Baby en kinderkleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_lautje_

Berichten: 9268
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 13:05

Montessori huisjesbed is toch hetzelfde als het lage huisjesbed wat nu hip is?

Ik vind een laag bed vooral onhandig voor mijzelf om te verschonen :+

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:34

En om je hoofd te stoten als je een nachtzoentje geeft :+

Maar toch vind ik ze erg leuk en wil ik er ook eentje als hij ouder is <3
Een junglekamer met een aapje die slingert aan de balken en een slang die er omheen gewikkeld zit, enzo *droomt verder*

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:43

Ik wil eigenlijk het liefst een zo normaal mogelijk bed voor de peuter := Gewoon van hout met een matras erop. Hoef geen hele stellages eromheen.
Maar verder weet ik nog niet hoe zijn grote jongens kamer zal worden. Hij krijgt dan wel een grotere kamer. Maar voorlopig hebben we zn baby kamer toch nog niet nodig en hij past nog prima in zn ledikant :+

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:09

Hier ook een zelfgemaakt huisjesbed Afbeelding nog steeds superleuk. Inmiddels wat andere accessoires. Geen idee waarom hij zo laag is, ik vind het knus staan.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:22

wat gezellig zo'n bedje. Idd wat knusser dan een gewoon bed maar aan de andere kant ook minder praktisch, helemaal als het van die dichte constructies zijn. Hoofdstoten idd gegarandeerd en het lijken me zulke stofnesten worden?

hier nog gewoon lekker in de co-sleeper en zn ledikantje. Allemaal nog lang niet aan de orde voor ons verder :+

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:28

Nou ja, als je de gedachte erachter leest en voor wat voor kindjes het geschikt is, dan komt de onze er niet voor in aanmerking voorlopig :P. Maar ik snap nog steeds niet waarom het een huisje moet zijn, of dat dat verder niet uitmaakt?

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:37

Ik vind het gewoon supercute staan.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:44

Ik ook. Had er ook geen gedachtengang achter. Even voor de goede orde, wij hebben voor 60 euro planken gehaald en een lattenbodem en matrasje bij Ikea. Verzamelt zich inderdaad wel wat stof onder maar als je gewoon wekelijks stofzuigt valt dat mee. Denk onder ieder bed wel. Ze lag er overigens vanaf 2 jaar in en het is zo laag dat ze er niet echt uit kan vallen.

Ik heb net ook even geshopt. Zal zo de aankopen laten zien.

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:18

Het staat idd superschattig.

pmarena

Berichten: 48191
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:37

Hier een volwassen maat matras al een hele tijd, op een zelfgemaakt houten bed. Met een dichtklap hekje.
Half-hoogslaper waar tzt. dan nog een glijbaan en trappetje aan kan :)

Dan is er onder nog een soort speelruimte of daar kan je een berg van die opbergdingen neerzetten.

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:55

Hier gewoon een standaard ledikant. Matras erop en klaar :+

Vandaag met de jongens naar dierenpark amersfoort geweest. Heen weg met auto was een uitdaging maar in het park ging prima.


Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:41

Ik wilde in eerste instantie ook zo'n huisjesbed. Geen idee dat het zo in was. Ik zag leuke ideeën en dat leek me wat.
Maar we zijn met onze dochter maar de Ikea geweest. Het werd haar bed dus zij mocht kiezen, zij moet er in slapen en het is een soort bankbed geworden met grote lades eronder. Hemnes. Je kunt er een tweepersoons bed van maken. Leuk voor als er een vriendinnetje komt logeren.
Klein bedhekje ervoor. Helemaal leuk!

De lades vind ik ook ideaal voor beddengoed en het deel van haar 4 seizoenen dekbed dat ik niet gebruik.

Leuk Simongek! omhoog bij de beer!! Heerlijk! Ik had er vorig jaar een abonnement.

Cemlys

Berichten: 14958
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:59

Wij hebben nu een hemnes staan, ik vind vooral de opbergruimte fijn. Ik vind zo n peuterbed van bopita erg mooi (geloof de belle), ze past nu nog wel in haar ledikant voorlopig.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:04

onze babykamer was van bopita. Mooi spul idd :j.
Wij zijn dus direct naar een groot bed gegaan.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:42


Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:03

De petit Amélie van hierboven hebben wij ook, bevalt goed.

Afbeelding

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 11:49

Elize, hoe leuk ik het ook vind, het lijkt me een crime om te verschonen/opmaken!

pmarena

Berichten: 48191
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:33

Oh de Hemnes hebben we hier ook. Is ook wel fijn inderdaad :)

Nog even snel gekocht toen ik zwanger was, was nog een heel gesleep met die dikke pens maar echt godzijdank dat ik dat ding toch in elkaar heb gezet en de logeerkamer nog heb ingericht want dat was echt een life-saver tijdens de baby-tijd :j

Als we klaar zijn met verbouwing beneden dan wil ik hem als bankje beneden zetten denk ik. Dan trekken we de logeerkamer bij Luukie zijn kamer :)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:34

IMJ wij hebben extra ramen vergeleken met die van de foto. Ik ga er in zitten meestal maar kan het ook van buitenaf doen. Vind het niet lastiger dan ons eigen bed of een ledikant verschonen :)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:57

Die extra ramen zullen heel veel schelen!!
Ik draai ook altijd matrassen om! :D

Pmarena, hemnes is nog best een groot ding om als bankje beneden te dienen hoor! :D
edit: afhankelijk van de grootte van je huis natuurlijk :+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:24

Hier gaat ie van zijn ledikant direct naar een 1persoons. Scheelt een hoop geld en zie het nut van een peuterbed niet zo :+

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:45

Wij ook zo gedaan Keet!

pmarena

Berichten: 48191
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:49

Ja het is gewoon het formaat van een bed natuurlijk :P Maar lijkt me wel fijn als relax-hoek voor die kleine met vriendjes. We willen een aanbouw / serre maken voor de keuken zodat het huis wat logischer in elkaar komt te zitten (je komt nu binnen in de keuken, waar-de-loos is dat...) en als we dat doen en de indeling van het huis een beetje veranderen, dan hebben we een flinke speelhoek vrij :j

Of ik zet het bed gewoon op Marktplaats, dat kan natuurlijk ook :+
Voorlopig is het nog niet zover dat we de logeerkamer er bij trekken dus vooralsnog staat dat bed mij daar best ook al doen we er nooit meer wat mee :P

Die van ons ging van ledikant naar 1-persoonbed en we konden voor een super mooi prijsje een gifvrije matras van 120x200 cm kopen dus die maat hebben we zijn bed ingebouwd in zijn slaapkamer. Daar kan hij echt een hele tijd mee voort :j En als er wat is en hij samen wil slapen dan kan 1 van ons er zo bij kruipen, lekker makkelijk :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-05-18 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:50

Hier ook bij beide kids vanuit ledikant naar 1 persoons.

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:55

Wij gaan ook direct voor een groot bed. Een antieke van 2.00 lang (verlengd) en 1.10 breed, kunnen wij er idd ook eens bij gaan liggen indien nodig. Nu slapen we in geval van nood, flink ziek bijvoorbeeld, dan slaapt hij in ons bed ook niet, op een luchtbedje naast zijn bed. Het wordt dus een kajuitbed en ik schilder hem brandweerautorood.