Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:26

Ik vraag me iets af over DUO en lesgeld kan iemand mij een pb doen die er verstand van heeft :+

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:46

amber15 schreef:
Mijn vriendin is zwanger, ongeveer tien weken nu. Binnenkort komt ze bij me langs. Ik vind het leuk om haar wat te geven, maar wat is 'normaal' in zulke situaties? Het is natuurlijk nog erg vroeg in de zwangerschap.
Het is mijn eerste vriendin die zwanger is, dus ik heb geen idee!



NIET een morningafterpil!! Wordt niet gewaardeerd!!

Oké even serieus.. bijna alles is leuk. Ik vond rompertjes vooral erg leuk omdat het zo klein is en nuttig. Knuffels krijg je zoveel dat vond ik echt niet leuk meer.. vond het het allerleukste als iemand iets persoonlijks gaf ik baby vorm (besnorde oom gaf een vest met snorren, nichtje dat fan is van lilo en stitch gaf een stitch kostuum)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:48

Iets lekkers om te smeren?

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:53

Een klein rompertje of sokjes.Bij Zeeman hebben ze newborn sokjes in een soort van kado verpakking.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:01

Misschien alvast een fles wijn voor als ze die weer mag?

lieveli schreef:
Iets lekkers om te smeren?
Pindakaas?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:04

Ik zit momenteel meer in een Bebogeenfase eigenlijk.

Ghostattack

Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:07

lieveli schreef:
Ik zit momenteel meer in een Bebogeenfase eigenlijk.


Held :') Ik vroeg me laatst nog af hoe dat spul ook alweer heette

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:17

Bedankt voor jullie suggesties! Dus iets voor de baby kan al wel, ook al is ze nog geen tien weken?
Ik denk dat ik een verwenpakketje maak voor haar met iets erbij voor de baby dan.

Jolien87

Berichten: 17434
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:24

amber15 schreef:
Bedankt voor jullie suggesties! Dus iets voor de baby kan al wel, ook al is ze nog geen tien weken?
Ik denk dat ik een verwenpakketje maak voor haar met iets erbij voor de baby dan.


12 weken is de 'magische' grens. Ik geef vaak iets lekkers voor de moeder, een smeerseltje en wat lekkers te eten.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:58

Ja ik zou onder de 12 weken iets voor moeder geven. Het is dan nog zo spannend...

_Karlijn
Berichten: 6463
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:09

Tijdens een MRI scan mag je geen metaal bij/in/op je dragen toch? Geldt dat alleen voor het lichaamsdeel waar de scan van gemaakt wordt of moet alles uit? Ik moet in februari een MRI scan mijn rug/heupen en heb een helixpiercing waarvan ik geen idee heb hoe ik die ooit vast heb gekregen en een vrij verse neuspiercing (ringetje) die ik met een nijptang 'dichtgeknepen' heb := :') Als ik de oproep binnen heb bel ik het ziekenhuis nog wel voor de zekerheid maar ik was alvast benieuwd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:11

Een dikkie dik knuffeldoekje is mijn favoriete dingetje om te geven aan een zwangere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:12

_Karlijn schreef:
Tijdens een MRI scan mag je geen metaal bij/in/op je dragen toch? Geldt dat alleen voor het lichaamsdeel waar de scan van gemaakt wordt of moet alles uit? Ik moet in februari een MRI scan mijn rug/heupen en heb een helixpiercing waarvan ik geen idee heb hoe ik die ooit vast heb gekregen en een vrij verse neuspiercing (ringetje) die ik met een nijptang 'dichtgeknepen' heb := :') Als ik de oproep binnen heb bel ik het ziekenhuis nog wel voor de zekerheid maar ik was alvast benieuwd..

Een MRI is een hele grote magneet dus elke vorm van ijzer/metaal is echt uit den boze. Je gaat er bij een MRI ook helemaal/grotendeels in dus hij moet helaas echt uit. Als je het 100% zeker wil weten idd even bellen, maar het zal ook wel duidelijk vermeld staan.

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:15

Ik zou de piercings vervangen voor bioplast/bioflex, ff opletten dat de steentjes niet in een metalen 'houder' zitten (wil bij labretjes nog weleens zo zijn).
Dan kun je gewoon die scanner in zonder gevaar.
Let ook ff op met bijv joggingbroeken etc dat daar geen metalen oogjes/ritsen etc inzitten, mocht je zoiets aan willen tijdens de scan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:19

Emmaa_ schreef:
_Karlijn schreef:
Tijdens een MRI scan mag je geen metaal bij/in/op je dragen toch? Geldt dat alleen voor het lichaamsdeel waar de scan van gemaakt wordt of moet alles uit? Ik moet in februari een MRI scan mijn rug/heupen en heb een helixpiercing waarvan ik geen idee heb hoe ik die ooit vast heb gekregen en een vrij verse neuspiercing (ringetje) die ik met een nijptang 'dichtgeknepen' heb := :') Als ik de oproep binnen heb bel ik het ziekenhuis nog wel voor de zekerheid maar ik was alvast benieuwd..

Een MRI is een hele grote magneet dus elke vorm van ijzer/metaal is echt uit den boze. Je gaat er bij een MRI ook helemaal/grotendeels in dus hij moet helaas echt uit. Als je het 100% zeker wil weten idd even bellen, maar het zal ook wel duidelijk vermeld staan.

Onzin.
Je moet dingen niet zo stellig roepen als je het niet heel zeker weet.
Alles wat makkelijk weg kan, graag weg idd. Ook liefst geen nagellak of mascara ivm kleine metaaldeeltjes die het beeld kunnen verstoren. Maar niet verwijderbare piercings of denk aan mensen met niet verwijderbare metalen dingen als beugels, pennen in breuken etc gaan ook gewoon door een MRI.

_Karlijn
Berichten: 6463
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:21

Bedankt voor de tips. Eerst maar eens zien hoe ik ze uit ga krijgen :')

Uit nieuwsgierigheid: wat zou er gebeuren als ik wel met metaal (joggingbroekrits, piercing, schroefjes in gebroken enkel bwvs) in een MRI scanner ga liggen? Word ik dan naar de magneet getrokken of is het meer een verstoring op het beeld/scan die ze maken?

Edit: wat Tica zegt. Of als ik bijv bewusteloos op de eerste hulp binnenkom en een MRI nodig heb, en een schroeven in mn been zou hebben. Of een intieme piercing bijv :')

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:34

Ik had een mri van mijn hoofd, en in de wachtkamer besefte ik dat ik mijn piercings moest uitdoen (in mijn oor, 2) ... Die kreeg ik dus met geen mogelijkheid los :+
Even getest aan de scanner en als ik er niets van voelde mocht ik eronder,dus het was uiteindelijk geen probleem.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:48

Excuses, voor zover ik wist veroorzaakte het storing en was het dus de bedoeling dat ze eruit gingen. Ik vind een pen in een been ook wel iets anders dan een piercing die er wel gewoon uit kan maar wat misschien een beetje gedoe is.

germie

Berichten: 25956
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:09

Ik geef alleen wat bij degeboorte. Ken ook niemand die iets geeft wegens zwanger zijn.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:46

Ik geef cadeautjes wanneer het mij uit komt. Vind ik gewoon leuk om te doen.
Een hele goede vriendin kan je prima iets geven op die korte termijn hoor. :j
Mijn zusje heb ik heel snel (ik denk dat die nog maar een maand zwanger was) al zo'n koesdoekje gegeven, zo'n knuffeldoekje ding... Ik weet niet hoe het heet :+

Sowieso zou ik niet gaan voor de kleertjes, die krijgen ze meeeeer dan genoeg en misschien niet altijd even leuk. Als de baby er is ga ik het liefst voor iets van Duplo ofzo. Kunnen ze eerst op zolder zetten, maar later vele jaren bruikbaar :D

Jolien87

Berichten: 17434
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:48

Anoniem schreef:
Een dikkie dik knuffeldoekje is mijn favoriete dingetje om te geven aan een zwangere.


<3 Goed om te weten, dan zorg ik dat er tzt een plekje vrij is gemaakt op de boekenplank.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:51

germie schreef:
Ik geef alleen wat bij degeboorte. Ken ook niemand die iets geeft wegens zwanger zijn.


Ik wel, heel veel mensen <3

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:49

Aangezien hier vast wel EHBO'ers zitten;

Waarom mag je iemand met een vergiftiging door inademen van gas/chemische stof niet laten liggen maar moet je die in halfzittende positie brengen?

Zit Ehbo te leren maar ik kan deze handeling nergens aan 'linken' dus ben bang dat ik het vergeten ga

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:58

Love_Rosie schreef:
Aangezien hier vast wel EHBO'ers zitten;

Waarom mag je iemand met een vergiftiging door inademen van gas/chemische stof niet laten liggen maar moet je die in halfzittende positie brengen?

Zit Ehbo te leren maar ik kan deze handeling nergens aan 'linken' dus ben bang dat ik het vergeten ga

Mijn eerste ingeving is omdat dat het makkelijkst is om te kunnen ademen.... Maar zeker weten doe ik dat niet.

Kwal
Berichten: 4441
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:30

Love_Rosie schreef:
Aangezien hier vast wel EHBO'ers zitten;

Waarom mag je iemand met een vergiftiging door inademen van gas/chemische stof niet laten liggen maar moet je die in halfzittende positie brengen?

Zit Ehbo te leren maar ik kan deze handeling nergens aan 'linken' dus ben bang dat ik het vergeten ga


Stille meelezer, maar zitten kun je beter doorademen dan liggend :)