Baby en kinderkleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:18

Goeie outfits komen er weer voorbij!

Hier in het bezit van een Batavus mambo deluxe, fijne fiets! Met Yepp stoeltjes, en het slapen daarop is niet heel succesvol... om voorover te hangen moeten mi de gordels te lang. Ik hield dan ook gup zijn hoofd vast als hij in slaap viel. Als ik opnieuw mocht kiezen dan zou ik ook iets nemen wat je achterover kan kiepen.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:21

Ja ze moeten zelf rechtop kunnen zitten om in het zitje te zetten :j

Ik fietste met kleine baby in de Manduca draagzak. Dat ging prima en vond ik volkomen veilig, maar een ieder moet daar zijn eigen afweging in maken.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:31

Hier komt er een fiets als mupje goed kan zitten ivm de wetgeving van vervoer van kindjes op de fiets

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:36

Ik heb een batavus Amazone staan, van mn zus. Zou niet mijn kleur keuze geweest zijn, maar vind t prima.

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:46

Ik heb wel een achterzitje, Cruz heeft voorop zitten helemaal overgeslagen. :o

Niwla

Berichten: 4117
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:58

Ik heb een bakfiets :))

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:29

Bakfiets komt er niet in hier. Vind man verschrikkelijk.
Dus komt een ebike met 2 zitjes zodra de jongste goed kan zitten.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:55

Die gazelle puur is ook mooi! Komt die ook met 7 versnellingen? Wij hebben op Texel een ebike gehuurd maar dat had met fietsen niks meer te maken :')

Ik fiets ook met Oot in de drager trouwens. En op Texel in het zitje, stevig ingebonden. Hij vond het precies 5 minuten grappig, stak zijn middelvinger op naar Duitsers en toen viel hij in slaap. Hij heeft de hele tijd geslapen en werd pas na 3 rondjes dierentuin en de roofvogelshow wakker.

Hij zit denk ik beter dan ik zelf wil zien. We hebben gister de newbornset uit de stoel gehaald en er een baby inzet in geplaatst en hij zit heel goed.

Edit: ik zou met die Gazelle puur wel kijken of de transportdrager naar voren kan want zo kan er geen stoeltje op. Daarom heb ik de Diva...

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:22

lieveli schreef:
Hij vond het precies 5 minuten grappig, stak zijn middelvinger op naar Duitsers en toen viel hij in slaap.


Hmmm, op wie van jullie 2 lijkt hij dan? :P

Dat zitje van Thule ziet er wel heel comfy uit hoor.

Ik kon het achterzitje van Yepp overnemen en aangezien het voorzitje prima bevallen was... Ik fiets met Gup toch voornamelijk korte stukjes. Naar kdv, boodschappen doen, even naar oma, zelden langer dan 20 minuten. En de tijd van korte dutjes tussendoor lijkt sowieso voorbij, veel te veel te zien. Alleen in de auto wil het Gup nog wel lukken om even in slaap te vallen.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:49

Ik vraag me af waarom fietsen met kleine in zak gevaarlijker zou zijn. Als je valt oid met kleine in zitje is je kleine ook niet beschermd. Ergens denk ik dat in zak/doek zelfs nog veiliger is?

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:51

Michelle77 schreef:
Ik vraag me af waarom fietsen met kleine in zak gevaarlijker zou zijn. Als je valt oid met kleine in zitje is je kleine ook niet beschermd. Ergens denk ik dat in zak/doek zelfs nog veiliger is?


Ik snap het wel, als je op je baby valt is dat een behoorlijk gewicht naast de klap tegen de grond. Beter dan alleen in het stoeltje naar de vlakte. Ik durf het iig niet aan, fietsen met de doek. binnenkort gaan we naar Schier en dan huren we een bakfiets waar de maxicosi in kan. verder doe ik alles lopend of met de auto.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:53

Hij lijkt op mij! Zet mij in de auto en ik ben weg. :') ik fiets veel trouwens. Ik vind het ook oprecht leuk.

Mies ik denk wel dat ik een fietshelm aanschaf voor Cadeautje.

Melia
Berichten: 9849
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:40

Hier een Batavus Mambo met Yepp zitjes. Heb ze toen beide gekocht i.v.m. extra korting en uiteindelijk ben je ze toch nodig.
Vanaf wanneer doen jullie ze achterop?

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:42

Vanaf 16 kg (sinds een week of 2), dat is ook het max gewicht dat het voorzitje mag hebben. Ik vond hem echt te zwaar worden voorop en het werd een gepruts om hem goed tussen het zitje en stuur te krijgen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:48

lieveli schreef:
Die gazelle puur is ook mooi! Komt die ook met 7 versnellingen? Wij hebben op Texel een ebike gehuurd maar dat had met fietsen niks meer te maken :')

Ik fiets ook met Oot in de drager trouwens. En op Texel in het zitje, stevig ingebonden. Hij vond het precies 5 minuten grappig, stak zijn middelvinger op naar Duitsers en toen viel hij in slaap. Hij heeft de hele tijd geslapen en werd pas na 3 rondjes dierentuin en de roofvogelshow wakker.

Hij zit denk ik beter dan ik zelf wil zien. We hebben gister de newbornset uit de stoel gehaald en er een baby inzet in geplaatst en hij zit heel goed.

Edit: ik zou met die Gazelle puur wel kijken of de transportdrager naar voren kan want zo kan er geen stoeltje op. Daarom heb ik de Diva...


Volgens mij is ie er met 7 versnellingen inderdaad, maar heb zoveel fietsen bekeken dat ik het even niet meer weet. De drager kan naar voren voor zijn voetjes, dus dat moet goed komen :)

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:50

Idd vanaf 16kg moeten ze achterop omdat het zitje het dan niet meer houdt.
Maar het kan ook eerder, want ze passen wel snel in een stoel achterop. Maar ik vind voorop zo gezellig dus stel het zo lang mogelijk uit :P

_lautje_

Berichten: 9272
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 13:57

Ik fiets echt zo min mogelijk :+
Heb een serieuze graftakhekel aan fietsen :D
Maar omdat mijn man fietsfanaat is (ooit in 8 dagen van Madrid naar Aalsmeer gefietst) moet ik soms...

Heb een normale fiets van Sparta. Mamafiets was voor mij te groot en zwaar. Dit was al krap aan, maar anders moest ik een kinderfiets :Y)

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:59

Ik heb het ook zo lang mogelijk uitgesteld om Gup naar achteren te verhuizen, gedaan zijn de zachte kletspraatjes. Maar nu knuffelt hij graag mijn rug tijdens het fietsen, ook ontzettend schattig.

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:18

Koko Noko lijkt mij ook leuk. Vindt die jumpsuit zo gaaf voor jongens maar hij loopt nog niet en ik weet niet welke maat hij van de zomer heeft. Hij is sinds eind november maat 44 naar nu maat 68 geschoten.
Limango heeft 25% korting vandaag

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:31

Hier al vroeg achterop omdat hij zo heen en weer zat te wippen en ook werd het lastig om hem veilig erin en eruit te krijgen.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:16

Hihih Lautje, hier nog een met een hekel aan fietsen. De laatste keer dat ik op een fiets zat is dan ook iets meer dan 2 jaar geleden. Mijn man vindt het wel leuk, maar we hebben nog steeds geen zitje. Althans. We hadden er een gekregen van zijn zus. Die was zo verroest dat ik hem weg gepleurd heb. Daar gaat mijn kind echt niet in, snap niet dat ze het niet zelf weg gegooid heeft.

Mijn ouders fietsen met onze zoon, hij vindt het prachtig. Wel voorop dacht ik. Maar hij is denk ik ook rond de 16 kilo nu dus maar even na laten kijken voor ze weer op pad gaan.

Ik heb me trouwens volledig los geshopt van de week.
Voor dochter een setje van Dirkje (normaal niet mijn werk, maar dit was wel zoet), een shirtje van Bakkeboe en voor zoonlief een polo en 2 shirtjes (t-shirts 2 voor 14 euro bij WE). Hij mocht zelf de kleuren uitkiezen en dit werd het:
https://www.wefashion.nl/dw/image/v2/AA ... 775&sm=cut
https://www.wefashion.nl/dw/image/v2/AA ... 775&sm=cut
https://www.jolamode.nl/img/polo_1500x1500_33130.png

Kan helaas niet alles online vinden, deze had ik pas ook al ingeslagen.
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 16:52

Michelle77 schreef:
Ik vraag me af waarom fietsen met kleine in zak gevaarlijker zou zijn. Als je valt oid met kleine in zitje is je kleine ook niet beschermd. Ergens denk ik dat in zak/doek zelfs nog veiliger is?


Dat vond ik dus ook :j Ik snap het idee wel hoor, dat je er op zou kunnen vallen / kleine klem kan komen tussen jou en stuur en dat soort dingen. Maar die kans vond ik net zo groot als lopend met de draagzak struikelen over een scheve stoeptegel ofzo en dan verkeerd terechtkomen...dan kan je nergens meer naartoe :P

Ik had het veiligste gevoel met die kleine dichtbij me in de draagzak. Sowieso omdat er heel wat moet gebeuren voor je valt, en je die kleine dan kan beschermen door je armen er omheen te slaan. In een zitje heb je helemaal niks te beschermen :(:)

Het voorzitje vond ik op zich wel fijn, terwijl je best veel mensen hoort dat ze dat eng vinden omdat het instabiel aanvoelt aan hun stuur. Dat had ik echt totaal niet :) Ik vind dat achterzitje "enger" aanvoelen qua hoe het mijn evenwicht beïnvloed op de fiets. Zelfs nu hij tegen de 15 kilo komt.

Ik vond het windschermpje wel irritant :D

Hopelijk "mag" hij van de zomer nog qua gewicht, dan toch nog een paar keer gezellig voorop want hij pas nog wel :j (Batavus Padova, oud model fiets. Bij oma die een Stella heeft past hij al een poos niet meer met zijn knietjes onder het stuur)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:19

Mijn dochter zit bij mij ook nog voorop in de yepp (nu 3 jaar en 3 maanden maar even 13 kg), qua gewicht nog prima maar haar knietjes raken het stuur. Ik vind het wel echt heel gezellig die kleine kletskous voorop!
De Thule ride-along (achterzitje) zit nu op vriend zijn fiets. Deze is dus inderdaad kantelbaar en ze heeft ook in dit zitje al liggen slapen :+
Ik moet nog een adapter voor mijn fiets, dan gaat ze definitief van mijn stuur af.. helaas..
https://www.wehkamp.nl/baby/fiets/fiets ... dZs8k&Ns=M

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:38

Cruz is al 14 kilo dus vond het zonde om nu voor dat kleine beetje nog een stoeltje voor voorop te kopen. En ook ik heb een pleuris hekel aan fietsen dus dat doen we niet zoveel :D

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:43

Snap ik ook wel. En je hebt achterop zitjes voor kindjes vanaf dat ze zelfstandig kunnen zitten. (Voor die tijd moet je ze sowieso niet in een zitje zetten).