........

Maar zeg nooit nooit, dat heb ik wel inmiddels geleerd en ergens diep van binnen zit bij iedereen de verleiding, het zal wel de spanning zijn, de vraag is kan iemand op dat moment sterk genoeg zijn om het niet te doen.

Daarbij had ik nooit maar dan ook nooit kunnen voorzien dat ik zoveel verdriet zou hebben van alle leugens en het genaait voelen dat ie met een ander ging en zelfs dit niet eens eerlijk durfde te zeggen. Op he tmoment dat het je overkomt weet je pas hoe erg het is! Ook al ging het slecht binnen onze relatie en was ik de eerste die twijfelde ermee door te gaan, was dat voor hem blijkbaar een teken om een ander te nemen.....maar voormij weer niet! En ook al gaf ik niks om hem qua liefde, ik voelde me zo verrekkes voorgelogen en genaait niet te geloven!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:15

Ik denk dat het meer om het liegen gaat, dan een keer vreemdgaan. Als je vriend nou dronken is en het gewoon eerlijk verteld zou er voor mij geen probleem zijn (leuk is natuurlijk anders) maar het gaat meer om de manier dat je erachter komt enz.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:26

Ik weet niet of de manier van achter het vreemdgaan veel uitmaakt...
De één biecht het eerlijk op, de ander probeert het te verbergen... Maar in beide situaties is er bedrog gepleegd en is het vreemdgaan gebeurd...

Ok, als je eerlijk opbiecht wat je gedaan hebt, speelt iets meer in je eigen voordeel dan als je partner er zelf achter moet komen via via... Maar punt blijft dat er altijd één van beiden gekwetst achterblijft en het vertrouwen weg is.

Als m'n vriend me opbiecht dat hij is vreemdgegaan, of ik kom er zelf achter, denk niet dat dat veel uitmaakt... Omdat we beiden goed genoeg weten dat we van elkaar verwachten dat we elkaar trouw blijven en vreemdgaan = gedaan.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:07

jouw mening Tong uitsteken

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:09

idd Haha!

en ik hoop dat het altijd alleen bij een mening blijft en dat ik de ervaring nooit moet meemaken Lachen

Sjiem
Berichten: 415
Geregistreerd: 10-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:39

Hey...
Ik vind vreemdgaan nou echt gewoon niet kunnen... een tongzoen en meer is bij mij vreemdgaan!! Dan ligt die jongen er dubbel en dwars uit!!!
gelukkig heb ik allemaal trouwe vriendjes gehad die nooit zijn vreemd gegaan maar goed.. Ik heb het zelf dus ook nog nooit gedaan.. waar blijft de liefde dan op zon moment?? nou jah sommige mensen vinden dat het allemaal kan want het maakt je relatie sterker: BULL oliebol!!!
Maar ieder natuurlijk zijn eigen mening hierover Haha! want NL is een vrij land van menings uiting Knipoog
Liefs Mel

Sjiem
Berichten: 415
Geregistreerd: 10-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:39

Hey...
Ik vind vreemdgaan nou echt gewoon niet kunnen... een tongzoen en meer is bij mij vreemdgaan!! Dan ligt die jongen er dubbel en dwars uit!!!
gelukkig heb ik allemaal trouwe vriendjes gehad die nooit zijn vreemd gegaan maar goed.. Ik heb het zelf dus ook nog nooit gedaan.. waar blijft de liefde dan op zon moment?? nou jah sommige mensen vinden dat het allemaal kan want het maakt je relatie sterker: BULL oliebol!!!
Maar ieder natuurlijk zijn eigen mening hierover Haha! want NL is een vrij land van menings uiting Knipoog
Liefs Mel

Sjiem
Berichten: 415
Geregistreerd: 10-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:39

oeps!! hihih Haha!