Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:41

Annenas schreef:
Trui schreef:
Ik heb korte nagels want ik bijt ze, nep nagels blijven nooit plakken want ze hebben niet veel ruimte om zich aan vast te houden omdat mijn eigen nagels zo kort zijn :’)

Ik hoef geen extreem lange nagels etc, maar is er een manier om voor een bepaalde tijd nagels op mijn nagels te laten zetten zodat ze niet zo afgekloven eruit zien, en je ze niet kan bijten? Dus die maar iets langer zijn dan normaal maar die dan even blijven zitten en niet heel slecht of prijzig zijn?


Bytex (zoiets heet het geloof ik), is een soort nagellakje wat echt heeeel ranzig smaakt. Geloof me, je gaat echt niet meer met je nagels in de buurt van je mond komen en je brood eet je met mes en vork :')
weekje of 2 ophouden en je leert het wel af! ;)


Haha jij bijt duidelijk geen nagels. Al die middeltjes helpen niets. Hoe vies ook!

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:01

Haha hier werkt dat ook allemaal niet. Ik bijt zelfs mijn eigen nagels onder mijn gel nagels uit op de een of andere manier. Het is echt heel moeilijk om nagelbijten af te leren helaas.

Janine1990

Berichten: 43828
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:07

xJurdyWonanx schreef:
Haha hier werkt dat ook allemaal niet. Ik bijt zelfs mijn eigen nagels onder mijn gel nagels uit op de een of andere manier. Het is echt heel moeilijk om nagelbijten af te leren helaas.


Ik beet ook... Niet heel heftig, mijn nagels waren meestal gewoon heel kort. Niet van die afkauwnagels.
Maar ik ben spontaan gestopt... Zelfs als ik haakjes heb, pak ik het liefst het nagelschaartje.

Ik stopte spontaan toen ik een eigen huis kocht. Misschien is dat de remedie :')

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:32

Janine1990 schreef:
xJurdyWonanx schreef:
Haha hier werkt dat ook allemaal niet. Ik bijt zelfs mijn eigen nagels onder mijn gel nagels uit op de een of andere manier. Het is echt heel moeilijk om nagelbijten af te leren helaas.


Ik beet ook... Niet heel heftig, mijn nagels waren meestal gewoon heel kort. Niet van die afkauwnagels.
Maar ik ben spontaan gestopt... Zelfs als ik haakjes heb, pak ik het liefst het nagelschaartje.

Ik stopte spontaan toen ik een eigen huis kocht. Misschien is dat de remedie :')


Een huis kopen staat op de planning dus wie weet hahaha

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:34

Ja want ik mag nu altijd die gore nagels overal vinden op mijn kamer. En ze komen van mijn vriend. :r

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:48

Ik ben gestopt met nagelbijten maar begonnen met op mijn lippen bijten. Die helen wat sneller, misschien is dat een optie?

Ik vraag me af wat dit betekend op google, het staat soms onderaan bij zoekresultaten: “Sommige resultaten zijn mogelijk verwijderd op grond van Europese wetgeving inzake gegevensbescherming. Meer informatie.” En als je op meer info klikt krijg je deze pagina https://policies.google.com/faq?hl=nl
Terwijl ik het ook krijg als ik op een product of artikel zoek en niet op iemand specifiek.

Anomien

Berichten: 7397
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:34

Heb al wel Google antwoorden gevonden over belasting en registratie etc...

Maar vroeg mij af of er meer nadelen zijn als ik met privé auto zakelijke kilometers ga rijden als mijn nieuwe werkgever zelf geen leenauto heeft en mij geen zakelijke auto wil geven en toch wil dat ik vaak op pad ga.

Km vergoeding is dan 28 ct/km.

Hoe zit dat als ik een ongeluk krijg? Door schuld of niet door eigen schuld?

Beetje banketstaaf dat je word aangereden of dat je je auto terug vindt met schade en niemand meld zich. Dan loop ik privé toch veel risico?

Gaat tussen de 1000 en 4000 km per maand.
(Woon-werk niet meegenomen).

Iemand goede aanvullende tips of ervaringen?

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:11

casperzazoe schreef:
Weet iemand of de Beekse bergen bereikbaar is zonder over de snel weg te moeten? Volgens mij kan je vanaf het ziekenhuis in Tilburg over een grote weg erheen maar Google maps zegt van niet :Y) volgejsbmijt zelfde route dan hoe de bus rijdt ..


Ja dat kan :). Niet helemaal hetzelfde als hoe de bus rijdt, want die rijdt voorbij de uitgang. Je moet voorbij het ziekenhuis dus niet net als de bus naar rechts, maar nog een stuk rechtdoor en pas bij de T-splitsing bij speelland naar rechts ;).

Janine1990

Berichten: 43828
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:34

Kan het zijn dat er op een paar stopcontacten minder stroom zit?

Ik kan mijn telefoon niet/nauwelijks opladen in de keuken. En in de woonkamer gaat dit altijd razendsnel. De waterkoker werkt wel in de keuken (niet snel), en de oven tot gisteren ook.

Weet niet goed waar ik het probleem moet zoeken :')

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:39

is er niet gewoon iets mis met de bedrading?
Je kan het gewoon meten met zo'n ampère/volt metertje van de bouwmarkt hoeveel stroom er op staat.

Janine1990

Berichten: 43828
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:58

Zal me niet verbazen hoor. Maar zou het kunnen dat mijn telefoon daardoor niet goed oplaad?

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:00

ja, als er minder of variabel stroom op staat door een probleem kan dat best.
Ik zou me zelf meer zorgen maken om de oorzaak waarom het is... dus wel even de bedrading nakijken om te checken of er niets iets beschadigd is oid.

Janine1990

Berichten: 43828
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:59

Net ff gekeken... dat ijzertje van de aarde is omgebogen. Wat natuurlijk niet verklaart waarom een ongeaarde telefoonstekker niet voldoende stroom neemt. Toch?

Je hebt wel gelijk hoor... toch maar eens ff checken hoe het zit met de elektra. Gebeurt sowieso wel bij bouw van de bijkeuken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:17

@Knert, ik ben hier absoluut geen kenner in, maar vergeet de afschrijving van je auto niet. Een vriend van me heeft ook zijn eigen auto gebruikt voor zijn werk en daardoor was zijn auto wel flink in waarde gedaald. Ik zou niet weten hoe het zit met ongevallen, maar dat is inderdaad ook wel een goeie om uit te zoeken :j

iirrssjjee

Berichten: 5942
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:24

Knert schreef:
Heb al wel Google antwoorden gevonden over belasting en registratie etc...

Maar vroeg mij af of er meer nadelen zijn als ik met privé auto zakelijke kilometers ga rijden als mijn nieuwe werkgever zelf geen leenauto heeft en mij geen zakelijke auto wil geven en toch wil dat ik vaak op pad ga.

Km vergoeding is dan 28 ct/km.

Hoe zit dat als ik een ongeluk krijg? Door schuld of niet door eigen schuld?

Beetje banketstaaf dat je word aangereden of dat je je auto terug vindt met schade en niemand meld zich. Dan loop ik privé toch veel risico?

Gaat tussen de 1000 en 4000 km per maand.
(Woon-werk niet meegenomen).

Iemand goede aanvullende tips of ervaringen?


Mijn vriend moest ook eigen auto gebruiken voor werk. Heeft in 1 jaar 75.000km gereden.... Auto daardoor boven een ton op de teller en binnen 1,5 jaar 7.500,- euro minder waard.... Daar kan die 28ct per km echt niet tegenop.... Dat red je nooit. Je hebt alleen al aan je benzinekosten, verzekering en wegenbelasting die 28ct p km nodig.... En als je dan een keer een apk o.i.d. nodig hebt, ben je je winst al kwijt!

Ik zou echt om meer vragen of een auto van de zaak eisen... Of privatelease waar baas dan de kosten van betaald....

Hier doen we het nooit meer in ieder geval.... Heeft ons te veel geld gekost.

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:01

Is er binnenkort weer een kortingsactie bij Divoza waarbij de beide codes dan pakken weer? :D

Anomien

Berichten: 7397
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:42

iirrssjjee schreef:
Knert schreef:
Heb al wel Google antwoorden gevonden over belasting en registratie etc...

Maar vroeg mij af of er meer nadelen zijn als ik met privé auto zakelijke kilometers ga rijden als mijn nieuwe werkgever zelf geen leenauto heeft en mij geen zakelijke auto wil geven en toch wil dat ik vaak op pad ga.

Km vergoeding is dan 28 ct/km.

Hoe zit dat als ik een ongeluk krijg? Door schuld of niet door eigen schuld?

Beetje banketstaaf dat je word aangereden of dat je je auto terug vindt met schade en niemand meld zich. Dan loop ik privé toch veel risico?

Gaat tussen de 1000 en 4000 km per maand.
(Woon-werk niet meegenomen).

Iemand goede aanvullende tips of ervaringen?


Mijn vriend moest ook eigen auto gebruiken voor werk. Heeft in 1 jaar 75.000km gereden.... Auto daardoor boven een ton op de teller en binnen 1,5 jaar 7.500,- euro minder waard.... Daar kan die 28ct per km echt niet tegenop.... Dat red je nooit. Je hebt alleen al aan je benzinekosten, verzekering en wegenbelasting die 28ct p km nodig.... En als je dan een keer een apk o.i.d. nodig hebt, ben je je winst al kwijt!

Ik zou echt om meer vragen of een auto van de zaak eisen... Of privatelease waar baas dan de kosten van betaald....

Hier doen we het nooit meer in ieder geval.... Heeft ons te veel geld gekost.


Dank voor je reactie..
alleen wegenbelasting tel ik niet mee in die 28 ct.
Ik zal altijd een auto hebben. Dus wegenbelasting moet ik toch al betalen, dat wordt niet meer.

Maar toch goed dat je je ervaring deelt.
Zet mij toch aan het denken

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 14:23

Waarom hebben we in de Nederlandse taal een andere benaming van lichaamsdelen voor mensen en dieren? (Poten/benen, mond/bek enz.)?

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:02

Onze nieuwe tuinborder wordt verhoogd, deze vullen we met aarde. In/op de border willen we dit waterornament. Zullen we deze nog moeten stutten? Volgens vriend hoeft dit niet maar ik ben bang dat hij op den duur wegzakt.

Afbeelding

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:25

Neehoor.
Bij ons staat ie op aarde en gras.
Nooit verzakt. En anders voor de drukverdeling een tegel eronder?

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:32

Ik denk dat mijn minivijver meer weegt dan die fonteinachtige constructie en die is ook echt niet verzakt.
Als dat al gebeurd moet het wel zo allemachtig lang en hard regenen zodat de aarde wat dieper zacht wordt maar zelfs dan is de kans heel klein.
Maar je zou er idd een tegel oid onder kunnen zetten voor je eigen gemoedsrust.

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:43

Ah ja, goeie. Zoiets zei mijn vriend ook al. Bedankt! :)

germie

Berichten: 25995
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:54

Hoe krijg je een iets zure lucht uit een vaatwasser? Ik heb een vaatwasser, gebruik dat ding zelden, 1 keer per 2 maanden ofzo. Maar er hangt een zure lucht in, ook al is dat ding gewoon geheel leeg en schoon en gereinigd. Ik heb nu al 2 keer een intensief programma gedraaid zonder vaat, maar blijft zo. Bleekmiddel er in? Of een ander grof schoonmaakmiddel? Ik ben er toe in staat om dat ding aan te zetten met shampoo er in ofzo om maar van die stank af te komen. Het is niet heel erg, het is puur even als je hem open trekt, maar het stoort mij wel. Als ik hem open laat staan ruik je niets, de vaat ruikt ook niet.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:55

Soda al geprobeerd?

Anomien

Berichten: 7397
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:14

germie schreef:
Hoe krijg je een iets zure lucht uit een vaatwasser? Ik heb een vaatwasser, gebruik dat ding zelden, 1 keer per 2 maanden ofzo. Maar er hangt een zure lucht in, ook al is dat ding gewoon geheel leeg en schoon en gereinigd. Ik heb nu al 2 keer een intensief programma gedraaid zonder vaat, maar blijft zo. Bleekmiddel er in? Of een ander grof schoonmaakmiddel? Ik ben er toe in staat om dat ding aan te zetten met shampoo er in ofzo om maar van die stank af te komen. Het is niet heel erg, het is puur even als je hem open trekt, maar het stoort mij wel. Als ik hem open laat staan ruik je niets, de vaat ruikt ook niet.




Kookwas.. en halve fles azijn erin.