Baby en kinderkleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:52

Maar die van jou is toch ook pas een jaar oud Cemlys? Wie weet komt dat nog wel :)

Hè "moet" je die pijpen oprollen dan...? Blijft dat een beetje zitten, bij een jurkje toch niet zeker...? :P
Het stoort mij niet echt hoor, maar vind het wel apart zo'n zeg maar onafgewerkt broekje. Doe er dan gewoon een nette zoom in, dan kunnen mensen die alsnog wel zelf afknippen en is hij ook zo maar dan heb je tenminste een keuze :P

De maat 110 past iig nog voor geen meter, dat is echt een afzakkende drollenvanger. Dus de kast in gebonjourd. Ben benieuwd of dat over 1 of 2 jaar wel een beetje staat want zo leek het meer een soort zwarte pieten pofbroekje :+

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:53

Nou de salopettes slaan steeds een maat over dus je koopt ze te groot en dan kun je ze lang doordragen.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:00

Valt het sowieso groot vind je? Bij die korte broeken heb ik wel het idee. Luukie heeft een paar korte broekjes van wol-zijde en katoen-wol-zijde mix en dat zijn echt hele fijne broekjes die gewoon mooi passend zijn rond van die peuterpootjes, niet zo wijd zeg maar :) En omdat alles zo snel vies wordt bij meneer, heb ik ook de voorraad van een maatje groter al in gebruik. Zowel de maat 104 als 116 zitten hem eigenlijk prima.

Maar die 110 van LH daarvan vraag ik me af of die überhaupt volgende zomer wel zal passen. Het zag er echt niet uit zo pofferig veel ruimte en zakte sowieso direct van zijn kont, door de breedte geen enkele houvast :P

Omrollen van de pijpen vond ik ook niet echt mooi, dan zit je gewoon tegen zo'n dikke naad aan te kijken. Leek ook niet helemaal de bedoeling vond ik.

Het lange broekje ziet er een stuk fijner uit, maar dat is ook een wat slanker model denk ik terwijl dat korte broekje meer van dat baggy gedoe zal zijn.

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:03

LH vind ik wel fijn. Deze winter een salopette in de sale gekocht. Kan ze straks nog leuk aan gok ik. Randjes storen mij niet.

Vandaag tweede paar teva's gehaald. De eerste zijn alweer te klein.

Ze is nu 18 maand. Komt misschien nog wel hoor. We zien wel. Maak mij er zeker niet druk om.

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:17

Hangt erg van het model af. De salopettes vallen baggy, moet je van houden, maar Gup heeft ook shirtjes van LH die mooi slank vallen.

Hier nu korte broekencrisis. Gup heeft 8 korte broeken, zou meer dan genoeg moeten zijn, maar niet nu hij alleen maar korte broeken draagt met dit weer :roll: What to do, korte broeken bijkopen in zijn huidige maat (is hij vermoedelijk zo weer uit), in een maat groter (heb niet zoveel aan korte broeken in het najaar) of gewoon meer in zijn zwembroek/onderbroek/blote billen (thuis of op het strand he)?

Gisteren heeft Gup in zijn blootje een bruiloft gegatecrashed :oo We waren naar het strand en hij is vreselijk van het weglopen op het moment (geen klein stukje, maar rustig 100 m, veel te ondernemend voor zijn eigen bestwil). Op het strand niet zo'n ramp, het was rustig en het strand is groot, maar ik heb geen 5 minuten op mijn billen gezeten om met de vriendinnen die mee waren te praten >;) Op een gegeven moment moest hij een droge broek aan, moest ik even in mijn tas zoeken, wurmde Gup zich onder mijn arm door en rende in volle vaart weg. Maar in plaats van dat hij weer richting zee stoof, rent hij nu naar het terras van de naastgelegen strandtent, waar een bruiloft aan de gang was (thank goodness alleen het feest en niet de ceremonie) |o Ik voelde me vrij banketstaaf (pun intended).

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:20

Hahaha herkenbaar dit soort dingen.
Kun je niet halverwege de week ewn klein kort extra wasje draaien met de korte broeken in?

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:24

Doe ik al, maar er gaan 2 broeken per dag doorheen, hij is vaak na 1 dagdeel al zo ontzettend smerig. Ik grijp toch regelmatig mis.

Hoeveel korte broeken hebben de andere jongetjes hier?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:25

Ik zou voor weinig wat bij de Hema halen geloof ik.En met een beetje geluk past hij volgend jaar nog het eea

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:29

Kaka schreef:
Doe ik al, maar er gaan 2 broeken per dag doorheen, hij is vaak na 1 dagdeel al zo ontzettend smerig. Ik grijp toch regelmatig mis.

Hoeveel korte broeken hebben de andere jongetjes hier?


Stuk of 10. En anders kort programma

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:37

Ik heb er 7. Maar doe hem momenteel alleen kleren aan als we buiten de tuin gaan. Hij speelt nu buiten graag met modder, dat doet hij in zijn zwembroek of alleen een luier := Is toch warm zat

caro29
Berichten: 8045
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:48

Ik heb er 4 of 5. Net een nieuwe van name it bijgekocht. Meestal kan hij 2 dagen de broek aan. Thuis doe ik kleding sws uit

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:52

caro29 schreef:
Ik heb er 4 of 5. Net een nieuwe van name it bijgekocht. Meestal kan hij 2 dagen de broek aan. Thuis doe ik kleding sws uit



Uit? Gewoon bloot of luier of zo

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:56

Ik doe dat ook nu hoor :j Idd alleen luier. Alleen als we de tuin uit gaan kleed ik hem aan

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:00

Hier ook thuis grotendeels in alleen luier/romper. Wel goedkoop seizoen qua kleding zo moet ik zeggen :D. Overigens hier ook iets van acht korte broeken of zo. Als we weg gaan of als hij naar de opvang gaat, krijgt ie uiteraard wel een broek aan.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:09

Bij de h en M of zeeman scoor je voor 2/3 euro op dit moment korte broeken

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:11

Oke. Nog nooit gedaan.

Gewoon korte broek en shirt.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:13


Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:20

Thuis loopt Gup veel in zijn blootje. Kleine naaktloper trekt direct bij thuiskomst zijn kleding uit.

Het is een beetje tegen mijn principes, maar ik loop zo even naar de H&M voor wat extra korte broeken.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:21

Hier heeft de oudste denk stuk of 7 korte broeken ( allemaal nog van vorig jaar) maar hier binnen loopt hij vaak in zijn onderbroek of in zijn blootje, denk dat hem nudist ga worden :=
Als het nog school was, dan was dat wel wat krap want dan vlogen de kleren rap in de was.

Jongste ligt gewoon in zijn body.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:59

Ik heb hele stapel bermuda chino's voor gup van de primark.
Afbeelding

MaritB

Berichten: 8633
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:47

Kaka schreef:
Doe ik al, maar er gaan 2 broeken per dag doorheen, hij is vaak na 1 dagdeel al zo ontzettend smerig. Ik grijp toch regelmatig mis.

Hoeveel korte broeken hebben de andere jongetjes hier?


Uhm volgens mij hebben wij er 5 haha.. en soms 2 dagen dezelfde aan..

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:30

Kwebbel hier heeft geloof ik 2 blauwe KWZ shortjes en 2 groene WZ. Dit setje in zowel maat 104 als 1 maat groter 116. Heb dus de broekjes voor volgende zomer ook al erbij in gebruik dus nu 8 stuks.

Afgewisseld met af en toe een zwembroekje of tuinbroek of nog een gewoon kort broekje bij 1 van de oma's.

Heb ook wel een paar normale korte broeken in maat 104 maar die zijn vrij lomp nog bij hem. Zijn meer voor volgend jaar bedoeld. Nu voor nood als de WZ en KWZ alle 8 vies zijn :P

caro29
Berichten: 8045
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:29

simongek schreef:
caro29 schreef:
Ik heb er 4 of 5. Net een nieuwe van name it bijgekocht. Meestal kan hij 2 dagen de broek aan. Thuis doe ik kleding sws uit



Uit? Gewoon bloot of luier of zo


Luier met romper. Hij moet romper aan anders krapt hij zich open.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:03

Ooohh ik kom mij hier ook maar melden.
Hier een dochter van 9 maand, nu maat 68/74.

En een mama die kleding kopen verslaafd is <3
Van de week z8 sale weer heel wat ingeslagen *\o/*

Vooral fan van dit setje <3
Afbeelding

Afbeelding

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:50

Welkom miesje. Leuk setje.