Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:43

Stel: ik ben op 1 september 2008 begonnen met studeren. In de tussentijd ben ik nog enkele maanden gestopt met de studie. Ik heb me uitgeschreven, en was die periode officieel geen student.
Maar die 10 jaar grens, blijft dat dan 1 september 2018? Of wordt dat later omdat je enkele maanden uitgeschreven was?

leintje_

Berichten: 4209
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:11

eilleen333 schreef:
Stel: ik ben op 1 september 2008 begonnen met studeren. In de tussentijd ben ik nog enkele maanden gestopt met de studie. Ik heb me uitgeschreven, en was die periode officieel geen student.
Maar die 10 jaar grens, blijft dat dan 1 september 2018? Of wordt dat later omdat je enkele maanden uitgeschreven was?

Dat blijft 1 september 2018

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:38

Mijn kat komt net binnen en ik zie dat hij een bloedneus heeft uit 1 neusgat, het bloed stroomt niet (meer) maar toen hij net een brokje van de grond at zat het wel op de grond. Hij gedraagt zich niet anders. Wat kunnen we het beste doen?

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:39

SavannahNx schreef:
Mijn kat komt net binnen en ik zie dat hij een bloedneus heeft uit 1 neusgat, het bloed stroomt niet (meer) maar toen hij net een brokje van de grond at zat het wel op de grond. Hij gedraagt zich niet anders. Wat kunnen we het beste doen?


Niks....hoogstens een beetje meer in de gaten houden. Het is een kat. Katten vechten. Dat is hun vak.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:45

Cowboy55 schreef:
SavannahNx schreef:
Mijn kat komt net binnen en ik zie dat hij een bloedneus heeft uit 1 neusgat, het bloed stroomt niet (meer) maar toen hij net een brokje van de grond at zat het wel op de grond. Hij gedraagt zich niet anders. Wat kunnen we het beste doen?


Niks....hoogstens een beetje meer in de gaten houden. Het is een kat. Katten vechten. Dat is hun vak.


Oh gelukkig. Maar een bloedneus is dan ook niet te heftig om te laten? Zal ik proberen om het schoon te maken of dat ook niet doen?

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:48

SavannahNx schreef:
Cowboy55 schreef:

Niks....hoogstens een beetje meer in de gaten houden. Het is een kat. Katten vechten. Dat is hun vak.


Oh gelukkig. Maar een bloedneus is dan ook niet te heftig om te laten? Zal ik proberen om het schoon te maken of dat ook niet doen?


Ik ken jouw kat niet maar als ik dat bij mijn kat zou doen zou het me mijn vingers kosten :D Dat kan hij/zij prima zelf hoor....als hij/zij eraan toe is.

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:53

Ik zou kat even paar dagen in de gaten houden of er niets gaat ontsteken, (gebeurt nogal eens bij katten) of de kat niet lusteloos wordt ed en er verder niets aan doen. Kat zal het idd zelf schoonmaken wanneer hij het wilt en verder kan je er weinig mee. Tenzij het blijft bloeden en het er echt uitstroomt, maar zo te lezen valt het wel mee.

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:55

fohadie schreef:
Ik zou kat even paar dagen in de gaten houden of er niets gaat ontsteken, (gebeurt nogal eens bij katten) of de kat niet lusteloos wordt ed en er verder niets aan doen. Kat zal het idd zelf schoonmaken wanneer hij het wilt en verder kan je er weinig mee. Tenzij het blijft bloeden en het er echt uitstroomt, maar zo te lezen valt het wel mee.


+:)+ Precies. Zolang de kat zich normaal blijft gedragen zou ik haar gewoon haar gang laten gaan. Komt goed.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:22

Okee top dank jullie wel! Het zal mij idd mn vingers kosten maar ik dacht als het moet dan moet het.. Hij voelt zich tot nu toe gewoon top zo te zien.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:25

Het is niet echt stromend bloed het lijkt meer een blobje wat eruit hangt ofzo..

Toch een foto:

Afbeelding


Afbeelding

(En ja hij zit op het aanrecht zn favo plekje :+ )

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:41

Die ziet er niet uit alsof hij van plan is op korte termijn dood te gaan..... :+

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:03

Cowboy55 schreef:
Die ziet er niet uit alsof hij van plan is op korte termijn dood te gaan..... :+


Dat scheelt alweer :+ ben een overbezorgde kattenmama hahaha :=

Anomien

Berichten: 7418
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:14

Cowboy55 schreef:
Die ziet er niet uit alsof hij van plan is op korte termijn dood te gaan..... :+


Hij ziet eruit alsof ie wel wat lekkers verwacht...

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:30

Waarom helpt zon roestvrijstalen "zeepje" tegen de geur van knoflook aan je handen?

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:57

Wanneer weet je of je plant te klein wordt voor zijn pot? En wat doe je dan met al die te kleine bloempotten? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 19:27

Damned schreef:
Wanneer weet je of je plant te klein wordt voor zijn pot? En wat doe je dan met al die te kleine bloempotten? :+


Als er geen ruimte meer is om te groeien. Die kweekpotten mogen bij het plastic afval.. of je gebruikt ze om andere plantjes in op te kweken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:19

Knert schreef:
Bij de iPhone Kun je ook een live achtergrond instellen...

MAar of ik snap het niet of het werkt niet.

Hij doet niet. Ook niet als ik mijn vinger op het scherm houd.

Iemand?

[ [url=m/opJqvs.png]Afbeelding[/url] ]

Ingedrukt houden en dan je vinger een beetje draaien, dus het oppervlak waarmee je het scherm aanraakt vergroten. Dan zou het moeten werken! Gaat op dezelfde manier als livefotos bekijken of previews op whatsapp.

zaldi
Berichten: 163
Geregistreerd: 22-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:06

Anoniem schreef:
Knert schreef:
Bij de iPhone Kun je ook een live achtergrond instellen...

MAar of ik snap het niet of het werkt niet.

Hij doet niet. Ook niet als ik mijn vinger op het scherm houd.

Iemand?

[ [url=m/opJqvs.png]Afbeelding[/url] ]

Ingedrukt houden en dan je vinger een beetje draaien, dus het oppervlak waarmee je het scherm aanraakt vergroten. Dan zou het moeten werken! Gaat op dezelfde manier als livefotos bekijken of previews op whatsapp.


Zou kunnen dat je daarvoor 3D-touch aan moet hebben staan :j maar dat weet ik niet zeker

germie

Berichten: 26068
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 06:18

Als ik mijn facebookprofiel download, krijg ik dan ook de messengerchats er bij van 3-4 jaar terug? Ik heb zelf nooit wat weggegooid, maar zoeken lukt niet en scrollen duurt veel te lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:05

Goede vraag, ik ben zo’n iemand die alle chats z.s.m. verwijderd. Ook app-gesprekken zijn vlot foetsie bij mij. Wat zou je met zulke oude gesprekken willen?

germie

Berichten: 26068
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:45

Shanna schreef:
Goede vraag, ik ben zo’n iemand die alle chats z.s.m. verwijderd. Ook app-gesprekken zijn vlot foetsie bij mij. Wat zou je met zulke oude gesprekken willen?

Ik verwijder het meeste ook (1600 'vrienden'), maar weet dat ik het van een paar personen niet verwijderd heb. En nu is er iets waarvan ik 600000% zeker weet dat iemand iets naar mij beweerd heeft en dat wil ik graag terug. En ik weet ook zeker dat dit een chat is van iemand van wie ik het niet verwijderd heb. Maar het schijnt nogal een groot bestand te zijn en ik ben niet zo downloaderig zeg maar. Het is geweest tussen december 2013 en februari 2014. En voor zover mijn herinnering gaat is dat eind januari 2014 geweest.

Jolien87

Berichten: 17500
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:38

Ik heb gisteren een brood gebakken, nu ben ik helemaal vergeten om hem te snijden en in te vriezen dus vanmorgen zag ik het brood nog op het aanrecht staan.
Zou ik het nu nog kunnen gebruiken of kan ik het beter weggooien?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:47

Jolien87 schreef:
Ik heb gisteren een brood gebakken, nu ben ik helemaal vergeten om hem te snijden en in te vriezen dus vanmorgen zag ik het brood nog op het aanrecht staan.
Zou ik het nu nog kunnen gebruiken of kan ik het beter weggooien?

Is dit serieus? Waarom zou een ongesneden brood na een dag oneetbaar zijn? Zelfs voor echt oud brood zijn er nog talloze recepten te bedenken om het lekkerder te maken. Zolang er geen groene pluis op groeit is het nog prima te eten.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:48

Jolien87 schreef:
Ik heb gisteren een brood gebakken, nu ben ik helemaal vergeten om hem te snijden en in te vriezen dus vanmorgen zag ik het brood nog op het aanrecht staan.
Zou ik het nu nog kunnen gebruiken of kan ik het beter weggooien?

Gewoon ook even proeven of de smaak nog goed is

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:07

Helemaal met Oomens eens! Juist beter dat je hem niet gesneden hebt, anders wassie wat droger geweest maar alsnog prima te eten.

Maar ik moet er wel bij vermelden dat ik slecht tegen voedselverspilling ken. En idd van oudbrood kan je hele lekkere dingen maken. :9 .maar brood van 1 dagje oud noem ik niet oud.