Problemen met Telfort, wat zijn mijn rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Problemen met Telfort, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 14:00

10 april heb ik via de Telfort website een abonnement aangevraagd voor TV en internet. We zaten bij Ziggo, maar Telfort was een stuk goedkoper, zeker met de korting die we kregen omdat mijn vader ook zijn mobiele aansluiting bij Telfort heeft. 33,- ipv 58,- per maand zou het worden. Nou, super. Aangevraagd, met de overstapoptie. Bevestiging via de mail gekregen en alles snor. 10 mei zouden we Telfort hebben.

We kregen de doos thuis gestuurd met de modems en 10 mei stond de monteur op de stoep en heeft alles geplaatst. Konden we in principe ook zelf, maar de monteur was er gratis bij, dus waarom niet.

Al snel hadden we gedoe. Foutmelding op de TV. Kon eerst verholpen werden met de modem opnieuw opstarten, maar dat elke paar uur doen was ook niet prettig. Uiteindelijk konden we de foutmelding niet meer verhelpen met opnieuw opstarten, dus de volgende dag de klantenservice gebeld. Harde reset gedaan van router en modem en alles was weer oké.

Alleen had ik problemen met het internet. Momenten was het prima, maar het grootste gedeelte van de dag kan ik niet normaal internetten. Het duurt dan, ik heb het een paar keer getimed, 1,5 tot 3 minuten laden om van pagina naar pagina te gaan. Ik wilde bijvoorbeeld eergisteren dit topic al openen, maar dat lukte niet, want mijn internet deed zo klote, dat het een eeuwigheid duurde om op bokt te komen, in het juiste forum, in het typscherm en toen ik eindelijk op versturen klikte lag internet eruit. Dus, tekst gekopieerd en opgeslagen in een document tot een moment dat internet wel oké was.

Ik heb natuurlijk sinds we het abonnement hebben meerdere keren mijn problemen aangegeven bij de klantenservice. Ik kreeg links en e-mails met links over wat ik moest doen. Allemaal leuk en aardig, maar dat heb ik al tig keer gedaan en nog is het probleem niet verholpen.

Ook heeft de TV weer constant last van foutmelding 12, dat hij geen verbinding kan maken.

Ik ben het echt ontzettend zat.

Een paar dagen terug vroeg ik me af waarom we nog niets van Ziggo hadden gehoord, over het terugsturen van hun modem. Die staat al een tijd in de gang in een doos om op de post te gaan. Dus ik heb Ziggo gebeld, over hoe dat zat. Ons abonnement is niet stopgezet, die loopt nog gewoon. Eh, wat?

Telfort meteen gebeld. Ja, mevrouw, dat klopt, ik zie de aanvraag met de overstapservice, maar ziggo heeft vanwege het niet overeenkomen van een aantal gegevens de opzegging geblokkeerd. Ehm, maar waarom zijn wij daar niet dan over geïnformeerd, vroeg ik. Ja, dat had wel gemoeten.. Ja, dat had zeker gemoeten ja. Nu hebben we twee abonnementen.

Strike 2. Maar, we hadden opties. Fijn! We moesten zelf Ziggo opzeggen en de rekeningen opsturen van ziggo. Vanaf 10 mei tot wanneer het abonnement met een maand eindigt, krijgen we vergoed van Telfort. Leuk, maar eerlijk, wij hadden zoiets van, misschien zeggen we toch liever Telfort op, gezien alle problemen. Ook geen probleem. Ik viel nog in de opzeggingstermijn, tot 27 mei, dus ik kon nog opzeggen. Ik zei dat ik het even wilde bespreken met mijn vader. Prima, ik kon dan later terugbellen met een opzegging, zolang het voor 27 mei was.

Een uur later belde ik al terug, want we hadden besloten het op te zeggen. Ik kreeg logischerwijs iemand anders aan de lijn en legde het uit. Ook hij zei dat ik nog in de opzeggingstermijn viel en hij zou het abonnement stopzetten. Nou, super, opgelost.. Toch?

Nee.. Ik had ook nog op facebook een bericht naar Telfort gedaan over onze problemen. Deze antwoordde eerst terug met, tada, nog meer links om de problemen te verhelpen, waarna ik later reageerde dat dit niet geholpen was. Ze vroeg toen om meer informatie over onze verbindingsproblemen. Ik antwoordde terug dat het opgelost was, omdat we het hebben opgezegd etc. Later die dag kreeg ik terug dat dat niet kon, want ik kon niet meer opzeggen. Die termijn was allang verstreken. Maar ik had toch echt twee mensen apart van elkaar gesproken op de klantenservice die zeiden dat het wel mogelijk was, zelfs 1 die de opzegging had aangenomen. De Facebook medewerker zei dat ze geen opzegging in het systeem zag staan.

Ik ben echt behoorlijk boos eigenlijk en helemaal klaar met Telfort. Wat een k*tbedrijf. Maar, ik mag nu niet van mijn abonnement meer af. Plus, in 1 keer moet ik de kosten vergoed krijgen van Ziggo, niet van Telfort >;) . Met ook nog een verhuld 'dreigement' dat er nog niet betaald is. Ja, dat weet ik, daar heb ik geen enkele informatie over gevraagd, dus waarom in hemelsnaam benoem je dat?

Citaat:
Ik snap het vervelend is als je verkeerde informatie verkrijgt. Ik heb daarom duidelijk uitgelegd dat wat wij gezegd hebben niet klopt. Er is een bevestiging waar de datum instaat wanneer je hebt abonnement hebt besteld. Er is dan nog een wettelijk termijn van 14 dagen bedenktijd. Deze tijd is jammer genoeg verlopen. Daarnaast gebruik je geen diensten van Ziggo op dit moment, en daarom kun je die kosten vergoed krijgen van Ziggo.

Ik snap echt dat dit niet de manier is waarop je klant wilt worden. Je wilt graag dat alles werkt en dat alles goed verloopt. Ik vind het heel jammer dat het niet zo is verlopen. Toen je naar de klantenservice hebt gebeld had je ook al niet meer kunnen opzeggen dus ik kan helaas daar niks aan doen.

Ik zie daarnaast dat je nog niet betaald hebt deze maand. Ik raad je om dit wel te doen omdat je anders consequenties aan zijn verbonden. Ons facturatiesysteem houdt namelijk geen rekening met uitzonderingen.

Ik wil je graag helpen om de diensten zo goed mogelijk te maken. Hiervoor moet ik alleen wel weten waar je precies problemen mee ondervindt. Zo kan ik je namelijk gericht helpen met de diensten die op dit moment helaas nog niet maximaal werken.

Wat zijn mijn rechten? Ik heb echt geen zin om een abonnement af te nemen van Telfort en blijf tig keer liever bij Ziggo.

Maar voordat ik begin aan zoiets als de geschillencommissie vraag ik me eigenlijk af hoeveel kans van slagen het heeft, of dat ik me er maar beter bij kan neerleggen en Ziggo kan opzeggen.
Laatst bijgewerkt door Nadia op 25-05-17 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Problemen met Telfort, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:18

Niet bij neerleggen, mailen(en niet bellen want zo heb je nooit enig bewijs) dat je, sinds het aansluiten bij telfort alleen maar problemen ondervind(beetje overdrijven) met ondeiugdelijke of geen verbinding van het internet. Aangezien telfort geen oplossing geeft beschouw je hierbij het contract als beeindigd. Beetje bluffen kan som helpen, duidelijk zijn dat je binnen twee werkdagen bericht wil via de mail, zo niet zal je kassa, radar, weet ik veel wat er nog meer is , inschakelen over hun wanprestatie. Ondertussen alles met ziggo overleggen zodat je straks niet helemaal niets meer hebt, ik vermoed dat het eerder telfort is geweest die een zooi van de overstapservice heeft gemaakt dan ziggo.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:33

Wat ontzettend slecht van Telfort dat ze zich op deze wijze vast houden aan de wettelijke termijn. Zo lust ik er ook wel één.

Voor zover ik weet (ik werk bij Ziggo) is het bij Ziggo zo dat de termijn ingaat op het moment dat je abonnement actief gaat. Vanaf het moment van bestellen is flauwekul want als je pakket om wat voor reden dan ook te laat geleverd wordt ben je de sjaak. Daarnaast kunnen er allerlei factoren bij de installatie een rol spelen waardoor je pas later signaal hebt afgesproken. Mooie provider ben je dan als je gaat roepen dat je het kan bekijken...

Niet bij laten zitten. Als ik je ergens bij kan helpen aan de Ziggo kant stuur me dan even een pb.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 14:03

Ik zit niet bij telfort. Weet ook niet hoe het zit met opzegtermijnen ed.

Maar ken wel een dergelijke storing bij kpn bij iemand anders, die heeft maanden af en aan die storing gehad. Alles vervangen niks hielp. Wat bleek hij had een lamp met wifi verbinding waar hij ook muziek mee kon afspelen. Die lamp zorgde ervoor dat de tv ontvanger soms op storing schoot.

Ik weet niet of er zoiets in de buurt is of bij de buren? Of boxen met wifi oid.