Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 01:01

Purol

Plakt als de neten, maar als ik gebarsten lippen heb, ben ik er binnen een dag of twee vanaf.

Ook als zalfje, of bij een schrale neus- wondermiddel

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 01:02

Blistex daily lip conditioner geloof ik dat het heet.
Zit in een potje en bevat een beetje mint.
Ik zweer bij dat spul. :j

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 01:10

Kan mijn spier in mijn rug/nek/schouder (daar op t grensgebied, heel Mn rechterschouder met pijn naar onder en boven in rug en nek) die heel dik, warm en pijnlijk is komen doordat ik zondag mijn hoofd enorm hard heb gestoten? Heb ook al sinds maandag ochtend hoofdpijn dus neem paracetamol daarvoor maar de pijn in die spier blijft en masseren enz helpt allemaal niets, warmte niet..

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 01:13

Zijn mensen die hersendood verklaard worden dit wel echt? En dan met name degene die orgaandonor zijn, word dit niet allemaal 'versneld' wegens het orgaandonor zijn. Dit vraag ik me af door een filmpje op internet. Mochten mensen geinteresseerd zijn pb dan even denk niet dat ik hier een link mag posten.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 01:15

Baileysdream schreef:
Zijn mensen die hersendood verklaard worden dit wel echt? En dan met name degene die orgaandonor zijn, word dit niet allemaal 'versneld' wegens het orgaandonor zijn. Dit vraag ik me af door een filmpje op internet. Mochten mensen geinteresseerd zijn pb dan even denk niet dat ik hier een link mag posten.


Er is een heel protocol wat ze door moeten lopen voor ze iemand hersendood verklaren.. zal m even opzoeken voor je

Edit: http://wetten.overheid.nl/BWBR0008776/2017-06-01 beetje dure taal maar genoeg te vinden ook op Google.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 01:26

Pas als de verwachting is dat de patiënt hersendood is of helemaal niet meer te redden, dus wanneer het besluit gemaakt gaat worden om de stekker eruit te trekken (letterlijk: volledige beademing is namelijk één van de eisen voor hersendood zijn), gaan ze pas navragen of de patiënt donor is. Daarvoor weten ze het helemaal niet en wordt er dus geen besluit genomen op basis van dat gegeven.

Als dat zo is gaan ze het hersendood-protocol afwerken, maar is de patiënt nog niet werkelijk hersendood verklaard totdat het protocol volledig is afgewerkt. Het probleem is echter dat zeker in het verleden artsen de term hersendood te vroeg in de mond namen, waardoor een patiënt al hersendood genoemd werd voordat deze dat werkelijk verklaard was. Een patiënt kan niet hersendood verklaard worden voordat het volledige hersendood-protocol afgewerkt wordt.

Er zijn meerdere stappen in het hersendood-protocol, maar twee zijn het meest duidelijk te beschrijven: de apneu-test. Dan wordt het beademingsapparaat stilgelegd en wordt er gekeken of er ook maar een heel kleine ademhalingsprikkel is. Zo ja, dan is de patiënt niet hersendood.
De andere is dat er een EEG van de hersenstam gemaakt wordt. Deze moet volledig zonder prikkels zijn, anders is de patiënt niet hersendood.

Indien de patiënt niet hersendood verklaard wordt, zal de behandeling mogelijk alsnog worden stopgezet (in overleg met de familie). Indien de patiënt binnen twee uur overlijd, kan er dan, opnieuw in overleg met de familie, gekozen worden voor "dode" orgaandonatie.

Hersendode mensen die toch weer wakker geworden zijn, bleken geen van allen het hersendood-protocol volledig doorgewerkt te hebben. Erger nog, over het algemeen is juist tijdens het afwerken van het protocol uitgevonden dat ze nog niet hersendood waren. Er is dan sprake geweest van verkeerd taalgebruik door de artsen.

Verder lijkt het me handig om deze discussie verder voort te zetten in de 3 topics die op het moment lopen over de nieuwe wet van orgaandonatie.
[NM] To be or not to be: Donor.
[NM] Iedereen Donor??
[NM] Poll: Voor of tegen de nieuwe donorwet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:11

Shaggy09 schreef:
Liever naar luchtverfrisser ruiken dan zo'n lekkere muffe rode zee lucht :=

Nou ik ruik liever naar rode zee dan dat ik parfum tegen m'n hooha aan wrijf een week lang.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:27

Ik denk ook dat je 'voorbips' (sorry moest even :') ) ook juist last heeft van zulke chemische zaken, waardoor het ook eerder zal gaan ruiken of geïrriteerd raken. Een gezonde vejayjay stinkt gewoon niet.
Maar ruikt ook niet naar chemische bloemetjes :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:44

_Mirjam schreef:
Ja, ik weet wel dat wintertijd de originele tijd is, maar als er toch een discussie is om een van de twee af te schaffen, dan kan het net zo goed wat verbeterd worden zodat het niet maandenlang al voor 16h donker is ;) ik ben blij dat het nu eindelijk weer iets langer licht is, het is best deprimerend als het zo vroeg donker is.


Met de zomertijd is het juist in de winter ‘s middags eerder donker. Dan is het dus om 15 u al donker aan het worden. Nee, doe mij de wintertijd maar!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-02-18 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:54

c_alsemgeest schreef:
Ik denk ook dat je 'voorbips' (sorry moest even :') ) ook juist last heeft van zulke chemische zaken, waardoor het ook eerder zal gaan ruiken of geïrriteerd raken. Een gezonde vejayjay stinkt gewoon niet.
Maar ruikt ook niet naar chemische bloemetjes :+

Precies. Ik douche gewoon 's morgens en gebruik tampons of een cup, dan is het heus niet alsof iedereen in een straal van 10m om me heen kan ruiken dat ik ongesteld ben. Ik ben niet eens ontzettend gevoelig of allergisch voor geparfumeerde dingen maar ik vind het gewoon niet prettig en daarnaast hoort het daar niet :+

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:46

Shanna schreef:
_Mirjam schreef:
Ja, ik weet wel dat wintertijd de originele tijd is, maar als er toch een discussie is om een van de twee af te schaffen, dan kan het net zo goed wat verbeterd worden zodat het niet maandenlang al voor 16h donker is ;) ik ben blij dat het nu eindelijk weer iets langer licht is, het is best deprimerend als het zo vroeg donker is.


Met de zomertijd is het juist in de winter ‘s middags eerder donker. Dan is het dus om 15 u al donker aan het worden. Nee, doe mij de wintertijd maar!

Ehm, nee hoor? Met zomertijd is het juist langer licht. Alleen dan is het dus ook later licht 's ochtends en dat is voor sommigen een nadeel. Want je hebt ochtendlicht nodig om goed (en met de juiste hormomen) wakker te worden.

Ik ben ook altijd voorstander geweest om zomertijd aan te houden. Ik sta toch altijd op in het donker :Y) dan heb ik liever nog wat aan mijn middag/avond. Er is niks meer deprimerend dan in het donker op te staan en te vertrekken en in het donker thuis te komen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:52

Emmaa_ schreef:
Shaggy09 schreef:
Liever naar luchtverfrisser ruiken dan zo'n lekkere muffe rode zee lucht :=

Nou ik ruik liever naar rode zee dan dat ik parfum tegen m'n hooha aan wrijf een week lang.


Ieder z'n ding he.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:59

Hand is minder dik. Dus we gaan niet naar de HA :) dacht ik update nog even

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:05

Riddershow schreef:
Shanna schreef:
[quote="_Mirjam"
Ja, ik weet wel dat wintertijd de originele tijd is, maar als er toch een discussie is om een van de twee af te schaffen, dan kan het net zo goed wat verbeterd worden zodat het niet maandenlang al voor 16h donker is ;) ik ben blij dat het nu eindelijk weer iets langer licht is, het is best deprimerend als het zo vroeg donker is.
[/quote

Met de zomertijd is het juist in de winter ‘s middags eerder donker. Dan is het dus om 15 u al donker aan het worden. Nee, doe mij de wintertijd maar!

Ehm, nee hoor? Met zomertijd is het juist langer licht. Alleen dan is het dus ook later licht 's ochtends en dat is voor sommigen een nadeel. Want je hebt ochtendlicht nodig om goed (en met de juiste hormomen) wakker te worden.

Ik ben ook altijd voorstander geweest om zomertijd aan te houden. Ik sta toch altijd op in het donker :Y) dan heb ik liever nog wat aan mijn middag/avond. Er is niks meer deprimerend dan in het donker op te staan en te vertrekken en in het donker thuis te komen.


Net andersom dus :+
Maar ik heb liever de wintertijd haha!

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:18

Ik hoorde net mensen achter mij zeggen:

Zouden korte mensen sneller nieuwe schoenen moeten kopen dan lange mensen omdat korte mensen meer stappen moeten zetten?

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:41

Asking the real questions there!

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:45

Trui schreef:
Ik hoorde net mensen achter mij zeggen:

Zouden korte mensen sneller nieuwe schoenen moeten kopen dan lange mensen omdat korte mensen meer stappen moeten zetten?


Theoretisch gezien wel, maar in de praktijk heeft het voornamelijk met de stand van je voeten te maken hoe (snel) zr slijten, dus denk dat het in de praktijk weinig uitmaakt

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:46

Daarbij zijn lange mensen zwaarder = meer belasting van de zolen, dus ik denk dat dat elkaar opheft :+

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:06

Shanna schreef:
Daarbij zijn lange mensen zwaarder = meer belasting van de zolen, dus ik denk dat dat elkaar opheft :+


Aan de andere kant zijn schoenen voor kleine mensen kleiner en hebben dus een kleiner oppervlak om de druk over te verdelen. :P

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:22

En sommige mensen sloffen meer dan anderen en verslijten dus sneller schoenen.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:22

Captain schreef:
Shanna schreef:
Daarbij zijn lange mensen zwaarder = meer belasting van de zolen, dus ik denk dat dat elkaar opheft :+


Aan de andere kant zijn schoenen voor kleine mensen kleiner en hebben dus een kleiner oppervlak om de druk over te verdelen. :P
Er zijn ook kleine mensen met grote voeten :+

Ik zie een groot onderzoek aankomen:hoe lang ben je, hoeveel weeg je, wat is je schoenmaat en hoe lang gaan je schoenen mee? Dan moet er natuurlijk ook nog meegenomen worden dat sommige mensen maar één paar schoenen gebruiken en die aflopen, terwijl anderen twintig paar tegelijk gebruiken :')

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:24

Ook beenstand moet dan meegenomen worden, en of je sloft of niet. En de grootte van je passen, want sommigen zetten in verhouding grote passen met korte benen en omgekeerd natuurlijk _O-

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:31

en wat voor kleding je draagt en wat voor werk je doet.

Werk je in de bouw, dan is het ook weer wat anders.

Werk je op kantoor; dan verslijt het sowieso minder, maarrrr

draag je dan een strak rokje of een broek?

Want bij van die ellendige kokerrokjes moet je mini pasjes maken.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:37

Dat wordt een uitgebreid onderzoek _O- de kwaliteit van de schoenen is natuurlijk ook een belangrijk aspect.

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:37

Captain schreef:
Shanna schreef:
Daarbij zijn lange mensen zwaarder = meer belasting van de zolen, dus ik denk dat dat elkaar opheft :+


Aan de andere kant zijn schoenen voor kleine mensen kleiner en hebben dus een kleiner oppervlak om de druk over te verdelen. :P


Maar de motoriek van kleinere mensen zou ook fijner kunnen zijn.

Maar een voorbeeld;
Schoenmaat klein persoon 36, 1,60m 50 kilo
Schoenmaat groot persoon 39, 1,90m en 80 kilo

Volgens mij verschillen de schoenmaten niet evenredig ten opzichte van je lengte of gewicht

Ken niemand van 1.60 met schoenmaat 32 ofzo.