Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:04

xChanelx schreef:
miss_lizje schreef:
Wat ik mij afvraag is waarom sommige fanfiction echt behoorlijk tja, oversekst zijn? :') Al zijn sommige wel echt grappig, maar bij de meeste denk ik "Waarom?"


Ik denk omdat het voor zowel schrijver als lezer een bepaald droombeeld is en het veel lezers aantrekt. Als schrijver wil je natuurlijk zoveel mogelijk lezers. Sex sells, is de stelregel toch?
De fanfictions gaan daarnaast vaak over een karakter die door veel mensen/lezers aantrekkelijk wordt gevonden.


Dat is wel waar. Maar wanneer het echt te veel is stoort het mij wel enigsinds.

Ben de uitdaging aangegaan om een humoristische fanfiction te schrijven, wel een love story, maar zonder dat cliché gedoe :')

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:05

Janine1990 schreef:
Macs schreef:
Dat heeft toch gewoon met cultuur te maken. In India vinden ze rund eten not done, en dat mag volgens de Islam en Joden weer wel.


Nou niet echt... Ik begrijp wel dat een varken onrein is. Een varken kan niet zweten, dus kan ook z'n afvalstoffen niet kwijt. Die hopen allemaal op in het lichaam waardoor de ontstekingswaarden verhogen.
Wanneer ik varkensvlees eet, heb ik in no time allemaal weer ontstekingen.
Mensen die jicht hebben mogen bijvoorbeeld ook geen varkensvlees, hoorde ik laatst.

Dat ligt net aan de allergenen.
De een is allergisch voor pollen, de zon of voor varkensvlees..
Misschien bekijk ik het zwart/wit, maar varkensvlees is bewezen niet per definitie ongezond. Gevarieerd eten is het belangrijkst. Ik heb bv nergens last van als ik varkensvlees eet, maar kots alles uit als ik chocola eet.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:15

Macs schreef:
Dat ligt net aan de allergenen.
De een is allergisch voor pollen, de zon of voor varkensvlees..
Misschien bekijk ik het zwart/wit, maar varkensvlees is bewezen niet per definitie ongezond. Gevarieerd eten is het belangrijkst. Ik heb bv nergens last van als ik varkensvlees eet, maar kots alles uit als ik chocola eet.


Bij jicht heeft dit niets met allergenen te maken hoor.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... deren.html

In varkensvlees zitten grote hoeveelheden purine (urinezuur) wat dus een ontstekingsreactie opwekt.

Als ik varkensvlees zou kunnen verdragen, zou ik het ook gewoon eten hoor. Maar omdat ik het pas sinds kort weet (puur door te proberen) praat je er regelmatig over met mensen. Sommige mensen herkennen dit (die na de puberteit nog last hebben van acne wanneer ze varkensvlees eten), maar heel erg veel andere mensen zeggen: "Wat een ramp dat je geen varkensvlees meer kan eten! Ik zou niet zonder kunnen!"
En dat verbaast mij gewoon enorm, gezien de oude Joodse spijswetten (die het kennelijk ondanks bewezen (zie hoeveel Joodse overlevenden er waren na diverse ernstige ziekten) niet wisten af te leggen tegen andere soms rare wetten). Ohja, iemand begon over het Christendom he... Nou, dat is niet zo moeilijk, van oudsher waren Christenen gewoon Joden. Christenen geloven echter in Jezus en de Joden denken dat Jezus nog steeds moet komen. (hetzij bij de hemelpoort ;) )

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:17

Janine1990 schreef:
Een varken kan niet zweten, dus kan ook z'n afvalstoffen niet kwijt. Die hopen allemaal op in het lichaam waardoor de ontstekingswaarden verhogen.

En ik maar denken dat ik blij moest zijn met mijn nieren daarvoor. Blijken wij met ons - ook onder zwetende zoogdieren - ongewoon effectieve zweten ineens de enige dieren te zijn die van ons afval af komen. Wat een vieze boel moet het binnenin alle andere dieren zijn dan.
Laatst bijgewerkt door Dani op 24-05-17 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote op verzoek aangepast.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:21

Eh, niet kunnen zweten en daardoor ophoping van afvalstoffen is een beetje simpel gedacht. Een hond kan ook niet zweten, ze hebben daar gewoon simpelweg andere mechanismen voor. Overigens voeren wij ook weinig afvalstoffen af door te zweten, het meeste wordt gezuiverd door onze lever en nieren. Onze porieën zijn niet groot genoeg om grote moleculen door te laten.

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:23

@ Janine, Dat weet ik, ik heb er voor gestudeerd :))
Jicht heeft echter nog meer triggers dan varkensvlees, zoals te weinig water drinken, acetylsalicylzuur... is voor iedere patiënt weer anders.
Het lichaam is een bijzonder iets waar imo geen vaste regels voor zijn. En dat maakt het zo mooi eigenlijk. In het geval van ziekte/allergieën is het erg vervelend natuurlijk. Maar ik vind het jammer (vanuit mijn huidige studie gezien nu) dat dierlijke producten vaak de schuld krijgen van van alles terwijl mensen niet verder kijken.
Heb ooit iemand horen klagen over hoe slecht boter wel niet was, en ondertussen de zoveelste sigaret opsteken...

Maar volgens mij moeten we in dit topic niet te lang door gaan over 1 onderwerp :+ maar een interessante discussie is het wel..

edit: oomens door je quote lijkt het alsof ik dat gezegd heb, maar dat is niet zo.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:26

Macs schreef:
@ Janine, Dat weet ik, ik heb er voor gestudeerd :))
Jicht heeft echter nog meer triggers dan varkensvlees, zoals te weinig water drinken, acetylsalicylzuur... is voor iedere patiënt weer anders.
Het lichaam is een bijzonder iets waar imo geen vaste regels voor zijn. En dat maakt het zo mooi eigenlijk. In het geval van ziekte/allergieën is het erg vervelend natuurlijk. Maar ik vind het jammer (vanuit mijn huidige studie gezien nu) dat dierlijke producten vaak de schuld krijgen van van alles terwijl mensen niet verder kijken.
Heb ooit iemand horen klagen over hoe slecht boter wel niet was, en ondertussen de zoveelste sigaret opsteken...

Maar volgens mij moeten we in dit topic niet te lang door gaan over 1 onderwerp :+ maar een interessante discussie is het wel..

edit: oomens door je quote lijkt het alsof ik dat gezegd heb, maar dat is niet zo.


Hele interessante discussie! Ik vraag me alleen af: als jicht door purines wordt veroorzaakt maakt het in principe toch weinig uit wát je eet? Dna bestaat immers uit purines en dna zit in alles dat we eten, dus daar zou het toch niet aan kunnen liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:27

Ik moet morgenvroeg bloed laten prikken, dat hoeft niet perse nuchter te zijn, kan ik dan nu wel of geen borreltje nemen?

(Ik weet dat nuchter voor bloedprikken anders is dan alcohol nuchter, maar vraag me dus vooral af of alcohol de avond ervoor invloed kan hebben op de resultaten van het bloedprikken :+ )

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:34

' Alcohol verdunt je bloed' is een gezegde , die meteen aansluit op de vraag hierboven :D

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:35

Wel een antwoord waar ik niks aan heb :')
Het gaat om schildklier-waardes, maar google zegt er niks over :+

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:38

badeendje schreef:
Eh, niet kunnen zweten en daardoor ophoping van afvalstoffen is een beetje simpel gedacht. Een hond kan ook niet zweten, ze hebben daar gewoon simpelweg andere mechanismen voor. Overigens voeren wij ook weinig afvalstoffen af door te zweten, het meeste wordt gezuiverd door onze lever en nieren. Onze porieën zijn niet groot genoeg om grote moleculen door te laten.


Een hond zweet door te hijgen en via de voetkussentjes. Ik heb begrepen dat een varken dat totaal niet kan. Ik moet het even opzoeken hoor, dat wordt niet eerder dan vrijdag denk ik. Maar zo heb ik dat iig geleerd. Als iemand anders met de juiste verklaring komt is dat natuurlijk ook fijn!

@Macs dank voor je uitleg over jicht ! Ik zou overigens de dierlijke producten nergens de schuld van willen geven, ze zijn voor mij eerder de oplossing. :D Gelukkig leef ik verder heel gezond, alleen mijn huid levert problemen, die een arts niet kan/wil oplossen (nee het ligt niet aan je parfum/shampoo/eten hoor, doei 200 euro).

Piekosjj

Berichten: 5458
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:42

Jaaa de model slager in de OP :D

love_mandy

Berichten: 2948
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:50

Macs schreef:
love_mandy schreef:
Waarom lijkt het wel alsof alle leuke mensen zo ver weg wonen?

Misschien omdat je zelf in een uithoek van NL woont? :+

Ja :') :')

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 00:16

Shanna schreef:
Wel een antwoord waar ik niks aan heb :')
Het gaat om schildklier-waardes, maar google zegt er niks over :+


Nuchter zijn voor bloedprikken mbt schildklier betekent dat je minimaal 8 uur voor het prikken volledig nuchter moet zijn. Water (met mate) mag wel, de rest niet. Allemaal niet.

Het kan van invloed zijn op de bloedwaarden. Daarnaast is een glaasje bij de maaltijd bevorderend voor de spijsvertering, maar je moet nuchter blijven :+

Bron: zelf gehoord voor het bloedprikken ivm mogelijke schildklier afwijking

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 00:19

Dit topic zoek ik al mijn hele leven! <3

Waarom mag je wel 10x100 ml meenemen in je handbagage van t vliegtuig, maar geen 1X1 liter?

_Karlijn
Berichten: 6479
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 00:22

Ashleytjuhh schreef:
ik vraag me af waarom ik als ik moe ben en naar bed. ik ineens klaar wakker ben als ik in bed lig.


Afbeelding
Ik kwam deze net tegen, vond hem wel toepasselijk haha.

_Karlijn
Berichten: 6479
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 01:35

Ik vraag mij met grote frustratie af waarom het COA nu 16 functionerende AZC's gaat sluiten in Nederland, en ze hier in Apeldoorn op het terrein van de psychiatrische instelling allemaal geld gaan uitgeven aan het verbouwen van afdelingen die inmiddels leeg staan omdat ze opgekocht zijn door het COA en de patiënten de deur uit gezet zijn plus zelfs het compleet renoveren van afdelingen die al jaren leegstaan omdat ze niet meer voldeden aan de eisen (even buiten kijf dat ik het onverstandig vind om 2 kwetsbare maar totaal verschillende doelgroepen te huisvesten bij elkaar op 1 terrein, onnodige risico's denk ik). Ze willen hier 600-800 asielzoekers plaatsen :roll: Zelfs de kapel, waar zeer regelmatig op zondag nog kerkdiensten werden gehouden voor de patiënten gaat sluiten en wordt een geloofsneutraal activiteitencentrum 8)7

[/frustratiemodus]

Mizora

Berichten: 18112
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:11

Varkens zijn omnivoren en afvalvroeters. Ze lijken inwendig ook sterk op mensen. Door het afval wroeten en soms rauw vlees eten raken ze relatief gemakkelijk besmet met ziektes en parasieten. Doordat ze op mensen lijken komen er relatief veel zoonoses voor bij hen. Dit betekent dat het risico van varkensvlees relatief hoog is, nog los van allergenen etc.

De koe in India heeft ook een relatief simpele reden. Hun mest is over het algemeen waardevoller dan de koe zelf, ook de melk is een belangrijke voedingsstof, maar de mest is het aller belangrijkste. Door de koe te slachten hen je wel een kort gewin, maar daarna heb je geen brandstof voor de kachel en geen meststof voor je akkers en geen melk voor de kinderen meer.

Waarom eten wij wel koeien en varkens? Ons land is rijker qua bodem van oorsprong en in onze omgeving waren we tot we door de Romeinen werden veroverd helemaal geen christenen maar uit mijn hoofd gezegd kelten. Wild zwijn wroet niet in afval en eet ook weinig vlees. Bij ons was het dus minder een risico. Daarnaast waren onze steden ook niet niet zo groot. Hoewel we wel christelijk zijn geworden, zijn er ook een heleboel gewoontes en feesten van onze eerdere geloven blijven hangen.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:45

Mizora schreef:
Varkens zijn omnivoren en afvalvroeters. Ze lijken inwendig ook sterk op mensen. Door het afval wroeten en soms rauw vlees eten raken ze relatief gemakkelijk besmet met ziektes en parasieten. Doordat ze op mensen lijken komen er relatief veel zoonoses voor bij hen. Dit betekent dat het risico van varkensvlees relatief hoog is, nog los van allergenen etc.

De koe in India heeft ook een relatief simpele reden. Hun mest is over het algemeen waardevoller dan de koe zelf, ook de melk is een belangrijke voedingsstof, maar de mest is het aller belangrijkste. Door de koe te slachten hen je wel een kort gewin, maar daarna heb je geen brandstof voor de kachel en geen meststof voor je akkers en geen melk voor de kinderen meer.

Waarom eten wij wel koeien en varkens? Ons land is rijker qua bodem van oorsprong en in onze omgeving waren we tot we door de Romeinen werden veroverd helemaal geen christenen maar uit mijn hoofd gezegd kelten. Wild zwijn wroet niet in afval en eet ook weinig vlees. Bij ons was het dus minder een risico. Daarnaast waren onze steden ook niet niet zo groot. Hoewel we wel christelijk zijn geworden, zijn er ook een heleboel gewoontes en feesten van onze eerdere geloven blijven hangen.


Bevredigend antwoord! _/-\o_

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 08:49

Damned schreef:
Waarom loopt dit nieuwe topic plots zo snel? :+

Omdat de op zo leuk is :+ ;)

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:18

En toen waren jullie al 5 pagina's ver :')
Hele leuke op!
Ik blijf volgen!

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:59

wat is het verschil tussen anti-transpirant en anti-perspirant?

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 12:59

De letters p en t :+

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:02

Wow! Nieuw topic gaat snel! Leuke op ook :j

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:09

deel 2 :Y)

en we gaan hàrd!