Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:39

Emmaa_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

En ik heb het zo ver dat ik altijd jassen koop met een capuchon. Dan doe ik de shawl onder de capuchon. :')

Volgens mij lijkt de structuur van ons haar best op elkaar, jij krijgt ook echt van die Perzische tapijten in je nek toch? Ver-schrik-ke-lijk.

Jup... heeel veel hele dunne haartjes. Mijn haar kan zelfstandig veterstrikken. :+

Maar sinds ik het maar 2x per week was met dr organic gaat het beter. En geen shawls meer. En haar niet nat laten regenen.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:44

Paulina schreef:
Je haar minder wassen maar daar heb je nu niks meer aan. De beste haarolie is het jaarverslag dat je zelf aanmaakt.

Ik weet niet wat dat uithaalt... :')

Ik moet er ook heel erg voor oppassen. Vlecht het meestal in, dan kan ik het meestal voorkomen.

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:05

Die dreadlocks in mijn nek heb ik ook.. kan alleen niet zonder sjaals. Elke winter laat ik mijn haar dan weer tot mijn schouders knippen om dit te voorkomen, maar nu wil ik het eigenlijk niet..
Conditioner helpt wel iets maar heb dat al tijden niet in huis eigenlijk. Ik was mijn haar ong. 3 keer in de week..
Tussendoor kammen heb ik ook gedaan maar dan blijf ik bezig :+

fleurtjeuh
Berichten: 10342
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:17

Wat wassen jullie vaak.
Ik was mijn haar maar 1x per week

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:05

Zelfde hier

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:07

Hier om de dag. 1 keer in de week dan is mijn haar zoooo vet... nu in de winter kan ik soms wel 2 dagen wachten maar vind t vaak ook vies. Heb elke dag een cap op..

_Karlijn
Berichten: 6479
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:14

Kun je Nesquik Sticks ook met water aanmaken ipv melk? En nog belangrijker: is het dan ook lekker? :=

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:23

Hoe moeilijk is het om dat gewoon te doen.

_Karlijn
Berichten: 6479
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:25

bruintje123 schreef:
Hoe moeilijk is het om dat gewoon te doen.

Niet moeilijk, maar nog makkelijker om het even te vragen ;)

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:27

Riddershow schreef:
Paulina schreef:
Je haar minder wassen maar daar heb je nu niks meer aan. De beste haarolie is het jaarverslag dat je zelf aanmaakt.

Ik weet niet wat dat uithaalt... :')

Ik moet er ook heel erg voor oppassen. Vlecht het meestal in, dan kan ik het meestal voorkomen.

Dat moest haarvet zijn :')

Ik was m’n haar eens per 10 dagen ongeveer. En dan met een organische shampoo die nauwelijks ontvet. M’n haar moest even wennen maar ik heb nooit echt ver haar meer. Zelfde geldt voor m’n gezicht. Sinds ik die niet meer was met (chemische) gezichtsspul heb ik geen puistjes meer :+ terwijl ik hier met clearasil of garnier oid enorm veel last van had. M’n lichaam compenseert teveel als ik het ontvet waardoor ik juist een vette huid krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:32

_Karlijn schreef:
Kun je Nesquik Sticks ook met water aanmaken ipv melk? En nog belangrijker: is het dan ook lekker? :=

Er zit geen melk in de sticks, je krijgt dan heet water met een vleugje chocoladesmaak.... :')

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:36

Chocolade thee? :)*

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:54

_Karlijn schreef:
Kun je Nesquik Sticks ook met water aanmaken ipv melk? En nog belangrijker: is het dan ook lekker? :=

Ja; nee.

:')

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:12

Ik deed het ook minder maar tegenwoordig lukt dat echt niet meer.. ligt toch aan de shampoo denk ik.. voor de klas staan met een vette kop vind ik geen optie :')

Yentaah

Berichten: 1137
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 20:45

Iedereen ontzettend bedankt voor de tips! Mijn moeder heeft net een aardige tijd geplukt aan de klit en hij is eruit *\o/* *\%/*

Catoohh

Berichten: 266
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:39

Citaat:
Ik was m’n haar eens per 10 dagen ongeveer. En dan met een organische shampoo die nauwelijks ontvet. M’n haar moest even wennen maar ik heb nooit echt ver haar meer. Zelfde geldt voor m’n gezicht. Sinds ik die niet meer was met (chemische) gezichtsspul heb ik geen puistjes meer :+ terwijl ik hier met clearasil of garnier oid enorm veel last van had. M’n lichaam compenseert teveel als ik het ontvet waardoor ik juist een vette huid krijg.


Ik kom even binnenvallen sorry. Momenteel was ik mijn haar om de twee dagen. Dus bijv. maandagavond en dan woensdagavond weer. Maar ik zou het liever minder doen. Welke (organische) shampoo gebruik je als ik vragen mag?
En hebben anderen hier nog een ultieme tip? Gaan jullie dan als je wel doucht je haar nat maken of laten jullie dat droog?
Alvast bedankt :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:53

Stinkt jullie haar niet naar paard dan?
Voor mensen zonder paarden kan ik een paar keer per week nog wel voorstellen maar voor ons paardenliefhebbers?

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:05

Ik vraag mij af waarom mensen zo stront eigenwijs zijn in het verkeer.
Ik rij elke dag een aantal snelwegen, waarvan er minimaal 1 x per dag een "mysterieus" ongeluk gebeurd
oftewel oorzaak onbekend. Maar ik zie ze veelvuldig om mij heen appen

ik vraag mij dan oprecht af, zijn die mensen nou echt zo verslaafd dat ze hun leven incl die van andere graag in de weegschaal leggen voor dat ene apje? Of voor dat ene fb bericht?
Die zien toch ook de toename wel van het aantal ongelukken?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:19

Ojajoh schreef:
Ik vraag mij af waarom mensen zo stront eigenwijs zijn in het verkeer.
Ik rij elke dag een aantal snelwegen, waarvan er minimaal 1 x per dag een "mysterieus" ongeluk gebeurd
oftewel oorzaak onbekend. Maar ik zie ze veelvuldig om mij heen appen

ik vraag mij dan oprecht af, zijn die mensen nou echt zo verslaafd dat ze hun leven incl die van andere graag in de weegschaal leggen voor dat ene apje? Of voor dat ene fb bericht?
Die zien toch ook de toename wel van het aantal ongelukken?

Nee hoor, al die mensen zijn gewoon nét iets beter in multitasken en inschatten wanneer ze hun aandacht kunnen verdelen. Net iets beter dan al die mensen om hen heen, die dat ook van zichzelf denken.

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:24

Ojajoh schreef:
Ik vraag mij af waarom mensen zo stront eigenwijs zijn in het verkeer.
Ik rij elke dag een aantal snelwegen, waarvan er minimaal 1 x per dag een "mysterieus" ongeluk gebeurd
oftewel oorzaak onbekend. Maar ik zie ze veelvuldig om mij heen appen

ik vraag mij dan oprecht af, zijn die mensen nou echt zo verslaafd dat ze hun leven incl die van andere graag in de weegschaal leggen voor dat ene apje? Of voor dat ene fb bericht?
Die zien toch ook de toename wel van het aantal ongelukken?

Ik vind het ook opmerkelijk de afgelopen dagen bij het verkeersnieuws op de radio. Ben bijna bang om zelf in de auto te stappen..
Ik weet ook niet zo goed wat je moet doen als mensen append achter het stuur zitten. Van toeteren kunnen ze ook schrikken en rare dingen doen. Maar ik zie ze regelmatig ook gevaarlijk rijden met een telefoon in hun hand.. En dat wil je natuurlijk ook niet.. :\ Ik ben tegenwoordig best bang dat ik hierdoor een keer een ongeluk krijg eigenlijk.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:25

fleurtjeuh schreef:
Wat wassen jullie vaak.
Ik was mijn haar maar 1x per week

Ja dat kan helaas niet, ik werk in een frituurzaak en die lucht krijg ik anders niet uit mijn haar. Dus dan maar 2x per week. :+

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:50

Macs schreef:
Ik vind het ook opmerkelijk de afgelopen dagen bij het verkeersnieuws op de radio. Ben bijna bang om zelf in de auto te stappen..
Ik weet ook niet zo goed wat je moet doen als mensen append achter het stuur zitten. Van toeteren kunnen ze ook schrikken en rare dingen doen. Maar ik zie ze regelmatig ook gevaarlijk rijden met een telefoon in hun hand.. En dat wil je natuurlijk ook niet.. :\ Ik ben tegenwoordig best bang dat ik hierdoor een keer een ongeluk krijg eigenlijk.

Ja heel herkenbaar, want ik heb echt een heel klein autootje en ik ben nergens als ik daarmee een klapper ga krijgen -O-
Ik heb dan ook sinds er 3 weken geleden bijna 3 auto's (al append) op mn motorkap zaten en een marokkaanse taxi chauffeur die mij van de weg probeerde te drukken, een mooie dashcam geïnstalleerd.
Ik vind het zo ongelofelijk stom, kan er maar met de pet niet bij dat die mensen zo stom blijven.
Ik zeg niet dat ik nooit een app achter het stuur heb gestuurd in het verleden (binnenwegen) maar ik ben echt wakker geschrokken door de hoeveelheid ongelukken en vervloek mijzelf dat ik ooit wel eens zo stom ben geweest. Ik haal t niet meer in mn hoofd en mag dankbaar zijn dat er niks gebeurd is. En op de snelweg zou ik het al helemaal niet durven

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 02:21

Catoohh schreef:
Citaat:
Ik was m’n haar eens per 10 dagen ongeveer. En dan met een organische shampoo die nauwelijks ontvet. M’n haar moest even wennen maar ik heb nooit echt ver haar meer. Zelfde geldt voor m’n gezicht. Sinds ik die niet meer was met (chemische) gezichtsspul heb ik geen puistjes meer :+ terwijl ik hier met clearasil of garnier oid enorm veel last van had. M’n lichaam compenseert teveel als ik het ontvet waardoor ik juist een vette huid krijg.


Ik kom even binnenvallen sorry. Momenteel was ik mijn haar om de twee dagen. Dus bijv. maandagavond en dan woensdagavond weer. Maar ik zou het liever minder doen. Welke (organische) shampoo gebruik je als ik vragen mag?
En hebben anderen hier nog een ultieme tip? Gaan jullie dan als je wel doucht je haar nat maken of laten jullie dat droog?
Alvast bedankt :)


Er is een topic over minder of niet wassen: [MWS] Een leven zonder shampoo? Staan best veel goede tips in.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 08:50

Catoohh schreef:
Citaat:
Ik was m’n haar eens per 10 dagen ongeveer. En dan met een organische shampoo die nauwelijks ontvet. M’n haar moest even wennen maar ik heb nooit echt ver haar meer. Zelfde geldt voor m’n gezicht. Sinds ik die niet meer was met (chemische) gezichtsspul heb ik geen puistjes meer :+ terwijl ik hier met clearasil of garnier oid enorm veel last van had. M’n lichaam compenseert teveel als ik het ontvet waardoor ik juist een vette huid krijg.


Ik kom even binnenvallen sorry. Momenteel was ik mijn haar om de twee dagen. Dus bijv. maandagavond en dan woensdagavond weer. Maar ik zou het liever minder doen. Welke (organische) shampoo gebruik je als ik vragen mag?
En hebben anderen hier nog een ultieme tip? Gaan jullie dan als je wel doucht je haar nat maken of laten jullie dat droog?
Alvast bedankt :)


Merk shampoo zou ik even na moeten kijken. M’n haar was ik vooral omdat ik dan een speciale gelegenheid heb gehad (en m’n haar stinkt naar rook want dat vind ik echt de meeste gore lucht die er is). Onder de douche maak ik m’n haar de ene keer wel nat en de andere keer niet. Hangt er een beetje vanaf of ik direct naar bed ga of niet en of ik m’n haar heb ingevlochten dat ik graag nog een dagje laat zitten.
Je haarvet is ook echt de beste conditioner/ anti-klit die er is. Even doorborstelen en je haar is prachtig. Geen bad hair day, minder klitten, voller haar, minder werk en goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:42

bruintje123 schreef:
Stinkt jullie haar niet naar paard dan?
Voor mensen zonder paarden kan ik een paar keer per week nog wel voorstellen maar voor ons paardenliefhebbers?


Nee hoor, gaat prima :) (niet alleen volgens mijzelf, ook volgens goede vriend die niks heeft met (huis)dieren)
Ik spoel mijn haar wel altijd goed uit onder de douche en gebruik conditioner in de puntjes, mijn haar ruikt dus vooral naar die conditioner. Maar ik heb wel dun en redelijk kort haar (boven mijn schouders) dus het is ook goed schoon te spoelen. Met een dikke bos lang haar zal het misschien lastiger zijn.