Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:24

Ik vraag me af waarom we een wit paard (donker geboren) een schimmel noemen.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:33

Omdat hij net als schimmel, schimmelt. Hij wordt wit, net alsof hij beschimmeld is of wordt. Tenminste, dat lijkt me heel logisch.

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:35

Klinkt smerig maar wel logisch

Questquedit

Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:04

Hoe zit dat dan met de achternamen in IJsland?

NinaCharlie

Berichten: 3182
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:06

Dat ligt inderdaad weer anders, zij gebruiken patroniemen. Dat is soms best even flink lezen in het paspoort omdat zij vaak wel familienamen alsnog gebruiken, dus een beste mond vol. Bijv; "Mees Jansen zoon van Gijs Jansen".

dollyspikkel

Berichten: 1044
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:15

_Cassidy schreef:
Hoe zit dat dan met de achternamen in IJsland?


Een achternaam daar is de voornaam van je vader + son (voor een jongen) of dóttir (voor een meisje).

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:26

Zo heet die vriendin van mij Ericdóttir... en inderdaad, vader heet Eric broertje Ericson van achter

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:42

Waarom zijn er nog mensen die in huis roken, daar waar hun kleding hangt te drogen? :r
Ik ben er gewoon misselijk van :o Durf er nog niets van te zeggen :+

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:54

En een wat serieuzere vraag...

Zoals ik het heb geleerd, gaat verkrachting toch vrijwel altijd over macht? En juist niet om seks?
Nu bekend is dat Romy is misbruikt voor haar dood en er onlangs een vrouw verkracht werd door twee 15-jarigen, begin ik me af te vragen vanwege de leeftijd: Gaat het in het geval van zo'n jonge verkrachter dan ook om macht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:00

Janine1990 schreef:
En een wat serieuzere vraag...

Zoals ik het heb geleerd, gaat verkrachting toch vrijwel altijd over macht? En juist niet om seks?
Nu bekend is dat Romy is misbruikt voor haar dood en er onlangs een vrouw verkracht werd door twee 15-jarigen, begin ik me af te vragen vanwege de leeftijd: Gaat het in het geval van zo'n jonge verkrachter dan ook om macht?

Ik denk dat dat heel lastig te zeggen is. Persoonlijk denk ik dat veel gevallen van verkrachting beginnen als seks, maar uiteindelijk wel om het hebben van een machtspositie draaien. Iemand die doorgaat als de andere partij dat niet wilt heeft altijd een vorm van macht over diegene. Dat betekent niet dat het losstaat van seks, want voor de verkrachtende partij zit er ook een element van genot in. Seks hoort echter een genot voor beide partijen te zijn en dat is bij verkrachting niet het geval.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:01

Maar is het genot dan niet gewoon de macht an sich?

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:06

Dat durf ik niet te zeggen. Durf wel te zeggen dat je je als slachtoffer verdomde klein voelt, en dat dat gevoel niet meer weggaat.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:09

Gewoon seks zou je ook bij een prostitué kunnen halen. En binnen bepaalde bevolkingsklasses hoef je ook niet heel moeilijk te doen om iemand over te halen voor seks. Dus het zal ergens niet alleen om de behoefte draaien. Het gaat denk ik zeker om het kunnen verkrachten, de macht/het geweld.

Heb je het over iemand die verkracht wordt door uitbuiting (dus wordt vastgehouden door 1 persoon die anderen laat betalen om gebruik te maken van) dan heb je misschien nog steeds de machtswellust, maar ook misschien gewoon het genot. Maar kan dan ook zijn omdat ze op jongeren (minderjarigen) vallen (die je anders niet kunt krijgen)

@Janine: dat is natuurlijk ook een manier om te zien. Maar denk dat de vraagsteller het klaarkomen/seksuele bedoeld.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:19

Waarom zit je eigenlijk los in attracties zoals deze:

Afbeelding

Het gaat loeihard, en ikzelf vlieg er zeker wel uit als ik me niet heel goed vasthou. Zie in werkelijk geen 1 park met deze attractie dat je vast zit...

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:23

Nouja, ik heb toch regelmatig erin gezeten zonder vast te houden en ben er nog niet uitgevallen :) Je gaan in ieder geval niet echt schuin door bochten.

Maar ook wel eens in een houten achtbaan oid gezeten waar je zo'n balkje voor je hebt en die gaat wel schuin. Maar door de krachten kom je niet echt "uit" je bakje. Al voelt dat niet zo.

Hier in NL ben ik in de pretparken in ieder geval niet echt snel bang dat het fout gaat. In D voel ik me ook aardig veilig. Belgie vind ik gevoelsmatig al twijfelachtig :)

dollyspikkel

Berichten: 1044
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:24

Waarom heb ik geen idee, maar in bijvoorbeeld Phantasialand zit je wel vast in de boomstammetjes.
Laatst bijgewerkt door dollyspikkel op 07-06-17 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh
Berichten: 10365
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:32

Janine1990 schreef:
En een wat serieuzere vraag...

Zoals ik het heb geleerd, gaat verkrachting toch vrijwel altijd over macht? En juist niet om seks?
Nu bekend is dat Romy is misbruikt voor haar dood en er onlangs een vrouw verkracht werd door twee 15-jarigen, begin ik me af te vragen vanwege de leeftijd: Gaat het in het geval van zo'n jonge verkrachter dan ook om macht?

Ik denk dat het in veel gevallen om beide draait.
Ze willen het genot, en ze willen het nu. De machtpositie is daar ook deel van.
Het slachtoffer is vaak 'maar' means to an end... Vaak verkeerde plek verkeerde tijd..
Maar ook niet altijd en is het een bekende..

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:33

dollyspikkel schreef:
Waarom het is geen idee, maar in bijvoorbeeld Phantasialand zit je wel vast in de boomstammetjes.


Ik ben denk ik de enige die er wel gevaar in ziet :o
Vroeger toen ik klein was en met mn moeder erin ging moest ze echt haar benen om me heen klemmen en goed ook anders gleed ik er echt uit..

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:42

Wat is de voornaam van Father Brown uit de serie Father Brown?

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:48

Britta31 schreef:
Wat is de voornaam van Father Brown uit de serie Father Brown?


Dat wordt nergens gezegd. Zijn voorletter is J.

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:01

Is het mogelijk dat als bananen te lang liggen dat er dan alcohol in komt? :') Ik heb serieus heel vaak als mijn bananen een weekje oid liggen dat er echt zo'n raar smaakje aan zit, ze zijn dan ook best zacht enzo. Kun je ze dan nog wel eten zonder dronken/aangeschoten te worden? _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:12

IsaCalixa schreef:
Is het mogelijk dat als bananen te lang liggen dat er dan alcohol in komt? :') Ik heb serieus heel vaak als mijn bananen een weekje oid liggen dat er echt zo'n raar smaakje aan zit, ze zijn dan ook best zacht enzo. Kun je ze dan nog wel eten zonder dronken/aangeschoten te worden? _O-


Is die smaak niet gewoon van het gisten? Als ik me niet vergis wordt bier of wijn ook gegist. Het is dus wel zo dat rottend fruit ethanol bevat

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:31

Bij die attractie word je naar achteren gedrukt dus volgens mij is er per ongeluk uitvallen niet van toepassing

BarryPlopper

Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zwartsluis

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:41

Zit er niet zo'n beugel over je benen heen?

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:21

Riddershow schreef:
@Janine: dat is natuurlijk ook een manier om te zien. Maar denk dat de vraagsteller het klaarkomen/seksuele bedoeld.


Snap ik, maar ik zou niet kunnen genieten van seks als mijn partner er ook niet van geniet. Dus waar wordt dat genot dan op gebaseerd? Je kan tenslotte ook genieten van macht...


Emmaa_ schreef:
Dat durf ik niet te zeggen. Durf wel te zeggen dat je je als slachtoffer verdomde klein voelt, en dat dat gevoel niet meer weggaat.


En daarom snap ik niet waarom je iemand zoiets aan wilt doen, als je enigszins empatisch bent aangelegd...

Ik durf dan zelfs te zeggen dat ik pedofilie (wat feitelijk gewoon een geaardheid is volgens de wetenschappers) beter begrijp. Genoeg pedofielen die hun handjes prima thuis kunnen houden omdat ze weten dat het ethisch niet verantwoord is in onze maatschappij. Daarentegen vraag ik me af er dan wel pedofilie ten grondslag ligt aan kindermisbruik?
Zie ook het (waargebeurde) boek van dat jongentje dat vroeger is 'misbruikt' (zoals wij dat zouden zien), maar die dat zelf nooit heeft begrepen en het als een daad van liefde zag. Ik weet de titel even niet meer.