Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 00:34

Die van mij heeft nu de hoef geruime tijd open liggen en reageert echt veel heftiger op koud water dan op lauwwarm water. Dus ik denk van wel.

Het hoeven optillen bij het eten is een vorm van ongeduld en misschien zelfs wel voernijd? De enige die het bij mij doet moest bij zn vorige eigenaar de stal en ik gok dus ook voerbak delen. Het voer ligt er bij ons al in als hij binnen komt en naast zn voerbak is ook geen ander paard/ stal dus het is bij ons niet uit ongeduld van het wachten of voernijd omdat er bedreiging naast staat. Maar inmiddels aangeleerd gedrag natuurlijk..

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 01:13

Bij mijn paard zakt het gelukkig ondertussen wat af. Maar hij heeft vanwege een tandprobleem ontzettend honger gehad. Hij beukte ook echt tegen de stalwanden aan als hij ook maar dacht dat een paard een oor op zijn voer richtte. De ene stalwand heeft hij de las van gebroken, die zit nu met een touwtje, de andere stalwand heeft in de box naast hem een extra houten balk tegen de muur omdat de schroefgaten doorgescheurd waren. Hij weegt namelijk (weer) zo'n 800kg (volgens de dierenarts).

Tegenwoordig staat hij rustig, mits hij maar voldoende voer krijgt en nooit zonder ruwvoer staat. En voldoende betekent 2x per dag 1.7kg muesli (nature's best) en 1.2kg luzernebrok. Zodra hij dat niet krijgt, wordt hij weer wat hongerig waardoor hij gaat schrokken en hij daardoor zijn hooi minder goed weg krijgt, daardoor meer honger heeft, meer gaat schrokken en het meeste hooi onder zijn hooinet ligt als proppen. Hij moet er overheen groeien (tandarts komt iedere 4 maanden).

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:58

Ben gister onderuit gegaan en op m'n knie gevallen. Was gezwollen, rood en beetje geschaaft. Heb toen meteen gekoeld. Nu is het stuk minder dik, maar wel mooi rood en blauw, beetje pijnlijk... helpt nog meer koelen nu? Of iets anders?

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:02

Als ik het goed heb, is koelen alleen direct nuttig, omdat het de bloedtoevoer beperkt en daarmee zwelling tegen gaat. Dat heb je nu dus niet meer nodig, tenzij het gewoon lekker voelt :)

Ik zou voorzichtig een beetje masseren, eventueel met arnica / arniflor. Eventuele stijfheid werk je er dan wat uit, en opgehoopt bloed (= de blauwe plek) en vocht stimuleer je dan volgens mij om sneller afgevoerd te worden.

en :(:)
Vallen en je zeer doen is nooit leuk.

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:04

Bedankt voor de tip! Even kijken of ze hier bij de kruidvat Arnica verkopen :)

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:26

Er zit een mega klit in mijn haar... Ik heb geen antiklit in huis en krijg het er met gewoon borstelen niet uit. Heeft iemand de gouden tip?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:27

Yentaah schreef:
Er zit een mega klit in mijn haar... Ik heb geen antiklit in huis en krijg het er met gewoon borstelen niet uit. Heeft iemand de gouden tip?

Wel een schaar in huis?

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:28

Olie erin?

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:32

Mizora schreef:
Olie erin?

Doel je op haar olie of bijvoorbeeld olijfolie?

Kuggur: Ik zit niet echt te wachten op een gat in mijn lang opgespaarde haar :o

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:57

Het was niet zo serieus bedoeld ;)
En gebaseerd op worstelen met klitten in het lange haar van mijn dochtertje, ik denk dat er niets anders op zit dan onderaan beginnen te kammen/borstelen, en véél geduld.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:59

:( |(

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:02

Yentaah schreef:
:( |(

Ja precies, die uitdrukkingen zag je dan ook op haar gezicht!
Succes ermee }>

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:13

Met de hand uit elkaar proberen te halen? Dat doe ik ook vaak als ik na het paardrijden weer een klit in mijn haar heb. Borstelen werkt vaak niet omdat je het haar alleen maar eruit trekt

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:15

Dat lukt niet.. Hij zit echt goed in elkaar, net zo’n katten-haarbal. Daarnaast is ie vlak bij de haaraanzet en aan de achterkant van mijn hoofd, dus ik kom er sowieso al lastig bij

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:20

Aan welke regels moet een ruimte voldoen om als slaapkamer gezien te worden?

Hoeveel m2 moet het minimaal zijn? Moet er daglicht zijn? Moet het te verwarmen zijn?

Ik vraag dit voor mijn broer. Die een nieuwbouwhuis heeft gekocht met 4 slaapkamers, maar we twijfelen nu of de zolder officieel meetelt. Deze is niet verwarmbaar, maar moet dit officieel? Ik lees versvhillende dingen...

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:25

iirrssjjee schreef:
Aan welke regels moet een ruimte voldoen om als slaapkamer gezien te worden?

Hoeveel m2 moet het minimaal zijn? Moet er daglicht zijn? Moet het te verwarmen zijn?

Ik vraag dit voor mijn broer. Die een nieuwbouwhuis heeft gekocht met 4 slaapkamers, maar we twijfelen nu of de zolder officieel meetelt. Deze is niet verwarmbaar, maar moet dit officieel? Ik lees versvhillende dingen...

Niet verwarmbaar of niet voorzien van centrale verwarming? Dat is een behoorlijk verschil.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:26

Yentaah schreef:
Mizora schreef:
Olie erin?

Doel je op haar olie of bijvoorbeeld olijfolie?

Kuggur: Ik zit niet echt te wachten op een gat in mijn lang opgespaarde haar :o


Het idee was zonnebloemolie of olijfolie inderdaad, of straks haarolie halen terwijl je met een klit in je haar loopt.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:31

Een verblijfsruimte van een woning moet minimale afmetingen hebben (maar dat is niet zo heel groot), minimale hoogte, daglicht hebben en verwarmt (mogelijkheid tot) /geïsoleerd zijn. Als het dat niet is, dan is het niet als "slaapkamer" gebouwd. Of het als zodanig wordt gebruikt is aan hem zelf natuurlijk. Ik verwacht wel dat er dan een deur zit tussen de zolder en de rest van de woning.

Of het als slaapkamer mag worden verkocht, tja ik weet niet wat de afspraken bij makelaars ed zijn. echt netjes is het natuurlijk niet als deze niet aan de eisen voldoet en wel wordt verkocht. Soms wordt het als mogelijke slaapkamer verkocht omdat het met een dakraam/dakkapel aan de eisen zou kunnen voldoen.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:35

Het is een zolder met een soort dakkapel erop (een punt vanuit de bouw al). Vanaf de trap ben je meteen in de grote open ruimte van zolder. Zit geen aparte deur op muur tussen. Hangt geen cv.

Os echt gekocht als 5 kamer woning met 4 slaapkamers. 3 zijn op de 1e verdieping en 1 op zolder.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:40

Tegen klitten in je haar werkt WD40 ook heel goed!

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:44

Verwarming is niet verplicht in de slaapkamer. Tegenwoordig en in de toekomst zie je het zelfs een stuk minder/ helemaal verdwijnen omdat de huizen van nu dusdanig goed geisoleerd zijn en de verwarming in de slaapkamers meestal niet aan gaat/ aan blijft dat het niet meer nodig/ wenselijk is daar een lelijke verwarming te plaatsen. Zekers in het hoogste gedeelte van het huis niet (warme lucht stijgt op, dus de benedenliggende verdiepingen verwarmen indirect ook de zolder.). Een muurtje/ deur zijn eenvoudig zelf te realiseren.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:57

iirrssjjee schreef:
Het is een zolder met een soort dakkapel erop (een punt vanuit de bouw al). Vanaf de trap ben je meteen in de grote open ruimte van zolder. Zit geen aparte deur op muur tussen. Hangt geen cv.

Os echt gekocht als 5 kamer woning met 4 slaapkamers. 3 zijn op de 1e verdieping en 1 op zolder.


Als het daglicht heeft "mag" je het als verblijfsruimte (dus bijvoorbeeld slaapkamer) gebruiken. Dus ook verkopen lijkt me. En het is uiteraard aan jezelf om er een wand/deur tussen ze te zetten.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:05

Riddershow schreef:
iirrssjjee schreef:
Het is een zolder met een soort dakkapel erop (een punt vanuit de bouw al). Vanaf de trap ben je meteen in de grote open ruimte van zolder. Zit geen aparte deur op muur tussen. Hangt geen cv.

Os echt gekocht als 5 kamer woning met 4 slaapkamers. 3 zijn op de 1e verdieping en 1 op zolder.


Als het daglicht heeft "mag" je het als verblijfsruimte (dus bijvoorbeeld slaapkamer) gebruiken. Dus ook verkopen lijkt me. En het is uiteraard aan jezelf om er een wand/deur tussen ze te zetten.


Bedankt. Zelf realiseren is ook de bedoeling. Ik dacht dat een slaapkamer aan bepaalde eisen moest voldoen waaronder daglicht, min. grootte en verwarming. Had ik dat laatste dus verkeers. Bedankt!

MoriMann

Berichten: 800
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:17

Je kunt er altijd een losse electrische verwarming neerzetten als de ruimte toch niet warm genoeg wordt als de rest van het huis wordt gestookt.

MizzMontana

Berichten: 5680
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:28

Shanna schreef:
Tegen klitten in je haar werkt WD40 ook heel goed!


Ik geloof het meteen! Maar dat kan niet goed zijn :')