Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 17:34

SavannahNx schreef:
Wat kan ik nu op t moment doen aan mijn wagenziekte? Zit in de bus en moet 45 min erin zitten maar begin nu wel toch echt heel misselijk te worden..

Een buschauffeur heeft mij ooit verteld als je rechtshandig bent een watje in je linkeroor en als je links bent een watje in je rechteroor doen.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:12

Stamper schreef:
Tandpasta waar je tanden witter van zou moeten worden, werkt dat ni echt?


Sommige wel, sommige niet. Ik heb er 1 die reminaraliserend werkt. Daar worden je tanden wel veilig witter van.

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:52

Veulen84 schreef:
Stamper schreef:
Tandpasta waar je tanden witter van zou moeten worden, werkt dat ni echt?


Sommige wel, sommige niet. Ik heb er 1 die reminaraliserend werkt. Daar worden je tanden wel veilig witter van.


Welke is dat?

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:43

Stamper schreef:
Veulen84 schreef:
Sommige wel, sommige niet. Ik heb er 1 die reminaraliserend werkt. Daar worden je tanden wel veilig witter van.


Welke is dat?


Ik gebruikte eerst mirasensitive en sinds 2 weekjes biomin.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 19:09

Ik zoek echt de gouden tip. Ik heb deze superleuke laarsjes nu een paar keer aangehad, en na een paar keer dragen is nu de hele voorkant ingezakt ofzo.. En ik zoek dus misschien een oplossing zodat ze er niet zo ingezakt uit zien. Weet iemand wat je hieraan kunt doen?
Op de foto lijkt t niet zo erg maar de hele voorkant is gekreukt :(


Afbeelding


Afbeelding

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:44

Wie kan mijn mysterie oplossen?
Ik heb al op internet zitten zoeken, maar of ik zoek verkeerd, of ik ben de enige met dit probleem :+
Af en toe heb ik last van een soort vreemde vlekken op mijn hoofdkussen nadat ik geslapen heb, meestal gaat het weer over en is het minder erg, maar de voorbije week heb ik er veel meer last van (elke dag nieuwe). Het gaat om een soort halve kringen, het lijkt er volledig ingetrokken te zijn. Er is niks veranderd aan mijn slaaproutine, en ook als ik mijn nachtcreme weglaat blijf ik vlekken maken.. voor ik ga slapen was ik altijd mijn gezicht of gebruik ik make-up remover. Ik heb ook niet het idee dat ik een vette huid heb, juist eerder droog wanneer ik geen dag/nachtcreme gebruik. Verder slaap ik elke nacht met een slaapmasker en oordopjes.
Wie weet wat dit kan zijn?

Spoiler:
Afbeelding

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:45

Kwijl :))

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:51

Serieus haha? :') en hoe kom ik daar dan van af? :+

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:54

Toevallig verkouden dat je meer met je mond open slaapt?

Ik heb het met periodes ook erger dan anders, vooral als mijn neus wat dicht zit of ik raar gedroomd heb.

Extra hoes of handdoek om je kussen zodat het niet in je kussen zelf trekt en het maar accepteren. :+

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 09:57

Niet verkouden, en ik heb ook geen droge mond ofzo als ik wakker word? Ik kom ook nooit een natte plek tegen ofzo...

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:25

Geen droge mond? misschien maak je dan lekker veel aan? :Y)

Kwijl zou ook mijn gok zijn.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:33

De mijne ook, maar de kwijlvlekken bij ons thuis zien er minder symmetrisch uit :')
Misschien 'snachts stiekem kopjes koffie die je op het kussen neerzet? ;)

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:36

Ja ik vind het ook zo vreemd dat het bijna allemaal ongeveer dezelfde vormen zijn!
Op internet gelezen dat het kan helpen om iets hoger te liggen met je hoofd, dan zal ik dat maar eens proberen vannacht.

Ik drink niet eens koffie of thee :+

En anders mijn mond snachts maar dichtplakken :D

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 11:39

Ik vind het meer op "stempels" lijken dan op kwijl :')
Is je slaapmasker sochtends vochtig? Misschien dat die snachts vochtig wordt en je daarmee op je kussen stempelt?

xxxmh

Berichten: 3497
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:10

Waarom kan ik als ik moet werken in de winkel en ik om 10 uur begin wel ontbijten en als ik op de peuteropvang moet werken om 8 uur ik geen hap door mijn keel krijg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:26

Is roest weg te krijgen van een halster en zo ja, hoe? Heb gisteren m’n halsters weer eens tevoorschijn getoverd, ruim een jaar niet gebruikt, en gewassen. Ze zijn nu squeaky clean maar de roest die er al op zat heb ik niet weg kunnen krijgen. Ik weet dat cola helpt tegen roest maar om mijn halster nu in de cola te leggen vind ik een beetje ver gaan :=.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:46

@damned...is het niet het contour van je oor? Dat je transpireert? Heb je lang haar, of een warm hoofd 's nachts misschien?
Ik heb zo'n soortgelijk hoofdkussen, en volgens mij ligt je oor zo ongeveer op het kussen...

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:51

Heeft elk mens iets uniek wat zijn of haar ouders niet hebben? Want mijn ouders hebben bvb blauw en bruine ogen en ik groen dus dat is iets wat ze beide niet hebben. Hebben alle baby’s / mensen iets wat hun ouders niet hebben?

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:54

Nee dat hoeft absoluut niet. Maar is redelijk basis genetica, bruin is dominantste oogkleur, daarna groen en dan blauw. Dus als je vader bruine ogen heeft en toevallig een recessief gen voor groen doorgeeft, en je moeder een voor blauw zijn jouw ogen groen. Maar je vader had net zo goed het gen voor bruine ogen door kunnen geven.

c_alsemgeest

Berichten: 20682
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:57

Als je bepaalde genen erft die niet tot uiting zijn gekomen door een dominant gen bij beide ouders... maar bih jou wel tot uiting komt omdat ze precies die hebben vererft.
Mijn ouders hadden bijvoorbeeld beide bruin haar, ik donker blond. Mijn vader had fel blauwe ogen, mijn moeder groene met een grijze rand... ik heb groen/grijs/blauwe ogen met een donker grijze rand :')

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:03

SavannahNx schreef:
Heeft elk mens iets uniek wat zijn of haar ouders niet hebben? Want mijn ouders hebben bvb blauw en bruine ogen en ik groen dus dat is iets wat ze beide niet hebben. Hebben alle baby’s / mensen iets wat hun ouders niet hebben?





Je kan ook iets weg hebben van de nonkel, of tante... Vb mijn nichtje (mijn zus haar dochter) die trekt super goed op mij. Toen ik jong was(zegt mijn moeder toch) .. Zelfde karakter, bouw v lichaam.... Ik heb vb het haar van tante.....

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:07

Aaah thanks! Interessant toch allemaal met die genen :D

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:15

CandyArmando schreef:
SavannahNx schreef:
Heeft elk mens iets uniek wat zijn of haar ouders niet hebben? Want mijn ouders hebben bvb blauw en bruine ogen en ik groen dus dat is iets wat ze beide niet hebben. Hebben alle baby’s / mensen iets wat hun ouders niet hebben?





Je kan ook iets weg hebben van de nonkel, of tante... Vb mijn nichtje (mijn zus haar dochter) die trekt super goed op mij. Toen ik jong was(zegt mijn moeder toch) .. Zelfde karakter, bouw v lichaam.... Ik heb vb het haar van tante.....


En dat kan dus niet. Dit komt van je grootouders. Bepaalde uiterlijkheden slaan een generatie over doordat ze gekoppeld zijn aan een recessief gen, maar ze kunnen wel doorgegeven worden en bij de volgende generatie (bij jou dus) wel zichtbaar zijn.

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:20

Hebben pinguïns knieën?
Laatst bijgewerkt door julie0307 op 14-11-17 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:21

theadora99 schreef:
Nee dat hoeft absoluut niet. Maar is redelijk basis genetica, bruin is dominantste oogkleur, daarna groen en dan blauw. Dus als je vader bruine ogen heeft en toevallig een recessief gen voor groen doorgeeft, en je moeder een voor blauw zijn jouw ogen groen. Maar je vader had net zo goed het gen voor bruine ogen door kunnen geven.


:j En dan is dit nog wel de 'simpele versie' van hoe het in de werkelijkheid gebeurd. Die simpele Aa x aa kruisschema's die bij biologie op de middelbare school worden geleerd gaan lang niet altijd op. Er kunnen ook meer genen verantwoordelijk zijn voor 1 eigenschap. Oogkleur is ook een van die eigenschappen :j