Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
little_birdy
Berichten: 12234
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 08:29

Janine een kenteken hoort vaak bij een bepaald chassis .
Dus het chassis kan origineel een rode ombouw hebben gehad
Misschien door een hobby iemand helemaal omgebouwd ;)

c_alsemgeest

Berichten: 20727
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:59

Janine1990 schreef:
c_alsemgeest schreef:
Zie jij niet de SE versie? (Surviver estate)
Die maakte ford vroeger bij Amerikaanse station/wagon modellen. Zijn iets gestroomlijnder en sportiever dan een normale (en vaak langer)
Als je googled op taurus wagon se krijg je voorbeelden. De gene die op die auto lijken die jij plaatste zijn tussen 1988 en 2002 gemaakt in een aantal versies


De SE werd pas vanaf de second generation gemaakt:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_F ... generation

Wikipedia/rdw klopt meestal geen hol van bij amerikaanse speciale modellen.
Volgens die sites bestond de Buick van mijn vader helemaal niet :')
Maar het chassis is gewoon die rode auto. Opbouw of kappen ws niet meer.

[***] schreef:
Maakt het uit of je smeltabletten onder je tong laat smelten, of kan het ook ‘in’ je wang?

Wat voor smelttabletje is het?
Diarreeremmers, antipsychotica doen het doorgaand goed genoeg als het op je tong of in je wang smelt.
Als het echt voor cardiale zaken is zou ik aktijd onder je tong aanhouden. Dat werkt het beste.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:04

@c_alsemgeest, het is voor vitamine die zo beter opgenomen wordt, alleen get duurt zolang voordat ie helemaal gesmolten is.

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:58

Als je een zin hebt als 'men heeft mensen die voor [hem] zorgen', welk woord gebruik je dan voor de hem die ik daar heb neergezet? Hem? Hun?

Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:07

Enkelvoud hem, meervoud hen.

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:09

Bedankt!

Macs

Berichten: 7651
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:10

Men heeft mensen die voor hen zorgen lijkt me dan toch.. men is meervoud dus gebruik je hen. Hun gebruik je niet in deze zin.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:13

Macs schreef:
Men heeft mensen die voor hen zorgen lijkt me dan toch.. men is meervoud dus gebruik je hen. Hun gebruik je niet in deze zin.

Men is helemaal geen meervoud, anders zou je er geen 'heeft' maar 'hebben' bij gebruiken.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:14

Is gehakselt stro net zo rijk aan stof/ armer in stof/ rijker in stof als je het vergelijkt met gewoon stro?

Macs

Berichten: 7651
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:15

oomens schreef:
Macs schreef:
Men heeft mensen die voor hen zorgen lijkt me dan toch.. men is meervoud dus gebruik je hen. Hun gebruik je niet in deze zin.

Men is helemaal geen meervoud, anders zou je er geen 'heeft' maar 'hebben' bij gebruiken.

Huh. Wat of wie wordt er dan bedoelt met men. Men verwijst toch naar een groep mensen/mensen algemeen?
Edit, een groep mensen wordt grammaticaal idd als enkelvoud gezien. Vandaar "heeft"? Maar je bedoelt dan toch nooit 1 persoon?

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:24

Ja maar een groep mensen wordt taalkundig aangeduid als enkelvoud. Omdat je het over 1 groep hebt en niet over mensen (meervoud).

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:44

little_birdy schreef:
Janine een kenteken hoort vaak bij een bepaald chassis .
Dus het chassis kan origineel een rode ombouw hebben gehad
Misschien door een hobby iemand helemaal omgebouwd ;)


Maar dan zou het al meerdere keren bij de APK keuring naar voren zijn gekomen. De RDW gaat namelijk heel moeilijk doen over een andere kleur. Na overspuiten moet je auto naar de RDW voor een aanpassing van het kenteken.
Een vriend van mij had een auto waarin de oorspronkelijke 3 cilinder motor was vervangen door een 4 cilinder motor. Daar heeft hij flink gezeur mee gehad om dat kenteken aan te passen. En hij kwam er pas achter na de APK keuring. Overschrijven was het probleem niet nee...


c_alsemgeest schreef:
Wikipedia/rdw klopt meestal geen hol van bij amerikaanse speciale modellen.
Volgens die sites bestond de Buick van mijn vader helemaal niet :')
Maar het chassis is gewoon die rode auto. Opbouw of kappen ws niet meer.


Snap niet waarom je voor dat beetje geld zo'n auto zou ombouwen...
Je hebt de oude en nieuwe uitvoering voor minder dan 1500 euro :+
Maar goed... das een andere discussie.

Zou wel makkelijk zijn om zonder gevolgen je hele auto om te bouwen trouwens. Zodra je geflitst wordt vraag je de foto's op en geef je aan dat ze het kenteken moeten checken: Is een compleet andere auto meneer/mevrouw. Ik heb die boete niet gereden. :+

En ja, voor dergelijke dingen worden kentekenplaten vervalst... M'n vader kreeg een boete ergens in het zuiden van Nederland in zijn bedrijfsauto. Baas heeft de foto opgevraagd en bleek een compleet andere auto te zijn, maar wel met de kentekens van m'n vader z'n auto.

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:46

Oke, ik kom weer eens met wat raars..

Wij vroegen ons laatst af of je drugs zou kunnen smokkelen achter een glazen oog?

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:48

Niet als je langs een drugshond moet, die zal het nog steeds ruiken denk ik.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 23:35

Oke. Er sprong zojuist 1 vlo op mn vriend zn kamer en ik denk nu alleen maar “wat de hell moet ik doen?!” Krijg gelijk een soort van schoonmaakdrang om alles met chloor te gaan reinigen :') Hij heeft twee langharige katten maar die zijn al 2 maanden op vakantie met zn opa en oma dus waar komen ze vandaan en wat moet ik nu doen?!

Froukje
Forever young

Berichten: 10853
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 23:39

Kleedjes en beddengoed ed. Op een zo hoog mogelijke temperatuur wassen en heel goed stofzuigen.

c_alsemgeest

Berichten: 20727
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 23:56

youaremystar schreef:
Oke, ik kom weer eens met wat raars..

Wij vroegen ons laatst af of je drugs zou kunnen smokkelen achter een glazen oog?

Als je hem uitholt misschien wel... maar dan moet je wel gigantisch duur spul tegen goede inkoop smokkelen. Anders is het een beetje kansloos gezien de kleine ruimte die er zit en het risico als het daar gaat lekken.
Dus als je persé wil smokkelen zijn je darmen nog steeds de beste keuze :') daar kan veeeeel meer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 00:04


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 00:08

youaremystar schreef:
Oke, ik kom weer eens met wat raars..

Wij vroegen ons laatst af of je drugs zou kunnen smokkelen achter een glazen oog?

Heb je plannen? <<)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 00:16

Froukje schreef:
Kleedjes en beddengoed ed. Op een zo hoog mogelijke temperatuur wassen en heel goed stofzuigen.


Okee thanks! Wasmachine staat aan en morgen met daglicht stofzuigen. En dekbed? Er ligt momenteel geen dekbedhoes om maar alleen het dekbed zelf, die kun je niet wassen neem ik aan?

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 00:24

Ik wil je niet bang maken hoor, maar pas op voor een vlooienplaag. Juist in huizen waar wel dieren hebben gewoont die er nu niet meer zijn kan je vlooienplagen krijgen. De vlooien en eitjes zitten tussen kieren van de vloer bijvoorbeeld, in naden van meubels, en omdat ze nu geen gastheer (huisdier) meer hebben waar ze ongemerkt op kunnen verblijven en zo nu en dan eens vergiftigd worden gaan ze opzoek naar bloed.

Je hoort het ook vaak bij huizen die verkocht zijn waarbij de oude eigenaren huisdieren hadden en nooit last hadden van vlooien in huis, en de nieuwe eigenaren geen dieren hebben maar wel een vlooienplaag.
Ik zou dus toegeven aan die schoonmaak-aanval, en ook vlooienvallen plaatsen (‘s nachts een waxinelichtje in een bord met afwaswater zetten) om te controleren waar ze het meeste zitten zodat je gericht kan gaan bestrijden.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 02:56

Shanna schreef:
Ik wil je niet bang maken hoor, maar pas op voor een vlooienplaag. Juist in huizen waar wel dieren hebben gewoont die er nu niet meer zijn kan je vlooienplagen krijgen. De vlooien en eitjes zitten tussen kieren van de vloer bijvoorbeeld, in naden van meubels, en omdat ze nu geen gastheer (huisdier) meer hebben waar ze ongemerkt op kunnen verblijven en zo nu en dan eens vergiftigd worden gaan ze opzoek naar bloed.

Je hoort het ook vaak bij huizen die verkocht zijn waarbij de oude eigenaren huisdieren hadden en nooit last hadden van vlooien in huis, en de nieuwe eigenaren geen dieren hebben maar wel een vlooienplaag.
Ik zou dus toegeven aan die schoonmaak-aanval, en ook vlooienvallen plaatsen (‘s nachts een waxinelichtje in een bord met afwaswater zetten) om te controleren waar ze het meeste zitten zodat je gericht kan gaan bestrijden.


Oh god... Morgen gaat de rest de was in en word er gestofzuigd en gepoetst. Thanks voor de tip! Ik zal het eens proberen. Ik zag er nu gelukkig maar 1, zat op mn vriend’s been en sprong weg en ik zei gelijk oh god dat is een vlooi! Bah i dont like this.

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 03:18

xEmpire schreef:
youaremystar schreef:
Oke, ik kom weer eens met wat raars..

Wij vroegen ons laatst af of je drugs zou kunnen smokkelen achter een glazen oog?

Heb je plannen? <<)



Hahaha, nee joh. Was laatst op een festival en zag dat iemand coke mee naar binnen had gesmokkelt in het “kastje” van zijn autosleutel. Toen ging ik denken aan meer manieren hoe je dat zou kunnen doen, en er dan ook weer makkelijk bij kan.


@SavannahNx wij hebben ook een keer een “vlooienplaag” gehad. Hebben toen alles gewassen en stukjes vlooienband door het huis gelegd. Onder de kast, salontafel en dat soort plekken. Heeft bij ons toen goed geholpen.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 03:34

Paklet van DE naar NL gestuurd is. Maar volgens de verzendtrace afgeleverd in DL is. Terwijl op de bon NL als ontvangstland is.

Contact opgenomen engels kennen ze niet en dus hangen ze weer op...


Iemand die me misschien kan helpen??

c_alsemgeest

Berichten: 20727
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:43

Shanna schreef:
Een glazen oog is toch hol? Het is niet echt een ronde oogbal maar meer een plaatje dacht ik.
Even gegoogled, en het is inderdaad een plaatje;
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Oogprothese

Ja klopt, maar de voorkant waar de "iris" enzo in zit is vrij dik in vergelijking met de randen. In ieder geval die een cliënt van ons had, die ook wiki ziet er iets anders uit. Gok dat dat een iets modernere is :') dus daar zou je dan nog wat extra ruimte kunnen maken. :')
Maargoed... smokkelen is sowieso af te raden imo. :+