Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:51

Waar vind ik voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk tijdschriften? Ik hoef ze niet te lezen; het gaat om een knip-en-plakproject. Ik kom zelf niet echt ver :+
[/quote]


Wat voor tijdschriften zoek je? Ik heb er een hele hoop en toevallig was ik vandaag van plan om ze uit te zoeken en weg te gooien. Ik woon in Haarlem, man werkt op Amsterdam cs. Misschien kan ik je helpen?[/quote]
Oh dit is echt heel lief!

Ik heb net via via twee gigantische stapels kunnen regelen, dus het is niet meer nodig, maar echt ontzettend bedankt voor je aanbod! Lief! :)[/quote]


Graag gedaan. Dan gooi ik ze vanavond weg bij het oud papier.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:56

germie schreef:
Google brengt me idd op dr martens. Maar ook op best leuke schoenen op de foto van Marco Tozzi.
Ook op discussies dat pu of pvc schoenen niet milieuvriendelijk zijn ( en leerlooien ook niet).


Er zijn ook andere manieren. Je kunt nepleer van ananas maken.

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:28

Wanneer zijn we van al die vliegen af???

Ik wil mijn paard binnenkort scheren... Maar met die onverwachte bewegingen durf ik het niet aan... Sokken zijn heilig. :+

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:37

lieveli schreef:
germie schreef:
Google brengt me idd op dr martens. Maar ook op best leuke schoenen op de foto van Marco Tozzi.
Ook op discussies dat pu of pvc schoenen niet milieuvriendelijk zijn ( en leerlooien ook niet).


Er zijn ook andere manieren. Je kunt nepleer van ananas maken.

van ananas? :wow:

Mizora

Berichten: 18100
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:44


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:08

Citaat:
Citaat:
van ananas? :wow:

https://www.ananas-anam.cotm/

En ook van appels, kurk, bladeren, etc.
https://balance.media/leather-alternatives/

Supercool eigenlijk wat er tegenwoordig kan.

Vast allemaal heel cool en hip wanneer alleen de looks ertoe doen (bij portemonneetjes en dagboekkaften), maar benadert het ook op andere vlakken de eigenschappen van leer? Zou je er zonder aarzeling een koets mee aan een paard knopen? Kun je er zadels mee maken die een leven lang meegaan? Schoenen en laarzen van maken die ademen, zich naar de voet vormen en langdurig goed blijven?

Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:42

fohadie schreef:
Avis schreef:
Waar vind ik voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk tijdschriften? Ik hoef ze niet te lezen; het gaat om een knip-en-plakproject. Ik kom zelf niet echt ver :+



Wat voor tijdschriften zoek je? Ik heb er een hele hoop en toevallig was ik vandaag van plan om ze uit te zoeken en weg te gooien. Ik woon in Haarlem, man werkt op Amsterdam cs. Misschien kan ik je helpen?



Soms word ik gewoon al blij van het lezen van dit soort berichtjes. Dat mensen elkaar willen helpen... net een stapje harder willen zetten voor een relatief vreemde. Mooi!

Lief van je!

Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 09:44

Is er iemand die het leuk vindt om tegen een kleine vergoeding een gedichtje te maken op een paar steekwoorden? Ken diegene zelf ook niet...

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:34

Hoe zoek je op een trefwoord in een whatsapp gesprek?

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:37

Door op de drie stipjes te drukken rechts bovenin het gesprek en dan zoeken? :+

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:42

xSCWx schreef:
Hoe zoek je op een trefwoord in een whatsapp gesprek?


Even op de naam van de persoon drukken en daarna “Doorzoek chat”

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:29

NinaCharlie schreef:
xSCWx schreef:
Hoe zoek je op een trefwoord in een whatsapp gesprek?


Even op de naam van de persoon drukken en daarna “Doorzoek chat”

Ah dank je dit was 'm inderdaad (iPhone) :D

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:02

oomens schreef:
Vast allemaal heel cool en hip wanneer alleen de looks ertoe doen (bij portemonneetjes en dagboekkaften), maar benadert het ook op andere vlakken de eigenschappen van leer? Zou je er zonder aarzeling een koets mee aan een paard knopen? Kun je er zadels mee maken die een leven lang meegaan? Schoenen en laarzen van maken die ademen, zich naar de voet vormen en langdurig goed blijven?

Volgens Schleese niet:
https://schleese.com/2017/05/23/saddles-and-veganism/

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:36

Knert schreef:
Is er iemand die het leuk vindt om tegen een kleine vergoeding een gedichtje te maken op een paar steekwoorden? Ken diegene zelf ook niet...



En ik vind jouw reactie dan weer lief..

Ik wil je wel helpen met een gedichtje, als je nog niemand hebt gevonden. Wanneer moet het klaar zijn? En hoeveel zinnen? Best knap dat jij degene ook niet kent, haha.

Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:42

fohadie schreef:
Knert schreef:
Is er iemand die het leuk vindt om tegen een kleine vergoeding een gedichtje te maken op een paar steekwoorden? Ken diegene zelf ook niet...



En ik vind jouw reactie dan weer lief..

Ik wil je wel helpen met een gedichtje, als je nog niemand hebt gevonden. Wanneer moet het klaar zijn? En hoeveel zinnen? Best knap dat jij degene ook niet kent, haha.



Lief??!? Nou ik vond het wel een beschamende vraag. Stuk of 15 zinnen weet ik het.
Voor een collega maar ik werk en dan pas 2 dagen. Krijg wel wat steekwoorden mee. Maar ik heb geen idee wat ik er zelf mee moet.

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:52

Knert schreef:
Is er iemand die het leuk vindt om tegen een kleine vergoeding een gedichtje te maken op een paar steekwoorden? Ken diegene zelf ook niet...



En ik vind jouw reactie dan weer lief..

Ik wil je wel helpen met een gedichtje, als je nog niemand hebt gevonden. Wanneer moet het klaar zijn? En hoeveel zinnen? Best knap dat jij degene ook niet kent, haha.[/quote]


Lief??!? Nou ik vond het wel een beschamende vraag. Stuk of 15 zinnen weet ik het.
Voor een collega maar ik werk en dan pas 2 dagen. Krijg wel wat steekwoorden mee. Maar ik heb geen idee wat ik er zelf mee moet.[/quote]










Sorry, je begrijpt me verkeerd. :+ Ik had die tijdschriften aangeboden in dit topic, en jij had gereageerd dat jij daar blij van werd. Maar ik zie nu dat je 2 berichten achter elkaar hebt geplaatst en ik alleen het 2e bericht heb gequotte.

Dus nogmaals: Ik vind jouw reactie op mijn reactie lief. :) En ik wil je best helpen met het gedicht, maar klinkt idd wel raar. Na 2 dagen ken je iemand echt nog niet idd. Is het verplicht op je werk?


Argh, en nu heb ik de kwoot helemaal verkloot!

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:09

Ben ik zo nachtblind... of zijn mensen zo vreselijk depressief?

Op donkere landweggetjes lopen en fietsen zonder noemenswaardige verlichting (een reflectiebandje om de arm, een zaklampje op de telefoon die prima dienst kan doen als tuinverlichting).

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:15

Mensen zijn gewoon ‘dom’. Of onverantwoordelijk.
Zeker wandelaars, al dan niet met hond, hebben volgens mij niet eens in de gaten dat je hen pas in de laatste seconde in je koplampen ziet verschijnen...

Janine1990

Berichten: 43815
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:39

Tivoli schreef:
Mensen zijn gewoon ‘dom’. Of onverantwoordelijk.
Zeker wandelaars, al dan niet met hond, hebben volgens mij niet eens in de gaten dat je hen pas in de laatste seconde in je koplampen ziet verschijnen...


Snap ik dus echt niet... Tot 5 jaar geleden hadden wij/mijn ouders een hond. Bij winterdag droegen we zelfs IN het dorp reflectiehesjes. Helaas waren de dekentjes er toen nog niet voor honden (grote hond), dus droeg hij voornamelijk verlichting in de vorm van halsbanden.
En in het pikdonker nooit zonder zaklamp over een landweggetje. Een degelijke zaklamp, niet van een telefoon. :+

(de mensen met de reflectiebandjes waren zelfs fietsers, ik wilde bijna iemand inhalen en ze kwamen op me af :+ )

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:02

Waarom vinden we planten eten wel goed en dieren eten niet, of nouja, sommige mensen dan. Planten hebben ook gevoel, of vinden we dat planten geen gevoel hebben?

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:38

Machie schreef:
Waarom vinden we planten eten wel goed en dieren eten niet, of nouja, sommige mensen dan. Planten hebben ook gevoel, of vinden we dat planten geen gevoel hebben?


Ik denk dat dat komt omdat dieren toch echt levende wezens zijn en planten in feite niet, en omdat planten ook weer sneller dor of dood worden.

En misschien ook vanuit een biologisch oogpunt; liever planten gebruiken dan dieren omdat daar meer van is en sneller weer terug komt?

Interessante vraag wel :)

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:16

Planten hebben niet echt een zenuwstelsel en voor zover we weten dus ook geen gevoel zoals dieren/mensen dat hebben.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:25

Wat is er gebeurd met mijn appel?!

Afbeelding

Die vlekken zijn bijna doorzichtige stukken in het vruchtvlees... Heel bizar, ik heb nog nooit zoiets gezien.

Van buiten zag ie er normaal uit.

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:42

Eske_B schreef:
Planten hebben niet echt een zenuwstelsel en voor zover we weten dus ook geen gevoel zoals dieren/mensen dat hebben.


Tsja, als je troep in de grond gooit groeit een plant daar omheen of buigt het af. Ik las laatst dit artikel en toen dacht ik, dan hebben planten dus ook gevoel.

https://www.scientias.nl/zijn-planten-intelligent/

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:45

Tomaten en gras kunnen gestressed raken, zo heb ik ook gelezen. Maar we weten niet of dat simpele reflexen zijn of een overlevingsmechanisme. Zonder zenuwstelsel is pijn zoals wij dat kennen iig lastig.

Maar het is iig heel interessant. Uiteindelijk gaat er altijd iets dood als er gegeten moet worden.