Baby en kinderkleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:26

Dat heb ik ook gegoogled en ik ben er niet achter gekomen :P.

Maar ik vind borgvest ook nog steeds een rare term. Volgens mij is het gewoon een gevoerd vest?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:27

Een chino is iets baggy/wijder, maar dan wel netjes. Dus geen hangbroek.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:30

Haha ja die term borgvest blijf ik ook maar raar vinden. Toch noem ik ze nu zelf ook maar zo...

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:32

Borg is de naam van de wollige voering. Vandaar de naam :)

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:33

Een chino hoeft niet per se wijd te zijn toch?

Is voor mij gewoon een nettere broek dan een spijkerbroek, maar geen pantalon zeg maar.

Je kan het herkennen aan dat de zakken anders zijn dan bij een spijkerbroek en soms zitten er plooien bij de band.

Verder is het voor mij net zo als salopette voor tuinbroek. Ik vind salopette een vervelend woord :P Borgvest ook trouwens.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:51

Tuinbroek vind ik persoonlijk van die broeken van spijkerstof, andere stoffen noem ik salopette. Maar het is wel een pretentieus woord ofzo :+

Schoonmaakster ook gehad maar niet zo tevreden en dan is het toch duur. Nu maar weer zelf aan de slag gegaan, beetje jammer maar meer budget voor kinderkleding O:)

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:59

Zo bekijk ik het ook maar Ryder, mooi shop budget uitsparen :D
Alhoewel we nu aan het overwegen zijn of we een schoonmaakster nemen of de kinderen een dag gaan uitbesteden aan schoonouders. Dan heb ik even echt een dag de handen vrij om schoon te maken en de tuin in te gaan zonder onderbrekingen.
Vroeger deed ik het schoonmaken er zo even bij, maar met een fulltime baan en 5 eigen paarden was ik toch nooit thuis behalve om te slapen, er werd dan ook weinig vies _O-

Is een chino niet ook een dunner stofje dan een spijkerbroek? De chino’s die ik hier heb iig wel, en allemaal rechte pijpen, geen skinny model oid.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:07

Een chino is een beetje de bandplooirijbroek onder de pantalons :P

Dus boven wat ruimer en met plooien en steekzakken, maar vaak wel weer wat smaller naar de pijpen toe.

Schoonmaken ben ik ook niet zo goed in :=

pmarena

Berichten: 48114
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:09

Dat kind is weg dus nu kan ik schoonmaken vind ik vooral ene leuke theorie maar in de praktijk moet ik dan echt even uitgonzen hoor := En even verstand op 0 achter de laptop allerlei dingen uitzoeken, bestellen en even op Bokt en Facebook kijken....dat vind ik echte luxe :P

Ik doe juist zoveel mogelijk klussen met die kleine erbij alleen dingen als dweilen gaat natuurlijk niet zo best :P

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:41

Zo, weer even uit meeleesmodus. Wat gaan jullie hard :=

Ik heb prachtige kleertjes langs zien komen.

Hier al jaren eens in de 2 weken een schoonmaakster voor de grote klussen. Ik ben wel anal met de was, geen droger, dus draai dagelijks een was. Strijken doe ik niet aan, manlief heeft gelukkig allemaal non-iron overhemden.

Wollen bomber is af:

Afbeelding

En in actie (zonder hoofd, want kop op storm) met t-shirt van Oilily en oude broek van Soft Gallery:

Afbeelding

Had nog wat stof over, daarmee maak ik nog een broekje, chinomodel *D

Hoe is bij jullie de peuterpuberteit verlopen? Gup zit nu in een emotionele achtbaan ('Ja! We gaan zwemmen!', in het zwembad, liggend op de grond en gillend: 'De juf is stom, ik wil niet springen, ik wil niet meedoen', dan gaan we weer naar huis, in de kleedkamer, al aangekleed: 'Het spijt me mama, ik wil zwemmen', emotional breakdown van een half uur. En dit gaat meerdere keren op een dag zo. Alleen thuis, bij opa en oma en op het kdv is het een engeltje |o ) en ik vind het doodvermoeiend.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:47

Ik kan je niet helpen kaka. Onze is nog 3x zo erg gok ik Het is doodvermoeiend. :(:)

Chino broeken heb ik voor mezelf. Zitten heerlijk

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:55

Hoe oud is ie Kaka? Ik herken vrijwel alles, ZL is 3. Idd bij anderen het braafste kind ever maar soms... gisteren was het ook raak. Hele weg naar huis vanaf de peuterspeelzaal ‘ik wil niet naar huis! Ik wil naar ‘gool! Ik houd van ’gool!’ :+

Praaaaaachtig jasje heb je gemaakt zeg!! Doe je dat helemaal zelf of heb je naailes?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:58

Hier een peutertje van 2,5 bijna. Tot nu toe vind ik het heerlijk, zo’n kind met een eigen mening en die drama buien om niks := (blauw he mama? Dat is rood liefie. NEE BLAUW MAMA!! *En stort zichzelf ter aarde* idem dito als hij een koekje jat en ik zeg dat we nu brood gaan eten :'))

Het schijnt wel nog erger te worden als ze 3 zijn, dus ben benieuwd.

Alleen nu ik zwanger en misselijk ben kan ik het wel een stuk minder hebben merk ik :o De opvoeding staat hier even op een lager pitje :oo

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 13:05

Heel mooi jasje! Zeker met die geruite voering zo.

Peuterpuberteit begint hier ook te komen. Ze wil vooral graag en veel dr zin. En wat ze nu echt wil heeft ze geen idee van.
Op de crèche idd een dropje wat uren zelfstandig kan spelen. Thuis moet dat dan even ingehaald worden in mama-claim.

Il geef nu ook meer toe Vero. Ik kan het gewoon allemaal even niet. Dus ja soms zet ik dan gewoon Pieter Konijn of Nijntje op in de ochtend :o
Gekke is als ik dat doe kijkt ze 10min en gaat dan lief zelfstandig spelen

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:05

verootjoo schreef:
Een chino hoeft niet per se wijd te zijn toch?

Is voor mij gewoon een nettere broek dan een spijkerbroek, maar geen pantalon zeg maar.

Je kan het herkennen aan dat de zakken anders zijn dan bij een spijkerbroek en soms zitten er plooien bij de band.

Verder is het voor mij net zo als salopette voor tuinbroek. Ik vind salopette een vervelend woord :P Borgvest ook trouwens.

Ik sluit me bij je aan! :') := _O-
Ik vind salopette ook zo idioot!

Het borgvest begrijp ik nu, eerder dacht ik ook, waarom borg?

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:08

Wat een mooi jasje! Echt super gedaan :j

Cruz heeft dat nu al maar ik heb schijt aan Cruz dus hij moet gewoon luisteren :') Hij is momenteel erg gefrustreerd met eten, want hij wil alles zelf doen. Dat mag ook maar als het dan niet lukt met zijn vork ofzo kun je direct een intense huilbui verwachten :D

Voor mij is salopette gewoon een luxe woord voor tuinbroek.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:17

Wat knap zeg Kaka!!

en herkenbaar hoor

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:39

Hier een doodvermoeiende 3 jarige. Echt afschuwelijk.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:59

Thanks voor de complimenten! Ik ben zelf nog verbaasd dat het zo makkelijk ging. Alleen bij de boorden heb ik hulp gehad van mijn moeder, de combi wol en elastische boorden was killing (uitrekken en naaien tegelijk). Geen naailes, wel een moeder met gouden handjes die af en toe aanwijzingen geeft (ze heeft niet zoveel geduld := ) en verder is het gewoon een kwestie van proberen. Heb wel direct de smaak van het naaien weer te pakken. Op naar het volgende broekje en een paar longsleeves met knoopjes :D

Gup is 2,5, het hoort dus ook echt wel bij de leeftijd. Maar mènnnn, ik vind dit geen fijne periode. Eerder was het meer dat hij zijn zin graag wilde hebben en daar kon ik prima mee omgaan en nu gaf hij zelf ook heel duidelijk aan dat hij niet weet hoe hij met zijn emoties om moet gaan en dan breekt mijn hart wel hoor. Gecombineerd met een groeiend gevoel van frustratie omdat ik een half uur half aangekleed in een koude kleedkamer heb gestaan omdat ik hem niet mag aanraken en dus ook niet kan troosten of aankleden (de houtgreep werkt niet meer, daar is hij echt te sterk voor geworden), terwijl hij staat te roepen: sorry mama, het spijt me, alsof ik hem net alle hoeken van de kleedkamer heb laten zien |o :')

Toevallig keek hij tijdens de lunch een filmpje (kan mama even de was ophangen en pannenkoeken bakken) van Kikker waarin Kikker boos wordt op iedereen en uiteindelijk concludeert dat hij boos is op zichzelf. Zegt Gup heel wijs: Gup was in het zwembad net als Kikker he, mama?

Bij een kind opvoeden kom je jezelf ook wel lekker hard tegen af en toe.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:46

Oh ja... van de week wilde mw niet aangekleed worden, ze wilde wel maar ze wilde perse blote armen (in een hemd lopen) met een rokje.. maar zo wilde ik geen boodschappen met haar doen, het was echt nog te koud. Na een half uur worstelen heb ik haar de kans gegeven zich nog aan te kleden in dat shirt en als ze dat niet wilde zou ik alleen gaan boodschappen doen.

En zo geschiede, ik ging alleen en dochter bleef thuis bij papa, schreeuwt ze huilend uit het raam, mama het spijt mij zo, ik wil nog sorry zeggen en jou knuffelen.. dan breekt mijn hart en wil ik haar eigenlijk gewoon mee nemen... maar ik weet ook dat ik voet bij stuk moet gaan houden want anders hebben we dit zo direct dagelijks..

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:08

_lautje_ schreef:
Heel mooi jasje! Zeker met die geruite voering zo.

Peuterpuberteit begint hier ook te komen. Ze wil vooral graag en veel dr zin. En wat ze nu echt wil heeft ze geen idee van.
Op de crèche idd een dropje wat uren zelfstandig kan spelen. Thuis moet dat dan even ingehaald worden in mama-claim.

Il geef nu ook meer toe Vero. Ik kan het gewoon allemaal even niet. Dus ja soms zet ik dan gewoon Pieter Konijn of Nijntje op in de ochtend :o
Gekke is als ik dat doe kijkt ze 10min en gaat dan lief zelfstandig spelen


Idd bij anderen is hij ook heel lief, en niet dwars. Bij mij wil hij nooit aangekleed worden. Nou prima, loop je lekker in je onderbroek door het huis. Of hij gaat in z’n pyjama naar opa en oma, kleden ze hem daar wel aan.
En hij kijkt nu ook wat (veel) meer tv :o Ik ben eigenlijk anti, maar het geeft me ook zoveel rust. In de ochtend kijkt ie wel een uur voordat ik uit mijn bed kan komen, en tussendoor als hij wil mag het nu ook gewoon. Hij kijkt idd dan ook niet de hele tijd. Hij kijkt robocar poli of buurman en buurman.


En het schijnt heel normaal te zijn dat ze thuis dwarser zijn dan ergens anders :j Ze doen meestal dwars bij de mensen die het dichtst bij ze staan en het meest gehecht zijn. Dus goed teken als je kind bij jou lekker dwars is en ergens anders niet :')

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:11

En ( sorry even tussendoor inbreken O:) ) ook als je zelf zwak en zwanger bijv bent, hebben ze goeie voelsprietjes voor :j

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:14

verootjoo schreef:
_lautje_ schreef:
Heel mooi jasje! Zeker met die geruite voering zo.

Peuterpuberteit begint hier ook te komen. Ze wil vooral graag en veel dr zin. En wat ze nu echt wil heeft ze geen idee van.
Op de crèche idd een dropje wat uren zelfstandig kan spelen. Thuis moet dat dan even ingehaald worden in mama-claim.

Il geef nu ook meer toe Vero. Ik kan het gewoon allemaal even niet. Dus ja soms zet ik dan gewoon Pieter Konijn of Nijntje op in de ochtend :o
Gekke is als ik dat doe kijkt ze 10min en gaat dan lief zelfstandig spelen


Idd bij anderen is hij ook heel lief, en niet dwars. Bij mij wil hij nooit aangekleed worden. Nou prima, loop je lekker in je onderbroek door het huis. Of hij gaat in z’n pyjama naar opa en oma, kleden ze hem daar wel aan.
En hij kijkt nu ook wat (veel) meer tv :o Ik ben eigenlijk anti, maar het geeft me ook zoveel rust. In de ochtend kijkt ie wel een uur voordat ik uit mijn bed kan komen, en tussendoor als hij wil mag het nu ook gewoon. Hij kijkt idd dan ook niet de hele tijd. Hij kijkt robocar poli of buurman en buurman.


En het schijnt heel normaal te zijn dat ze thuis dwarser zijn dan ergens anders :j Ze doen meestal dwars bij de mensen die het dichtst bij ze staan en het meest gehecht zijn. Dus goed teken als je kind bij jou lekker dwars is en ergens anders niet :')

Het is ook niet zo erg als de tv gewoon aan staat en ze met wat anders spelen.. Ik doe dat ook als ik wat huishouden gedaan wil hebben, boven speelt ze wel heerlijk met haar poppenhuis..

En ze wil een baby born... al die reclames op tv helpen dan weer niet. Dit roept ze nu al een maand of 3. In december maar eens voor kijken sinterklaas/verjaardag/kerst..er is wel een geschikt moment te vinden.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:29

Hier wordt idd niet standaard de TV aangezet maar ik ben zelf ook groot en sterk geworden met Disney en Cartoon Network. Ze gaan er niet dood van.

Je kunt je beter druk maken om kinderen die alleen nog maar spelletjes kunnen spelen op de telefoon en straks achter PS/Switch/Xbox/PC gelijmd zitten. Komt vaak ook wel weer goed maar dat vind ik veel gevaarlijker.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 16:32

Wauw, mooi gemaakt dat jasje! Knap hoor!

Hier alleen af en toe YouTube of Netflix, dus hij kent geen reclames :P.

Overigens heb ik geen moeite met af en toe tv kijken, ipads en dergelijke wel, dat is heel slecht voor ogen in de groei.