Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:56

Knert schreef:
Shaggy09 schreef:
Kan ik iets doen om mezelf minder heftig te laten dromen snachts? Moet gewoon een hele ochtend bijkomen soms.. %)


Overdag jezelf vaak de vraag stellen “droom ik?”

Zodat je in je droom ook bewust kunt worden dat je droomt.. en das leuk, want dan Kun je dromen bijsturen.


Of dit
https://www.nemokennislink.nl/publicati ... en-dromen/


Thx! Heel interessant :j
Ik ga het gewoon een keer proberen, moet dan wel toevallig na een uur of 6 slaap wakker worden, of een wekkertje zetten. Ben heel erg benieuwd.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:58

Shaggy09 schreef:
Kan ik iets doen om mezelf minder heftig te laten dromen snachts? Moet gewoon een hele ochtend bijkomen soms.. %)


Er zijn verschillende dingen die je kunt proberen. Weet je wat de oorzaak kan zijn? Wat doe je voor je naar bed gaat? Hoe slaap je in? Hoe zijn je dagen? Heb je genoeg rust of jaag je maar door?
Er kunnen verschillende oorzaken zijn. Overspannen, trauma, stress, vitaminetekort misschien.
Probeer een bedtijdroutine te maken. Bijvoorbeeld, een uur voor je naar bed gaat geen schermen, iets ontspannends doen zoals een kopje thee, en in bed een of andere meditatie luisteren. Ik weet je situatie natuurlijk niet, maar ontspannen inslapen kan verschil maken.

Ben je bekend met lucide dromen? Dat zou je ook nog kunnen proberen. Je kunt leren om je eigen dromen te sturen, zodat je bijvoorbeeld weg kunt rennen of de situatie kunt stoppen.

Hopelijk kun je er wat mee!

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:28

oomens schreef:
Amandavd schreef:
Hoe ik op een veilige/legale manier muziek kan downloaden waar ik dan vervolgens cd's mee kan branden.

Kon dat niet altijd met iTunes? Misschien ook via bol.com tegenwoordig?


Ik heb geen idee en het frustreert mij enorm dat ik niet kan vinden wat ik moet weten.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:19

Hoelang blijft wondroos besmettelijk? Vorige week donderdag antibiotica voor gekregen. Gelukkig maar beginnende wondroos, komt nu nog steeds iets wat wondvocht uit.

Maar zou morgen inprincipe weer stage moeten lopen op een afdeling met kwetsbare ouderen. En wil geen riscio lopen om ze te besmetten

Anomien

Berichten: 7401
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:44

love_western schreef:
Hoelang blijft wondroos besmettelijk? Vorige week donderdag antibiotica voor gekregen. Gelukkig maar beginnende wondroos, komt nu nog steeds iets wat wondvocht uit.

Maar zou morgen inprincipe weer stage moeten lopen op een afdeling met kwetsbare ouderen. En wil geen riscio lopen om ze te besmetten


Bel je huisarts
Of geef het door op stage en laat je stagebegeleider beslissen. Laat dat ook bevestigen per mail.

Charaz

Berichten: 24321
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:47

love_western schreef:
Hoelang blijft wondroos besmettelijk? Vorige week donderdag antibiotica voor gekregen. Gelukkig maar beginnende wondroos, komt nu nog steeds iets wat wondvocht uit.

Maar zou morgen inprincipe weer stage moeten lopen op een afdeling met kwetsbare ouderen. En wil geen riscio lopen om ze te besmetten


Waar zit de wondroos? Ik neem aan dat je niet met je been als het daar zit een wondje van een client raakt.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:31

Kan het echt dat je iemand invriest en diegene na een aantal jaar weer ontdooit en dat diegene dan weer kan leven?

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:55

SavannahNx schreef:
Kan het echt dat je iemand invriest en diegene na een aantal jaar weer ontdooit en dat diegene dan weer kan leven?

Tot nu toe niet. Cellen bevatten water, bij bevriezing zet het water uit en raken cellen onherstelbaar beschadigd.

Anomien

Berichten: 7401
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:49


Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 07:47

Ik heb last van het volgende; iemand met vermoedelijk dezelfde naam maakt (perongeluk) gebruik van mijn email adres. Ik krijg emails (geen phishing) die aan "mij" gericht zijn, maar waarvan de rest van de gegevens niet kloppen. Ik krijg bijvoorbeeld persoonlijke berichten van de bank, hotel bevestigingen, inschrijvingen voor de stomste nieuwsbrieven, bevestigingen van adres wijzigingen en regelementen van een vereniging. Nu gebruik ik dit email adres nauwelijks, maar het is wel vervelend. Ook voor die persoon dat haar gegevens nu zomaar bij mij terecht komen. Ik heb al eens op een email naar vermoedelijk haar vriend gereageerd, maar het heeft niet geholpen. Wat kan ik nog doen om dit op te lossen? Ik reageer al op veel berichten, iig van belangrijke instanties, dat het email adres niet correct is. Facebook heb ik geprobeerd, maar niemand matcht het profiel.

Dorus

Berichten: 13219
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 08:23

Ik denk dat zoiets heel lastig is. Ik krijg zo ook wel eens mail, maar is het niet zoveel dat ik er echt last van heb. Twee keer geantwoord op zo’n bericht dat echt een persoonlijke mail was, jammer dat ze daar dan niet op reageren, maar het is nu wel minder volgens mij.

Waar ik het meeste van baal is de “persoonlijke” spam die ik krijg. Ik ben zuinig met mijn mailadres en als ergens een mailadres ingevuld moet worden heb ik daar een apart adres voor. Deze man die een tijdje per ongeluk mijn mailadres heeft gebruikt was hier iets minder zuinig mee.

Anomien

Berichten: 7401
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:14

Is het ver van je vandaan?
Als je toch haar adres weet. stuur een kaartje... of rij er langs

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:32

Ik heb ook eens zoiets gehad! Ik kreeg veel mails van sportkantines in friesland en nog wat onbelangrijke zaken. Ik kreeg uiteindelijk zelfs een verslag toegemaild van een psycholoog. Vertrouwelijke inhoud. (Die ik niet geopend heb)
Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met het nummer dat in de mail stond om te melden dat ik niet diegene was waar het voor bedoeld was. Ik denk dat diegene daarna zijn e-mailadres heeft gewijzigd, want de vreemde mails stopten direct daarna. Misschien dus contact opnemen met degene die de mail verzonden heeft? En dan vragen of ze willen doorgeven aan je naamgenoot dat er een ander e-mailadres is.
Het kan ook zijn dat mensen bijvoorbeeld automatisch @gmail.com achter de naam typen terwijl het wellicht @hotmail.com moest zijn?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:30

@ Knert : Ruim 4000 km, dus dat is ook niet echt een optie helaas. De recente email bevatte een bevestiging van een adres wijziging, maar zonder vermelding van het adres, dus een kaartje gaat ook niet meer.

@ Tivoli: Ik heb zowel de @gmail en de @hotmail versie, dus dat is het ook niet. Ik verwacht dat het misgaat in de achternaam, waar tussenvoegsels bij zitten. Ik gebruik de verkorte versie (vd), de andere persoon wellicht de uitgebreide versie.
Ik heb al regelmatig contact opgenomen met de mensen die die mails versturen, en hoop dat het via via ook bij die persoon terecht komt. Ik zou er idd expliciet om kunnen vragen. Soms is het minder, maar toch maandelijks komt er weer een verkeerde email binnen.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:52

Tivoli schreef:
SavannahNx schreef:
Kan het echt dat je iemand invriest en diegene na een aantal jaar weer ontdooit en dat diegene dan weer kan leven?

Tot nu toe niet. Cellen bevatten water, bij bevriezing zet het water uit en raken cellen onherstelbaar beschadigd.

Wat ook de reden is waarom er gaten in de schedels van mensen geboord worden die op deze manier wachten op de heropstanding. En ja, er zijn hele volksstammen die alleen hun hoofd laten invriezen. Is goedkoper en men gokt op een robotlichaam (wat an sich geen gekke gedachte is).

Questquedit

Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:14

Waarom ging hier net het luchtalarm af? Dat vraag ik me af :=

Dreamy

Berichten: 24067
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:21

Afbeelding
_Cassidy schreef:
Waarom ging hier net het luchtalarm af? Dat vraag ik me af :=

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:35

_Cassidy schreef:
Waarom ging hier net het luchtalarm af? Dat vraag ik me af :=

Per ongeluk. Het heeft niks met de ontruiming te maken

Luchtalarm in Flevoland gaat per ongeluk af - https://nos.nl/l/2259355

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:53

leintje_ schreef:
_Cassidy schreef:
Waarom ging hier net het luchtalarm af? Dat vraag ik me af :=

Per ongeluk. Het heeft niks met de ontruiming te maken

Luchtalarm in Flevoland gaat per ongeluk af - https://nos.nl/l/2259355


En dat terwijl er 2 explosieven waren gevonden in de binnenstad.

Dorus

Berichten: 13219
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:12

Goeie timing :')

Questquedit

Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:16

Ik was er inmiddels achter ja. Alleen op het moment zelf was er geen enkel bericht te bekennen en niemand wist wat er gaande was :')

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:25

Ik zat met mijn zus aan de telefoon toen het alarm afging. Dus dat ging zo:
Ik (midden in een zin): "Oh het is 12 uur"
Zus: "Het is 10 over 11"
"De eerste maandag van de maand?"
"Nee"
"Is het überhaupt maandag?"
"Ook niet"

Zij woont in Zwolle dus ze had geen idee waar ik het over had, tot ik zei dat het luchtalarm hier afging. Dus toen ben ik toch maar even de ramen dicht gaan doen. Hoor ik mijn zus zeggen: "Er zijn 2 explosieven gevonden in het centrum van Almere".
Wááát?!

Nu werkt het feit dat ik de dagen aardig kwijt ben en niet meer zo goed kan klokkijken ook niet mee. Hopelijk komt dat in de loop der tijd wel weer terug maar het zorgde wel voor een bijzonder gesprek. :=

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:33

Jolien87 schreef:
Ik zat met mijn zus aan de telefoon toen het alarm afging. Dus dat ging zo:
Ik (midden in een zin): "Oh het is 12 uur"
Zus: "Het is 10 over 11"
"De eerste maandag van de maand?"
"Nee"
"Is het überhaupt maandag?"
"Ook niet"

Sorry, hier moest ik toch wel even om grinniken :')

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:37

Waarom hebben paarden en ronde kont, en koeien meer een hoekige? Ik neem aan door bespiering, maar waarom heeft een paard dan zo veel meer bespiering daar?

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:38

Bezig met een presentatie voor school te maken, maar pffff, ik wordt er al moedeloos van! Kan niks echt concreets vinden! :')