Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:55

Lieshorses schreef:
Mijn iPhone is onlangs gestorven, en nu wilt iemand hem overnemen voor een paar tientjes. Ken die gast niet, maar als hij hem maakt, kan hij dan niet al mijn dingen op mijn iPhone zien? Aangezien die niet gereset is voordat hij stuk ging. Met dingen bedoel ik gewoon achtergrond, apps, notities, foto's etc.

Edit: het gaat om de display die kapot is

Nee, want diegene heeft jou Apple account gegevens niet?

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:57

Als hij er nog op ingelogd staat wel degelijk. Ik zou hem eerst terug naar fabrieksinstellingen zetten voor verkoop.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:59

Ja,dat sowieso! Maar ze kunnen niet bij de gegevens en ze kunnen ook niks bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:16

Als je zelfbruiner oid gebruikt op je benen he, kleuren ze dan nog wel bruin van de zon?

(Ik zie een reclame van een of andere sunkissed tan voorbij komen tegen witte benen :+ )

Jolien87

Berichten: 17487
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:27

Shanna schreef:
Als je zelfbruiner oid gebruikt op je benen he, kleuren ze dan nog wel bruin van de zon?

(Ik zie een reclame van een of andere sunkissed tan voorbij komen tegen witte benen :+ )


Ja. :j

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:23

Overigens gaat zelfbruiner geen huidkanker tegen. Je huid is dan nog net zo gevoelig als toen je 'wit' was. Insmeren is de boodschap.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:11

Hoe gemeente Zwolle op het idee komt om een speelEILAND te gaan maken voor kleine kinderen. Dan is het toch vragen om het eerste verdrinkingsgeval?

Janneke2

Berichten: 22825
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:19

...omdat er allerlei dingen die ook echt gevaarlijk zijn niet op het eiland komen
en de kinderen er sowieso onder begeleiding komen.

(Uiteraard liever een braaf ondiep slootje dan de IJssel zelf!)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:20

Steeph schreef:
Waarom hebben (stads)duiven soms van die verminkte pootjes? Ik zag er vandaag een en het leek wel of het was afgebonden en een dikke plakkaat kauwgom onder zat...
En, zijn dat soort pootjes nog te redden? Heeft een duif er veel laat van? :(


Ook benieuwd naar!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:29


Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:46

Maar, kom ik dan alleen in schone steden, of zijn er daadwerkelijk steden waar er zo veel plastic visdraden, nylon netten en ander afval ligt dat een duif er daadwerkelijk in verstrikt raakt?

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:49

Visdraden worden ook gebruikt om duiven te weren, een randje (of meerdere randjes) langs de riggel/ regenpijp heb ik al wel eens gezien. Nylon netten worden ook over fruitplanten gelegd tegen de vogels. Afval ligt werkelijk overal en vooral stadsduiven zijn hondsbrutaal/ niet bang om er in te kruipen.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:52

Steeph schreef:
Maar, kom ik dan alleen in schone steden, of zijn er daadwerkelijk steden waar er zo veel plastic visdraden, nylon netten en ander afval ligt dat een duif er daadwerkelijk in verstrikt raakt?


Moet jij eens kijken wat er op platte daken ligt :P

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:56

Ah zo, dankjewel!

Janine1990 schreef:
Steeph schreef:
Maar, kom ik dan alleen in schone steden, of zijn er daadwerkelijk steden waar er zo veel plastic visdraden, nylon netten en ander afval ligt dat een duif er daadwerkelijk in verstrikt raakt?


Moet jij eens kijken wat er op platte daken ligt :P

Ik loop meestal gewoon op straat zegmaar :+

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:57

Steeph schreef:
Ah zo, dankjewel!

Janine1990 schreef:
Ik loop meestal gewoon op straat zegmaar :+



_O-

Ik ook, maar de meeste rommel op straat wordt ook keurig opgeruimd in Nederland.

Macs

Berichten: 7646
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:10

PanamaD schreef:
Macs schreef:
Naproxen (aleve) en ibuprofen zijn allebei van dezelfde 'familie' waarbij Naproxen nog iets heftiger is qua maagklachten vaak.
Ze remmen een stof zodat pijngevoel afneemt maar die stof zit ook in je maagwand om je maag te beschermen tegen zuur.
Bij beide dus altijd advies voor kort gebruik en bij klachten maagbeschermers gebruiken. Die kan je gewoon bij de apotheek kopen.

Heb zojuist nog naproxen in genomen! Ik slik t ook altijd tijdens mentruatie maar heb nog nooit maagklachten gehad? Ben ik daar dan niet gevoelig voor? Soms neem ik er wel 6 op een dag.. t werkt zo goed tegen die verdomde lage rugpijn...

Hoeft ook niet. Maar soms kan er toch ineens een maagzweer of maagperforatie plaatsvinden zonder klachten. Dus pas wel op en hou je aan de dosering. Wil je niet bang maken maar het gebeurt regelmatig.
Omeprazol of pantoprazol hoef je 1 x per dag te nemen en kan je bij de apotheek kopen. Is echt verstandig als je er 6 pd gebruikt elke menstruatie.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:13

Slachtoffer ervan meldt zich :) en ik heb bepaald geen gevoellig maagje, dus die 6 per dag slikken is echt niet goed.

Century

Berichten: 5999
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:46

Als je je aan de dosering houdt, is een maagbeschermer dan niet nodig? Ik ben grote vriendjes met ibuprofen voor 2-3 dagen per maand, maar probeer me altijd aan max 3 van 400 gram per 24 uur te houden (al ben ik er wel eens overheen geweest).

Janneke2

Berichten: 22825
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:00

Newspeak: je maag wordt niet beschermd door omeprazol en zusjes - ze remmen de aanmaak van maagzuur, dat in principe een nuttig goedje is.

Nu ben ik niet tegen symptomen bestrijden en vergaan van de rugpijn is het ook niet.
Maar ik zeg liever waar het op staat: dubbele symptoombestrijding. (Je doet niets aan de oorzaak van menstruatiepijn en je maakt je maag en darmen het leven moeilijk. Soms kan het niet anders, maar beschermen doe je je maag er niet mee.)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:40

Artis of Ouwehands?
Keuze hoeft niet gebaseerd te worden op pandas anders hoefde ik deze vraag niet te stellen :Y)

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:41

Ouwehands!!

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:53

Zeker Ouwehands

iiSunshine

Berichten: 1267
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:45

ik heb gisteren (woensdag) zo'n fles soort van ontbijtdrink bosvruchten gekocht en uit gedronken op mijn werk. nu heb ik dat perongeluk daar in de koelkast laten staan. kan ik het zaterdag nog drinken? aangezien op de fles staat na openen beperkt houdbaar

Mizora

Berichten: 18118
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:48

Op zich kan je het prima drinken tot de houdbaarheidsdatum, mits het gaat om een product dat in de winkel in het koelvak staat. Anders zou ik het na een week of twee niet meer drinken (en is het dus sowieso nog wel goed).

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:01

Helemaal gekoeld bewaard kan je daar nog best uit drinken. Meestal kan je dat soort producten na openen een dag of 3 in de koelkast bewaren. Dus vandaag, morgen en uiterlijk overmorgen.