Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 00:13

Iemand hier handig met hotmail? Mijn moeder is weer eens niet zo handig geweest.... :+

Mijn moeder had lang geleden een mailadres met haar voornaam (we nemen even Klara) met de achternaam van mijn vader (we gebruiken de naam Koe). Dus klarakoe@hotmail.com. Toen gingen ze scheiden en wilde ze haar eigen naam gaan gebruiken, dus klarakalf@hotmail.com.

Ze heeft het mailadres gewoon niet meer gebruikt, belangrijke mensen het nieuwe adres gegeven en dat was het dan. Nu krijgen we via via te horen dat mensen nog mailen naar dat adres. Oa een oom die op sterven ligt en de familie informeert hierover. Beetje jammer dat we dat via via moeten vernemen (nu was het contact dus al slecht, maar dat terzijde).
Ook was er een verzekeraar die rekeningen heeft verzonden naar dat e-mailadres, en daar kwam dus een boete overheen, omdat het niet betaald is.

Joost mag weten wie hier nog meer mails naar heeft verzonden, dus terwijl mijn moeder druk aan het Wordfeuten is, ben ik maar aan het proberen dit te herstellen.
Maar mama weet het wachtwoord niet, de beveiligingsvragen werken niet, en het e-mailadres wat je kan gebruiken om te herstellen weet ze ook niet.
Dus er zijn twee opties:
- mijn moeder is gewoon een doos die alles vergeten is
- het mailadres is inmiddels vergeven aan iemand die het gebruikt en 'onze' mails belanden bij die persoon dus in de spam

Ik heb geprobeerd mails te sturen naar het adres, en ik krijg geen foutmelding, dus het adres doet het nog gewoon. Hoe kan ik erachter komen of iemand anders het gebruikt? Of hoe kan ik zelf evt bij die mails komen?

BarryPlopper

Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zwartsluis

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 07:51

Je kan inloggen op dat mail adres? Anders even de optie “wachtwoord vergeten” aanklikken

Britta31

Berichten: 13175
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 08:02

Hartelijk gefeliciteerd.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:01

BarryPlopper schreef:
Je kan inloggen op dat mail adres? Anders even de optie “wachtwoord vergeten” aanklikken

Gefeliciteerd!!

Nee, ik kan dus niet inloggen en alle opties bij ‘wachtwoord vergeten’ werken niet omdat mijn moeder niet meer weet wat ze overal heeft ingevuld. Als ik haar geboortedatum invul zegt Hotmail dat het niet klopt. Maar ik weet dat mijn moeder vaak een andere datum invult omdat ze niet wil dat instanties dat weten. Maar welke datum... geen idee. Maar het kan dus ook zo zijn dat iemand anders het mailadres al gebruikt? Of worden hotmailadressen niet na een bepaalde tijd vergeven?

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:08

Nee hotmail accounts worden niet weggegeven/overgedragen. Ik heb het even geprobeerd met een oud account van mezelf (waar ik ook niet meer ik kan komen :') al 8 jaar niet) Maar als ik die opnieuw wil aanmaken zegt hij dat die al in gebruik is. Lijkt me ook heel apart als eenmaal een aangemaakt adres door iemand kan worden overgenomen.

Wat de geboortedatum betreft: heeft ze de datum van je vader/jou/ander familielid/de hond/een belangrijk moment ingevuld?

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:25

xSCWx schreef:
Wat de geboortedatum betreft: heeft ze de datum van je vader/jou/ander familielid/de hond/een belangrijk moment ingevuld?


Ik heb er meerdere geprobeerd, maar helaas. Ik denk dat ze gewoon iets willekeurig heeft ingevuld. Anders ga ik maar eens kijken of ik hotmail kan mailen hierover.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2130
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:25

Volgens mij kon je (ooit) contact opnemen met de helpdesk van Hotmail, en konden die je op alternatieve manier weer toegang geven tot het account. Door middel van andere vragen ofzo, geen idee hoe dat precies werkte. Wellicht het proberen waard?

edit: ik zie dat je dat net precies zelf ook suggereert :)

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:34

Indy_Mouse_9 schreef:
Volgens mij kon je (ooit) contact opnemen met de helpdesk van Hotmail, en konden die je op alternatieve manier weer toegang geven tot het account. Door middel van andere vragen ofzo, geen idee hoe dat precies werkte. Wellicht het proberen waard?

edit: ik zie dat je dat net precies zelf ook suggereert :)


Er is wel een optie met meerdere vragen (geboortedatum, mailadressen van contacten, verzonden mails, onderwerpen van die mails etc) maar ook daar weet ze niets meer van, en als ik het invul lukt het ook niet.

Nou lijkt mijn moeder een seniele oude gek, maar het is vooral desinteresse en stom invullen waardoor het niet lukt, haha! Ze is soms een beetje apart mbt privacy zal ik maar zeggen, waardoor dit soort dingen dan dus hopeloos zijn. En ook nergens het wachtwoord opschrijven... Dus dan kom je er nooit meer in.

Edit: ik vond ergens een optie om naar een technicus te mailen, dus dat heb ik maar gedaan.

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:23

xSCWx schreef:
Lijkt me ook heel apart als eenmaal een aangemaakt adres door iemand kan worden overgenomen.

Vroeger was dat wel zo, maar dan moest je minimaal 1,5 jaar ofzo niet hebben ingelogt.
Tegenwoordig is dat idd niet meer zo, wel ben je na een x aantal maanden al je mails kwijt.
Ik heb speciaal voor secret santa een emailadres aangemaakt en elk jaar is die leeg terwijl ikzelf niks heb verwijderd.

Froukje
Forever young

Berichten: 10848
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:03

Ik heb een mail gekregen met het verzoek om, vandaag, in de middag telefonisch contact op te nemen. Maar hoe laat ga ik dan bellen? Kan ik het maken om dat nu al te doen of liever nog even wachten tot een uur of 2?

Betreft een sollicitatie dus ik wil ook niet stom overkomen door te vroeg te bellen ofzo.

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:17

Je kan al wel bellen maar het is wel rond lunch tijd nu. Dus om 2 uur bellen lijkt me ook prima :)

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:20

Afbeelding
1 zo'n zwart ringetje is voor tussen de douchekop en de slang... maar wat moet ik met de rest?

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:41

Weggooien en er het beste van hopen. :D

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:44

Die andere zwarte is voor tussen de kraan en de slang.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2130
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:47

Ze zouden ook nog wel eens op een stapeltje kunnen moeten. De groene en de grijze functioneren dan als waterspaarders (= minder water door de douche). Denk ik.

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:01

Indy_Mouse_9 schreef:
Ze zouden ook nog wel eens op een stapeltje kunnen moeten. De groene en de grijze functioneren dan als waterspaarders (= minder water door de douche). Denk ik.

Maar waar moeten die dan komen? :o?

Hier zijn vaders voor, maar ik woon nu op mezelf en hij weet het ook niet :')

Indy_Mouse_9

Berichten: 2130
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:21

Als een stapeltje (zwart-groen-grijs-zwart) op de plek waar je normaal 1 zwarte zou doen.
Tenzij het dan niet past, dat het gaat lekken omdat het te dik is. Dan niet :Y)

BarryPlopper

Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zwartsluis

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:10

Die 2 zwarts tussen de douchekop-slang en kraan-slang doe groene zal voor waterbesparing zijn maar dat is grote kul

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:52

Knert schreef:
Bij peter van der vorst ziet sterren heeft loiza een prachtige ketting om. Iemand gezien en weet wat voor een het is?


[ [url=m/PdR5xh.png]Afbeelding[/url] ]

Beetje onduidelijk maar het gaat om een soort van stijf ‘kabeltje’ ..

Moge duidelijk zijn waarom ik geen juwelier ben....

Ze noemen dit een omegacollier/omegaschakel, als het goed is. Mijn pa roept al meteen dat hij er één in de winkel heeft (is dus juwelier). :))

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:55

Waarom hebben bijna alle stallen, incl de 3 stallen waar ik kom, toch altijd radio’s aan?

Ik vind t niets en zet m vaak of zacht of uit maar vraag t me altijd af. Voor de paarden hoef je geen radio 538 op te zetten

Froukje
Forever young

Berichten: 10848
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:57

Hier ook altijd de radio aan :)) Werkt een stuk fijner als je zelf bezig bent. Overdag en 's nachts als er niemand is staat ie zacht, waarom niet uit? Geen idee :+

Al heb ik wel het idee dat ze wat relaxter zijn met als zonder radio.

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:57

PanamaD schreef:
Waarom hebben bijna alle stallen, incl de 3 stallen waar ik kom, toch altijd radio’s aan?

Ik vind t niets en zet m vaak of zacht of uit maar vraag t me altijd af. Voor de paarden hoef je geen radio 538 op te zetten

nee, die horen het liefst Mozart (is ooit onderzocht ergens)

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:59

Gelukkig staat hij hier snachts wel uit. dat zou ik echt een ramp vinden voor mijn paard

Klopt morrie, paarden vind klasieke muziek idd fijner dan 538. Maar uit nog beter.

Is het puur voor jezelf? Je kiesg toch altijd het beste voor je dier? :D

Froukje
Forever young

Berichten: 10848
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:03

Waarom zou het beter voor mijn paard zijn als de radio uit is?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:12

Waarom zeggen Chinese en Japanse mensen die in Nederland wonen na elke zin en bijna elk woord “ja”. De bazin ging weg en zei tegen de klanten “ ik ga ja, naar huis ja, doei lekker eten ja” en mijn nagelstyliste doet t ook altijd :+ iemand een verklaring?