Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 00:20

_Anke schreef:
Bij onze DA kun je ze inleveren, dan gaan ze naar een opvang in Spanje geloof ik :)

Aah! Hier liggen wel een aantal in de buurt. Ga eens vragen deze week !

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 09:45

Sannert schreef:
Waar kan ik hondenbrokken doneren ??
Ik heb zo'n 8 kg hondenbrokken waar mijn hond niet tegen kan. Het waren dure brokken, Dus weggooien vind ik ook zonde. De dierenbescherming hoeft ze niet las ik al op fb. Iemand enig idee waar wel ?
Ik woon trouwens in Zuid limburg.


Bij ons in Wageningen zit een honden voedsel bank, voor baasjes die eigenlijk geen geld meer hebben om hun hond te kunnen voeren. Die zijn er altijd super blij mee. Misschien zit er bij jou in de buurt ook zoiets?

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:18

De ene keer heb ik de zak op het hondenforum gezet voor "gratis af te halen", dat was best een dure zak en hadden we op zich nog wel wat voor kunnen vragen, was net een kg uit (60€ nieuwprijs). Onze hond zijn voedselintolerantie begon weer op te spelen (dat wisselde wanneer, soms ging het een paar kg goed, soms een paar maanden).

De andere keer op de weggeefhoek van waar ik toen woonde (Wageningen). 1 van mijn honden moest er ontzettend vaak van plassen. Ze maakte me in die tijd al standaard eens per nacht wakker, maar op dat mengsel vaak wel 3x per nacht. Het was Cavom met Farmfood en nog iets. Aangezien het om goedkopere (middensegment) brokken ging en een mengsel is die gratis weggegaan. Mevrouw was er blij mee.

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:12

Waarom de fashion giftcard (let op giftcard) in het oosten zo weinig te gebruiken is.
Alleen juweliers....
de internetzaken spreekt mij ook niet aan.

Gaat om 35 euro.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:16

Misschien hele domme vraag hoor, maar kunnen baby’s hoesten als ze in de buik van hun moeder zitten? (Ik keek 4 handen op 1 buik en dat meisje rookte zo tijdens haar zwangerschap dat ik het mij ineens afvroeg)

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:17

Baby's ademen niet in de baarmoeder dus er zal ook geen rook in hun longen komen. Ze krijgen hun zuurstof via zuurstofrijk bloed van de navelstreng.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:26

Maar hoesten doe je ook als reactie op irritatie van de luchtweg, en dat zou denk ik wel al kunnen in de baarmoeder.

Geen idee. Ik heb het bij mijn kind nooit herkend in ieder geval.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:30

Om te hoesten moet je eerst inademen via je mond of neus toch, maar dat gaat niet want dan komt er vloeistof in de longen. Lijkt me.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:35

Ja, dat is ook weer waar. Dan kan het dus niet :)

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:39

SavannahNx schreef:
Misschien hele domme vraag hoor, maar kunnen baby’s hoesten als ze in de buik van hun moeder zitten? (Ik keek 4 handen op 1 buik en dat meisje rookte zo tijdens haar zwangerschap dat ik het mij ineens afvroeg)


En dat komt op tv? :oo Beschamend!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:49

Damned schreef:
SavannahNx schreef:
Misschien hele domme vraag hoor, maar kunnen baby’s hoesten als ze in de buik van hun moeder zitten? (Ik keek 4 handen op 1 buik en dat meisje rookte zo tijdens haar zwangerschap dat ik het mij ineens afvroeg)


En dat komt op tv? :oo Beschamend!


Ken je dat niet? Is een serie op NPO 3 over tienermoeders die van een bekende moeder hulp krijgen, en de meesten van die meiden roken als een ketter. Met dikke babybuik en meestal is het dan een taak van de bekende mama om ze te helpen stoppen. Willen ze vaak niet.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:57

Een collega van mij is ontslagen en ik wil d'r nu heel graag een appje sturen maar mijn baas zei dat we geen contact met haar mochten zoeken. Tegelijkertijd spreek ik haar altijd veel dus ik wil haar nu ook spreken.
Wat zouden jullie doen?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:00

Lieshorses schreef:
Een collega van mij is ontslagen en ik wil d'r nu heel graag een appje sturen maar mijn baas zei dat we geen contact met haar mochten zoeken. Tegelijkertijd spreek ik haar altijd veel dus ik wil haar nu ook spreken.
Wat zouden jullie doen?


Gewoon appen. Is toch een soort vriendin van jou wat heeft je baas daarmee te maken.

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:23

Een baas kan je niet verbieden contact te zoeken (of houden in jouw geval), gewoon appen :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:25

Appen. Jou baas heeft niets te maken met hoe jou relatie met haar is.
Maar ik vraag me wel al af hoe hij weet dat je wilt appen, zou dat niet eens verteld hebben.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:52

Nee het was algemeen in de groep vanochtend tegen alle collega's dat we verzoekt werden geen contact te zoeken met die collega

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:53

Dan zou ik een hele nare bijsmaak krijgen. Als ik heel eerlijk ben

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:57

En niemand die dan zegt, beste baas dat maak ik zelf wel uit.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:58

Dingen die ik me afvraag...hoe iemand in godsnaam een koekoeksklok in zijn/haar lichaam heeft gekregen :? :')

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:58

Nayomie schreef:
Dingen die ik me afvraag...hoe iemand in godsnaam een koekoeksklok in zijn/haar lichaam heeft gekregen :? :')


Eh wat? :')

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:58

?
Waar heb je dat gezien/gelezen? :D

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:59

Een meid die werkt in een ziekenhuis. Dat ziekenhuis heeft een troffeekast met bizarre dingen die ze uit mensen hebben gehaald. Daar zat een koekoeksklok bij :')

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:17

Nee durven ze nooit bij ons lijkt wel..


bruintje123 schreef:
En niemand die dan zegt, beste baas dat maak ik zelf wel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:34

Hangt er vanaf hoe het gemeld word, misschien heeft de collega zelf even geen behoefte aan contact. Als dat ontslag niet zo leuk verlopen is (wat meestal zo is) dan kan ik me voorstellen dat ze even niet zit te wachten op alle collega's die gaan appen. Als jij dichtbij haar staat zou je haar een berichtje kunnen sturen, dan zal jullie band waarschijnlijk anders zijn dan de band die ze met overige collega's had.
Ik zie het geen contact opnemen dus niet persé als het geen contact op mogen nemen van de baas zelf omdat hij niet wil dat ze nog contact heeft met zijn werknemers.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 00:51

Lieshorses schreef:
Een collega van mij is ontslagen en ik wil d'r nu heel graag een appje sturen maar mijn baas zei dat we geen contact met haar mochten zoeken. Tegelijkertijd spreek ik haar altijd veel dus ik wil haar nu ook spreken.
Wat zouden jullie doen?


Appen.
Ik ben ook ooit ontslagen. Zeer onterecht en met mijn collega's heb ik nu na 10 jaar nog steeds contact. Maar toen werd ook gezegd dat zij geen contact mochten opnemen, en werd door hun veel moeite gedaan om verborgen te houden dat ze toch met mij afspraken. Naast dat je je al klote voelt door je ontslag voel je je nog bijna crimineel ook.... Vreselijk vond ik dat.
Ik denk dat ik, als een baas van mij dat deed, ook zou zeggen wat ik er van vond...