Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:26

Xyris schreef:
Waarom krijgen sommige mensen een verschrikkelijk jeukende uitslag op hun hele lichaam bij een normale virusinfectie en anderen niet!? En hoe verminder ik die jeuk |o

Bah, wat klote :(:) Ik ben allergisch voor bepaalde virussen en krijg dan bovenop de normale koorts en griep ook nog eens een allergische uitslag over mijn benen. Daar kan je wel gewoon antibiotica voor halen bij de HA!

Century

Berichten: 5995
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:28

Hoe werkt dat dan precies? :) Is de uitslag een bacteriële infectie? Anders zou antibiotica niet kunnen helpen.

Connie

Berichten: 1828
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 00:10

Waarom brandt mijn tong tijdens het tanden poetsen? Ik heb nog nooit van iemand anders gehoord dat die dat ook heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 00:17

Century schreef:
Hoe werkt dat dan precies? :) Is de uitslag een bacteriële infectie? Anders zou antibiotica niet kunnen helpen.

Geen idee eigenlijk. Volgens mij is het een allergische reactie die kleine ontstekingen veroorzaakt, maar heb het al een paar jaar niet gehad door resistentie voor bepaalde virussen dus durf het niet te zeggen. Ik kreeg bij griep iig altijd zulke uitslag dat er antibiotica tegenaan moest

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 00:37

Emmaa_ schreef:
Century schreef:
Hoe werkt dat dan precies? :) Is de uitslag een bacteriële infectie? Anders zou antibiotica niet kunnen helpen.

Geen idee eigenlijk. Volgens mij is het een allergische reactie die kleine ontstekingen veroorzaakt, maar heb het al een paar jaar niet gehad door resistentie voor bepaalde virussen dus durf het niet te zeggen. Ik kreeg bij griep iig altijd zulke uitslag dat er antibiotica tegenaan moest
Huh? Klepel kwijt?

Jolien87

Berichten: 17484
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 06:56

Lieshorses schreef:
Ik ook, wauw :') Het is zo rot, mijn benen schilferen onderrand, mijn gezicht moet ik heel licht opmaken of extreem afpoederen en die rot bultjes op mijn benen :( Heeft iemand n idee hoe je daar trouwens van af komt? Heb dit echt alleen op mijn bovenbenen maar ik vind het zo afschuwelijk! Ik heb het idee dat wanneer ik mijn benen heb ingesmeerd met bodylotion dat het iets minder is maar uwh...


Ben je al eens bij een dermatoloog geweest?

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 06:58

Connie schreef:
Waarom brandt mijn tong tijdens het tanden poetsen? Ik heb nog nooit van iemand anders gehoord dat die dat ook heeft.


Dat heb ik ook, ik heb wel eens kinder tandpasta geprobeerd en dan heb ik het niet :')

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:28

Jolien87 schreef:
Lieshorses schreef:
Ik ook, wauw :') Het is zo rot, mijn benen schilferen onderrand, mijn gezicht moet ik heel licht opmaken of extreem afpoederen en die rot bultjes op mijn benen :( Heeft iemand n idee hoe je daar trouwens van af komt? Heb dit echt alleen op mijn bovenbenen maar ik vind het zo afschuwelijk! Ik heb het idee dat wanneer ik mijn benen heb ingesmeerd met bodylotion dat het iets minder is maar uwh...


Ben je al eens bij een dermatoloog geweest?

Geen idee of Lieshorses er ooit is geweest. Maar ik niet.
Ik ben wel vaak bij de HA geweest en die zegt alleen maar "twee keer per dag insmeren met vaseline!" :n dan krijg ik geen kleren meer aan die dag hoor...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:12

Emmaa_ schreef:
Xyris schreef:
Waarom krijgen sommige mensen een verschrikkelijk jeukende uitslag op hun hele lichaam bij een normale virusinfectie en anderen niet!? En hoe verminder ik die jeuk |o

Bah, wat klote :(:) Ik ben allergisch voor bepaalde virussen en krijg dan bovenop de normale koorts en griep ook nog eens een allergische uitslag over mijn benen. Daar kan je wel gewoon antibiotica voor halen bij de HA!


Ellende is dat ik eergisteren mijn laatste antibiotica pil heb geslikt en gisteren begon die uitslag. Huisarts zegt dat het door een virus komt daar een bacterieele infectie dus niet kan. Maar dan kom je uit bij kinderziektes zoals rode hond, wat je gewoon maar uit moet zoeken. Maar ik word echt he-le-maal GEK van de jeuk, Ik ben opgezwollen, alles is rood en vlekkerig en de jeuk is onhoudbaar, wat kan ik doen!? Koelzalf helpt niet... koude douche ook niet.

Janneke2

Berichten: 22809
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:06

Rare arts.
Tegen jeuk helpt meestal anti histamine.

Ook je huid heeft een beschermende 'zuurmantel' en die kan door van alles en nog wat worden aangetast. (Inclusief antibiotica, schimmels etc etc.)

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:22

Xyris schreef:
Ellende is dat ik eergisteren mijn laatste antibiotica pil heb geslikt en gisteren begon die uitslag. Huisarts zegt dat het door een virus komt daar een bacterieele infectie dus niet kan. Maar dan kom je uit bij kinderziektes zoals rode hond, wat je gewoon maar uit moet zoeken. Maar ik word echt he-le-maal GEK van de jeuk, Ik ben opgezwollen, alles is rood en vlekkerig en de jeuk is onhoudbaar, wat kan ik doen!? Koelzalf helpt niet... koude douche ook niet.


Gaat het niet om een allergie voor de antibiotica? Misschien wel wat laat, maar dat de gehalte ab hoger werd en het lichaam daar niet tegen kon? Er zijn diverse soorten AB die bij sommige mensen een allergische reactie triggeren...

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:29

Ik ben allergisch voor penicilline en kreeg na 2 dagen antibiotica tegen een zware keelontsteking overal rode uitslag, op mijn hele lichaam en mijn gezicht zwol enorm op (ik wist direct hoe ik er zou uitzien met dik opgespoten lippen :+ ) Misschien heb jij een lichtere allergie? Ik weet wel niet meer of het jeukte.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:55

Naar aanleiding van een topic dat is zojuist voorbij zag komen: Waarom is chocola zo gevaarlijk/slecht/zelfs dodelijk voor honden?

Jolien87

Berichten: 17484
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:56

Lieshorses schreef:
Naar aanleiding van een topic dat is zojuist voorbij zag komen: Waarom is chocola zo gevaarlijk/slecht/zelfs dodelijk voor honden?


In chocola zit een stofje waar veel honden en katten allergisch voor zijn. Indien dat het geval is dan heeft dit 9 van de 10 een dodelijke afloop. Het risico is dus heel groot.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:57

Jolien87 schreef:
Lieshorses schreef:
Naar aanleiding van een topic dat is zojuist voorbij zag komen: Waarom is chocola zo gevaarlijk/slecht/zelfs dodelijk voor honden?


In chocola zit een stofje waar veel honden en katten allergisch voor zijn. Indien dat het geval is dan heeft dit 9 van de 10 een dodelijke afloop. Het risico is dus heel groot.


Maar waarom eten ze het dan toch?

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:57

Wat voor insect vliegt hier rond?
Het lijkt op een slanke huisvlieg/strontvlieg. Hij is blauw/groen met een rode kont...
En op die kleuren/soort kom ik er niet met Google... :\

Froukje
Forever young

Berichten: 10845
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:59

Een mug waar maden uit kunnen komen. Die meppen we hier altijd heel gauw dood.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:00

Froukje schreef:
Een mug waar maden uit kunnen komen. Die meppen we hier altijd heel gauw dood.


Maden komen toch uit eitjes? :o?
Gelegd door elk soort vlieg?

Froukje
Forever young

Berichten: 10845
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:02

Janine1990 schreef:
Froukje schreef:
Een mug waar maden uit kunnen komen. Die meppen we hier altijd heel gauw dood.


Maden komen toch uit eitjes? :o?
Gelegd door elk soort vlieg?

En toch komen die sneller bij die vieze blauw/groene muggen dan bij een gewone huisvlieg.
Let er maar eens op bij kadavers wat voor muggen daar op zitten.

Heb je zo 1 rond vliegen?
https://www.google.nl/search?q=vlieg+ka ... bKJu4BNiPM:

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:05

Nee, hij is slanker... En is veel feller blauw/groen.

lor1_1984

Berichten: 12058
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:05

Jolien87 schreef:
Lieshorses schreef:
Naar aanleiding van een topic dat is zojuist voorbij zag komen: Waarom is chocola zo gevaarlijk/slecht/zelfs dodelijk voor honden?


In chocola zit een stofje waar veel honden en katten allergisch voor zijn. Indien dat het geval is dan heeft dit 9 van de 10 een dodelijke afloop. Het risico is dus heel groot.

Volgens mij had het niet te maken met allergie maar met een stof die ze niet kunnen afbreken en die in grotere hoeveelheden giftig is.
De tolerantiehoogte verschilt alleen per individu waardoor het ene dier bij wijze van spreken van 2 blokjes al doodgaat en de ander pas bij 2kg.
het verschilt ook nog aanzienlijk of het dier witte chocolade (of hagelslag oid) eet of pure (of dark noir) chocolade, hoe donkerder hoe meer cacao en hoe meer van dat stofje.

Froukje
Forever young

Berichten: 10845
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:06

Janine1990 schreef:
Nee, hij is slanker... En is veel feller blauw/groen.

Foto maken gaat zeker niet? :+

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:10

Froukje schreef:
Janine1990 schreef:
Nee, hij is slanker... En is veel feller blauw/groen.

Foto maken gaat zeker niet? :+


Ze zijn eventjes weg... :P
Ik zal het proberen als ze weer langskomen, telefoon ligt in de aanslag!

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:21

Nu we het toch over vliegen hebben: er zitten al de hele dag twee vliegen in huis. Elke keer gaan ze weer op mijn been oid zitten en als ik ze wegjaag gaan ze na een paar seconden weer zitten. Is het niet duidelijk voor ze dat ik ze niet hier wil hebben? :+ Waarom gaan ze er steeds weer zitten? De neiging om ze dood te meppen wordt wel groter zo.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:39

lor1_1984 schreef:
het verschilt ook nog aanzienlijk of het dier witte chocolade (of hagelslag oid) eet of pure (of dark noir) chocolade, hoe donkerder hoe meer cacao en hoe meer van dat stofje.

Maar witte chocolade is geen chocolade. Dus ik denk dat dat 'veilig' zou moeten zijn voor een hond. Als het inderdaad aan de cacao ligt althans.