Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 15:44

Free2 schreef:
Als je bijna ongesteld moet worden maar je slikt je pil door, blijf je dan nog 4 weken non-stop PMS'sen of zakt de PMS dan weer 3 weken weg?

Bij mij zakt het na een dag of twee weg en blijft dan weer netjes een paar weken weg.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:39

PMS?

Mizora

Berichten: 18123
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:41

Premenstrueel syndroom

Oftewel: ongesteldheidsklachten.

Ik zit hier te vloeken omdat die van mij net zijn begonnen, 6-12 uur kramp in mijn bovenbenen. Maar goed, erger dan dat is het niet.

Overigens vraag ik me dat wel af, waarom verschillen de klachten bij vrouwen zoveel? Sommige mensen hebben nergens last van, anderen gaan een week dood van de buikpijn, en alles daartussen in. Het is geen aanstellerij, want er zijn mensen die miepen zijn die nergens last van hebben en mensen die normaal keihard voor zichzelf zijn die alsnog een week dood gaan.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:56

Verschil in hormoonspiegel en pijngrens denk ik?

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:15

Weet niet of het aan pijngrens ligt want ik ga met mijn gekneusde ribben voetballen, paardrijden en werken (t was dat de huisarts me verbood te gaan werken op zondag maar ik had het zo gedaan). Maar als ik ongesteld ben zit ik een week aan de pijnstilling voor de kramp..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:25

Het ligt inderdaad niet aan de pijngrens.
Die van mij is hoog maar bij ongesteld zijn al een paar keer flauw gevallen van de pijn.
Ik slik dus al erg lang door en heb nergens last van. Heerlijk.

Chamaya_

Berichten: 114
Geregistreerd: 02-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:16

_Anke schreef:
Als je hele koude voeten hebt en je gaat douchen, voel het warme water koud aan op je voeten. Hoe kan dit?


Het heeft er volgens mij mee te maken, ik denk dat je het trouwens zelfs een soort van prikkend voelt als het ware, dat het temperatuurverschil tussen je heel koude voeten en het warme water, zo groot is dat dat ervoor zorgt dat het prikkend en soms zelfs pijnlijk en koud kan aanvoelen, simpelweg omdat je voeten een beetje op temperatuur moeten komen om weer goed te kunnen voelen zeg maar. Probeer eens je heel koude voeten onder koud water te houden, dat zal dan warm voelen omdat je voeten kouder zijn dan het koude water zeg maar. Trouwens ook de tip om koude vingers die half bevroren zijn te ontdooien wanneer je niet wilt dat het gaat tintelen en pijn doet, begin met koud water tot het niet meer warm aanvoelt aan je handen en verhoog dan steeds de temperatuur ;)

Hoi trouwens, ik ben Chamaya en ik lees gewoon af en toe mee met dit topic ;)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:41

Ik heb dat ook met heel heet water op gewoon warme handen, dan voel ik de hitte als kou

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:44

Kan een tube lijm bevriezen als die buiten ligt in een plastic bak met een boekje etc ? (En nu wil iedereen weten wat die lijm in die bak doet met dat boekje zeker :') )

APCIII

Berichten: 2667
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:47

Ja, het kan koud worden, en vast ook flink stroperiger. Maar zodra het terug op temperatuur is zal er niet veel mis mee zijn.

Bij water-oplossingen zoals behangplaksel weet ik het niet, maar lijm-in-tube lijkt me chemisch genoeg om geen last te hebben van bevriezing.

Oh, en wat ik me afvraag he, wat zou iemand met lijm en een boekje... }>

Janneke2

Berichten: 22875
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:59

Mizora schreef:
Premenstrueel syndroom

Oftewel: ongesteldheidsklachten.

Ik zit hier te vloeken omdat die van mij net zijn begonnen, 6-12 uur kramp in mijn bovenbenen. Maar goed, erger dan dat is het niet.

Overigens vraag ik me dat wel af, waarom verschillen de klachten bij vrouwen zoveel? Sommige mensen hebben nergens last van, anderen gaan een week dood van de buikpijn, en alles daartussen in. Het is geen aanstellerij, want er zijn mensen die miepen zijn die nergens last van hebben en mensen die normaal keihard voor zichzelf zijn die alsnog een week dood gaan.



....veel mensen (v) weten wel dat er gescholden wordt op menstruatie - en verder niets.
En de meeste artsen weten ook niet al te veel.

Ik had als meiske van 18 forse klachten (zowel forse PMS als kramp).
Ik bofte: ik kwam in een groep terecht waar ik oefeningen tegen menstruatiekramp leerde, plus kruiden en voeding (later pas kwamen de voedingssupplementen) tegen PMS.

Jaren later kocht ik een nieuwe fiets en ik was wat laks met het zadel echt af te laten stellen - kramp! Gewoon de map met oefeningen uit de kast getrokken en aan het werk.

Inmiddels ben ik oma en door de overgang heen.
Veel mensen (v/m) reageren verbaasd als ik zeg dat ik mijn cyclus mis.
Tja, als je er geen last van hebt, en geniet van die bijzondere stemming die laatste paar dagen...

Jolien87

Berichten: 17508
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:48

Yentaah schreef:
Hoe schrijf je in correct Nederlands dat een cracker over de datum is?
Een over datum cracker
Een over-datum cracker
Een over-de-datum cracker
Een over de datum cracker
Een overdatum cracker
Help :')


Een cracker die over de datum is?

En los daarvan: in een gedicht mag het best een beetje incorrect zijn om het rijmend te krijgen. Dat vind ikzelf de leukste gedichten.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:14

Kan ik vocking worst van weekje oud nog eten? Hij is verkleurd en beetje uitgedroogd. Vertrouw het niet helemaal.. maar aan de andere kant denk ik dat t wel kan?

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 00:25

SavannahNx schreef:
Kan ik vocking worst van weekje oud nog eten? Hij is verkleurd en beetje uitgedroogd. Vertrouw het niet helemaal.. maar aan de andere kant denk ik dat t wel kan?







Als die open lag een week, verkleurd en uitgedroogd... Neen dank je, ziek ga je mss niet zijn maar tge dacht alleen al... :r

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 00:27

CandyArmando schreef:
SavannahNx schreef:
Kan ik vocking worst van weekje oud nog eten? Hij is verkleurd en beetje uitgedroogd. Vertrouw het niet helemaal.. maar aan de andere kant denk ik dat t wel kan?







Als die open lag een week, verkleurd en uitgedroogd... Neen dank je, ziek ga je mss niet zijn maar tge dacht alleen al... :r


Zat in een boterhammenzakje en in de koelkast :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 00:28

APCIII schreef:
Ja, het kan koud worden, en vast ook flink stroperiger. Maar zodra het terug op temperatuur is zal er niet veel mis mee zijn.

Bij water-oplossingen zoals behangplaksel weet ik het niet, maar lijm-in-tube lijkt me chemisch genoeg om geen last te hebben van bevriezing.

Oh, en wat ik me afvraag he, wat zou iemand met lijm en een boekje... }>


Is houtlijm en gewone kinderlijm :P , dan maak ik mij niet teveel zorgen erover deze winter :')

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 00:44

SavannahNx schreef:
Kan ik vocking worst van weekje oud nog eten? Hij is verkleurd en beetje uitgedroogd. Vertrouw het niet helemaal.. maar aan de andere kant denk ik dat t wel kan?


Vleeswaren verkleuren en drogen sowieso snel uit 'aan de buitenkant/het uiteinde' zeg maar, ook al doe je het in een zakje. Ik zou er eerst een stukje afsnijden en als de binnenkant niet droog en verkleurd is en goed ruikt(!) gewoon een hapje nemen. Smaakt het ook nog goed zou ik het gewoon nog opeten hoor := Moet er wel bij zeggen dat ik echt kampioen anti-voedselverspilling ben, ik vreet alles wat nog goed ruikt/smaakt (mits het bijv. geen rauw vlees is oid) dus ik doe zelf nooit zo moeilijk met dit soort dingen :+ Opbakken kan ook nog als je het niet "rauw" uit de koeling durft te eten.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 02:11

Memories schreef:
SavannahNx schreef:
Kan ik vocking worst van weekje oud nog eten? Hij is verkleurd en beetje uitgedroogd. Vertrouw het niet helemaal.. maar aan de andere kant denk ik dat t wel kan?


Vleeswaren verkleuren en drogen sowieso snel uit 'aan de buitenkant/het uiteinde' zeg maar, ook al doe je het in een zakje. Ik zou er eerst een stukje afsnijden en als de binnenkant niet droog en verkleurd is en goed ruikt(!) gewoon een hapje nemen. Smaakt het ook nog goed zou ik het gewoon nog opeten hoor := Moet er wel bij zeggen dat ik echt kampioen anti-voedselverspilling ben, ik vreet alles wat nog goed ruikt/smaakt (mits het bijv. geen rauw vlees is oid) dus ik doe zelf nooit zo moeilijk met dit soort dingen :+ Opbakken kan ook nog als je het niet "rauw" uit de koeling durft te eten.


:+ Hij smaakte nog prima! Het is te lekker om weg te gooien :o

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:15

Iemand hier die meer weet van hondenshows/keuringen en de jury's daarbij, en mij hier evt via pb meer over zou willen vertellen?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:19

Ik ben net op utrecht door de poortjes gelopen en daarba waten de poortjes dicht en heb ik moeten uitchecken om de poortjes open te krijgen ennu hebben ze 10,- van me ov afgeschreven. Stond “prijs van de rit 10,-“ maar heb helemaal niet eens ingecheckt alleen uit, hoe kan dit? Heeft iemand wel is gehad of wat kan ik doen? Wil graag me 10,- terug had het er vanmiddag op gezet.

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:25

Je kan niet alleen uitchecken.. dan heb je waarschijnlijk ingecheckt en is de €10 de beginprijs..

Free2

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:55

Hmm wel vreemd, om normaal achter die poortjes terecht te komen zou je ergens wel ingecheckt moeten hebben. Misschien dat ze daarom wel die 10 euro af hebben geschreven. Normaal schrijven ze wel een beginprijs af maar als je rit goedkoper was dan dat zetten ze het bij uitchecken weer terug erop. Ov chipkaartbedrijf even een berichtje sturen?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:08

Free2 schreef:
Hmm wel vreemd, om normaal achter die poortjes terecht te komen zou je ergens wel ingecheckt moeten hebben. Misschien dat ze daarom wel die 10 euro af hebben geschreven. Normaal schrijven ze wel een beginprijs af maar als je rit goedkoper was dan dat zetten ze het bij uitchecken weer terug erop. Ov chipkaartbedrijf even een berichtje sturen?


De poortjes zijn tijdelijk open. Ik ben dus via de open poortjes gegaan om door te lopen naar helemaal het einde van t station, en daar had ik geen zin om door de open poortjes te gaan dus dacht ik kan door de dichte poortjes dus om ze te openen uitgecheckt wat dus blijkbaar inchecken is, en dan halen ze al je geld eraf. Ik ga zo de klantenservice bellen. Er staan meerdere berichten op de NS site van mensen die dachten dat ze hadden ingecheckt maar niet gedaan en als je dan uitcheckt schrijven ze idd het startbedrag helemaa af.

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 07:43

oomens schreef:
Veel mensen hebben ook bewust geen deurbel, om bezoek dat zij niet zelf hebben uitgenodigd (collectanten, verkopers, bedelende krantenbezorgers...) te ontmoedigen.

Daar heb je stickers voor: geen geleur aan mijn deur.

Ik heb geen sticker, gewoon een werkende bel en een huisnummer. Weinig last van verkopers en collectanten. Of ze weten toch dat het een nee is.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 08:12

germie schreef:
oomens schreef:
Veel mensen hebben ook bewust geen deurbel, om bezoek dat zij niet zelf hebben uitgenodigd (collectanten, verkopers, bedelende krantenbezorgers...) te ontmoedigen.

Daar heb je stickers voor: geen geleur aan mijn deur.

Ik heb geen sticker, gewoon een werkende bel en een huisnummer. Weinig last van verkopers en collectanten. Of ze weten toch dat het een nee is.

Wij hebben ook gewoon een werkende bel hoor. Schijnt alleen steeds normaler te worden om die op te heffen. Lees voor de gein maar eens het doe-jij-'s-avonds-opentopic door. Ik schrok er echt van hoeveel asociaal gedrag er blijkbaar normaal gevonden wordt.