Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 16:52

Waarom het topic over de hengst formidabele is verwijderd. De menigen over de hengst liepen nogal uiteen. Daarvoor was het topic.

Persoonlijk vind ik zijn achterhand achter de massa meelopen. En zo ineens poef topic weg. Net nu de eigenaar een dekadvertentie heeft geplaatst.

Een mening hebben mag toch? Maar niet als de eigenaar zelf ook een bokker is?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:35

Wat kan je doen met oud brood?
Behalve wentelteefjes bakken :+

Vorige week een brood gehaald bij de AH, maar het is echt gewoon NIET lekker... Enerzijds droog, anderzijds net kauwgum. (bewaar het in de vriezer)
Dus gewoon echt niet te eten. Het is nogal veel voor wentelteefjes.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:40

Een deel uit de vriezer halen voor wentelteefjes en de rest erin laten? Tosti? Paarden, of croutons maken?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:42

theadora99 schreef:
Een deel uit de vriezer halen voor wentelteefjes en de rest erin laten? Tosti? Paarden, of croutons maken?


Nah, ik zoek vooral iets creatiefs lekkers wat ik er van kan maken. Omdat ik dat leuk vindt om te doen.
Maar op Pinterest kan ik niet echt iets vinden waarvan ik denk: JA!
Gewoon toast maken kan iedereen :+

Ik weet dat je bijvoorbeeld een soort snackbrood kan maken, maar dan zijn boterhammen niet geschikt, daarvoor moet je een soort bolbrood hebben dat nog niet is gesneden en nog niet is afgebakken.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:20

Broodpudding?

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:00

Is stokbrood ooit bedacht op middenin te beleggen of om plakjes van te snijden ?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:22

_Caitlinnn schreef:
Is stokbrood ooit bedacht op middenin te beleggen of om plakjes van te snijden ?

Om vast te houden en stukken af te bijten, afgewisseld met stukken kaas , droge worst en af en toe een slok wijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:23

Ik dacht juist om “plakjes” van te scheuren, ofwel in stukjes breken. :+

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 01:48

Bijten dieren ook wel eens op hun tong?

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 02:17

Shanna schreef:
Bijten dieren ook wel eens op hun tong?

Jahoor. Mijn hond wel in ieder geval en dat is ook normaal; motorisch is de tong erg snel maar er wordt ook weleens een foutje gemaakt. Zodra je voelt dat je op de tong bijt stop je met kauwen zodat er (meestal) geen bloed bij komt kijken. Maar dieren kunnen dus zeker op hun tong bijten.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:52

Hoe kan het dat als je 'brein' niet in slaapstand is, je lichaam/spieren dan ook niet uitrusten? Zo heb ik bijvoorbeeld wel eens een nacht niet kunnen slapen maar mijn lichaam heeft dan wel de hele nacht stilgelegen. Toch heb ik dan erg pijnlijke/vermoeide spieren de dag erna.

Iemand zei dat het misschien eraan lag dat je niet in complete ontspanning bent als je met je gedachten nog wakker bent, en daarom je spieren toch teveel energie verbruiken? Zoiets misschien?

Eske_B

Berichten: 15102
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:04

IsaCalixa schreef:
Hoe kan het dat als je 'brein' niet in slaapstand is, je lichaam/spieren dan ook niet uitrusten? Zo heb ik bijvoorbeeld wel eens een nacht niet kunnen slapen maar mijn lichaam heeft dan wel de hele nacht stilgelegen. Toch heb ik dan erg pijnlijke/vermoeide spieren de dag erna.

Iemand zei dat het misschien eraan lag dat je niet in complete ontspanning bent als je met je gedachten nog wakker bent, en daarom je spieren toch teveel energie verbruiken? Zoiets misschien?


Misschien lig je onbewust toch wat verkrampter omdat je probeert te slapen, maar het lukt niet. Ben je nerveus/zenuwachtig en span je je spieren aan. Dus het zou inderdaad wel kunnen :)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:19

Waarom drinkt mijn kat altijd vies regenwater terwijl hij een heerlijke bak vers water heeft staan?

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:23

Ja,waarom?Onze katten doen dat ook.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:27

Kalkvrij???

De kat van mijn ouders vind het ook prima als het stromend water is, dus als je de kraan aan zet en de emmer er onder vol is... :+

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:34

SavannahNx schreef:
Waarom drinkt mijn kat altijd vies regenwater terwijl hij een heerlijke bak vers water heeft staan?

Omdat "vies" en "heerlijk" zeer subjectieve begrippen zijn.
Spoiler:
En katten zijn evil, dat ook.

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:56

Sommige katten houden van stromend water

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:09

Hij drinkt idd ook uit de kraan en gaat daarvoor ook echt op het aanrecht zitten wachten, maar buiten is het geen stromend water het is juist vies groen regenwater dus vind het zo apart haha.

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:11

Waarom bevriest de vooruit van je auto niet altijd als het buiten wel vriest? Is de lucht dan heel droog oid?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:14

furious schreef:
Waarom bevriest de vooruit van je auto niet altijd als het buiten wel vriest? Is de lucht dan heel droog oid?


Kan de droge lucht zijn (laag dauwpunt ofzo), kan ook zijn dat je de auto zo hebt staan dat de warmte minder goed weg kan en daarom niet bevriest. Als mijn vader de auto naast de coniferen (3 meter nog wat hoog) zet, heeft hij minder snel de ruiten bevroren dan wanneer ik 'm tegen de schutting aan zet.
Heb je een carport, dan heb je de autoruiten ook niet bevroren.

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:17

Mijn auto staat altijd op dezelfde plek. Dus geen invloed van carport of heg of iets anders.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:19

furious schreef:
Mijn auto staat altijd op dezelfde plek. Dus geen invloed van carport of heg of iets anders.


Dan heeft het te maken met het dauwpunt, die is dan (volgens mij) lager dan de werkelijke temperatuur. Waardoor er nauwelijks vocht ontstaat. Zoiets is het.
Maar ik vind het nogal lastige materie... :o

Dauwpunt heeft er ook mee te maken dat ijs smelt of niet boven nul. Als de temperatuur boven 0 is en het dauwpunt ligt er onder, kan het gerust 2 graden zijn zonder dat het ijs smelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:26

Het heeft sowieso met de vochtigheid te maken, ik had vanmorgen ook bijna geen ijs op de auto, in het bos was ook niets wit geworden terwijl het vannacht toch goed gevroren heeft hier..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:44

Vanmorgen was er hier niets wit.
De auto niet en het gras ook niet.
Inderdaad geen vocht om te bevriezen.

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:53

Het ligt aan de luchtvochtigheid. Ik heb ook al 2 dagen niet hoeven krabben. EN, heel belangrijk: de bak is zelfs rijdbaar. Er zit 1 hard stukje in, maar 2/3 is gewoon zacht. En ook dat komt door de luchtvochtigheid die zo laag is. (en natuurlijk een droge bak).