Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:44

Janine1990 schreef:
Wat zou er gebeuren/veranderen in de wereld als er 'vrede' (noem je dat zo?) komt met Noord Korea en zijn/haar opponenten?

Het is nog heel ver weg natuurlijk, maar er worden wel stappen gemaakt.

Vermoedelijk daalt de prijs van tweedehands wapentuig dan ineens spectaculair.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 18:45

oomens schreef:
Janine1990 schreef:
Wat zou er gebeuren/veranderen in de wereld als er 'vrede' (noem je dat zo?) komt met Noord Korea en zijn/haar opponenten?

Het is nog heel ver weg natuurlijk, maar er worden wel stappen gemaakt.

Vermoedelijk daalt de prijs van tweedehands wapentuig dan ineens spectaculair.


Neem aan dat dat niet het enige is? (plus dat ik dacht dat die geheime wapenhandel meer de oorlogen in het middenoosten en afrika faciliteerden?)
Ik denk even aan koersen op de beurs, verstandhouding in de wereld.
Hebben we dan een soort van worldpeace?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 19:42

Janine1990 schreef:
oomens schreef:
Vermoedelijk daalt de prijs van tweedehands wapentuig dan ineens spectaculair.


Neem aan dat dat niet het enige is? (plus dat ik dacht dat die geheime wapenhandel meer de oorlogen in het middenoosten en afrika faciliteerden?)
Ik denk even aan koersen op de beurs, verstandhouding in de wereld.
Hebben we dan een soort van worldpeace?

Ik heb het vooral over de enorme hoeveelheid wapens die nu op en rondom het Koreaanse schiereiland verzameld zijn en die dan grotendeels overbodig zijn. Die zullen dan vast bij conflicten elders wel worden ingezet. Weggooien is natuurlijk zonde.

Wereldvrede lijkt mij wat onwaarschijnlijk, gezien allerlei landen en groeperingen nog steeds aanspraak maken op (invloed in) elkaars grondgebied en elkaars rijkdommen. Waarom zou het wegvallen van één bedreiging daar veel aan veranderen?

Kijk voor de gein alleen al naar het Midden-Oosten, waar op dit moment strijd is van iedereen met en tegen iedereen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:56

oomens schreef:
Ik heb het vooral over de enorme hoeveelheid wapens die nu op en rondom het Koreaanse schiereiland verzameld zijn en die dan grotendeels overbodig zijn. Die zullen dan vast bij conflicten elders wel worden ingezet. Weggooien is natuurlijk zonde.

Wereldvrede lijkt mij wat onwaarschijnlijk, gezien allerlei landen en groeperingen nog steeds aanspraak maken op (invloed in) elkaars grondgebied en elkaars rijkdommen. Waarom zou het wegvallen van één bedreiging daar veel aan veranderen?

Kijk voor de gein alleen al naar het Midden-Oosten, waar op dit moment strijd is van iedereen met en tegen iedereen.


Maar in het midden oosten en noord afrika is toch meer te classificeren als terreur en burgeroorlog?

Wat gebeurt er met de koers van de altijd krachtige chinese yen???

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:08

Waarom staat er zo'n rare tijd op mijn proces verbaal (geen parkeerschijf gebruikt, stom stom stom), de tijd die op het PV staat zat ik nog op mijn werk. :?

En waarom is die boete zo hoog? Je kan beter 15km te hard door de bebouwde kom rijden geloof ik...
Wat ik een stuk kwalijker vind persoonlijk... Maar er zal ongetwijfeld een reden zijn om hier 95 euro voor te vangen, terwijl de parkeerplaats lang niet vol was.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:15

Janine1990 schreef:
Waarom staat er zo'n rare tijd op mijn proces verbaal (geen parkeerschijf gebruikt, stom stom stom), de tijd die op het PV staat zat ik nog op mijn werk. :?

En waarom is die boete zo hoog? Je kan beter 15km te hard door de bebouwde kom rijden geloof ik...
Wat ik een stuk kwalijker vind persoonlijk... Maar er zal ongetwijfeld een reden zijn om hier 95 euro voor te vangen, terwijl de parkeerplaats lang niet vol was.

Als je in die tijd nog op je werk was en je kan dat bewijzen kun je er volgens mij nog aardig onderuit komen :))

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:19

Macs schreef:
Janine1990 schreef:
Waarom staat er zo'n rare tijd op mijn proces verbaal (geen parkeerschijf gebruikt, stom stom stom), de tijd die op het PV staat zat ik nog op mijn werk. :?

En waarom is die boete zo hoog? Je kan beter 15km te hard door de bebouwde kom rijden geloof ik...
Wat ik een stuk kwalijker vind persoonlijk... Maar er zal ongetwijfeld een reden zijn om hier 95 euro voor te vangen, terwijl de parkeerplaats lang niet vol was.

Als je in die tijd nog op je werk was en je kan dat bewijzen kun je er volgens mij nog aardig onderuit komen :))


Ik neem aan dat de juiste tijd wel in dat apparaat zit?
Maar ik kan dat inderdaad bewijzen, aangezien wij klokken op het werk. Hoef alleen de tijden maar op te vragen dan. Geloof alleen lang niet dat dat straks ook verkeerd op de boete staat.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:49

Janine1990 schreef:
Maar in het midden oosten en noord afrika is toch meer te classificeren als terreur en burgeroorlog?

Wat gebeurt er met de koers van de altijd krachtige chinese yen???

De yen is Japans :D

Burgeroorlog zou je zo kunnen noemen als niet allerlei buitenstaanders zich ermee bemoeien. In Jemen woedt bijvoorbeeld een bloedige 'burger'oorlog tussen door Iran en Hezbollah actief gesteunde Houthirebellen enerzijds en de door Saoedi-Arabië en een hele rits andere Soennitische landen gesteunde regering. Heet het dan nog wel een burgeroorlog, als het eigenlijk een strijd om de macht is tussen grote spelers in de regio, die toevallig ergens in een van de landen wordt uitgevochten?

Kijk ook eens naar Syrië, waar president Assad een bondgenoot is van het Westen in de strijd tegen IS, maar waar het Westen hem liever ziet vertrekken. De Koerdische rebellen daar worden ook door het Westen gesteund in hun strijd tegen IS (en misschien ook die tegen Assad), maar worden actief bevochten door NAVO-lid Turkije.
Het Sjiitische Iran steunt president Assad om diens Sjiitische bevolkingsgroep aan de macht te houden en zo invloed in de regio te houden, en Rusland steunt hem onder meer vanwege de enige Russische marinebasis aan de Middellandse Zee die daar gevestigd is.
Burgeroorlog? Nee, proxyoorlog, zoals Vietnam dat destijds ook was.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:56

https://www.wisselkoers.nl/chinese_yuan

Yuan, wat jij wilt... ik weet niet beter dan dat het de chinese yen en de japanse yen zijn... Net als de amerikaanse dollar en de canadese dollar...

Proxyoorlog is voor mij een nieuw woord :)

Erg interessant allemaal... Maar dat is allemaal buiten het hele korea gebeuren om.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:59

Proxyoorlog komt heel veel voor. Het westen deed het bijvoorbeeld in Vietnam maar ook in Korea, en nu zie je het zoals Oomens zegt inderdaad in Syrië en Jemen. Landen vechten in principe hun eigen oorlog uit in een ander land, door het steunen van bepaalde groeperingen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:08

Emmaa_ schreef:
Proxyoorlog komt heel veel voor. Het westen deed het bijvoorbeeld in Vietnam maar ook in Korea, en nu zie je het zoals Oomens zegt inderdaad in Syrië en Jemen. Landen vechten in principe hun eigen oorlog uit in een ander land, door het steunen van bepaalde groeperingen.


Zie, alleen al omdat ik gek ben op weetjes, had ik een andere studiekeuze moeten maken.
Het werd bedrijfskunde voor het gemak... Daar leer je dit niet.
Thanks!

Captain

Berichten: 21376
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 19:33

Waarom zijn zoveel mensen in het roze verkleed in het OV? :+

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 19:39

Captain schreef:
Waarom zijn zoveel mensen in het roze verkleed in het OV? :+

Vanavond is er een concert van de toppers :')

Captain

Berichten: 21376
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 19:40

Aaaaaah! Zulk soort mensen waren het ook wel ja, van die huisvrouwtjes haha! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:37

Banyu schreef:
Ik heb laatste tijd volgens mij echt last van haar uitval.

Overal kom ik haar tegen, aan mn sok, vest noem maar op... :+

Niet hele plukken gewoon een haartje zeg maar... Borstel het toch echt 2x per dag goed uit. Als ik uit bed kom, en voor dat ik naar bed ga.



Nu we het toch over haar hebben, waarom wordt het haar van honden en katten ect. niet vet, maar bij mensen wel?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 21:48

Omdat zij het dagelijks wassen, en wij dat niet doen (of wel maar dan met shampoo wat toch agressiever is dan speeksel :') )
Oudere katten of honden die het niet meer goed kunnen krijgen ook een vettere vacht.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:46

Als wij het nooit met shampoo zouden wassen zou het ook aanzienlijk minder vet zijn. Wel goed uitspoelen natuurlijk :)

Mijn vraag: bestaan er ook mooie rustige Spaanse nummers die van origine pianobegeleiding hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:48

Hoelang mag een overbelaste voet duren?
Vorige week zijn we een dagje uit geweest en ik vermoed dat dat toch te veel lopen was voor mn voet. Nu een week later heb ik nog last van mn hiel als ik er gewicht op zet/ op loop al is het gelukkig wel wat minder nu (de eerste 4 dagen liep ik op mn tenen haha). Hoelang kan dat aanhouden? Of toch maar naar de huisarts gaan ermee als het na het weekend nog niet over is?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:58

Ik heb al een maand last van mijn hielspoor helaas. Overbelaste voet/hiel dus. :=

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 00:24

Proberen snel te handelen naar een oplossing, ik loop er inmiddels al 4 jaar mee rond en geloof niet meer dat het ooit nog goed komt.. Had ik maar meer rust gehouden, of eerder maatregelen genomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 08:40

Zijn er maatregelen tegen dan? Jeetje 4 jaar.. -O-

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 08:54

Shanna schreef:
Zijn er maatregelen tegen dan? Jeetje 4 jaar.. -O-


Bij mij hielp het om een tijd andere schoenen te dragen die net anders liepen totdat ik geen pijn meer had .

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:14

Gezichtsmasker voor of na het douchen? Erna is onhandig dat je haar erin komt en als dat net is gewassen is dat weer vies. Maar er voor is onhandig omdat juist an het douchen mijn huid kurkdroog is..

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:16

Altijd erna! Dan staan je poriën open en als je het voor het douchen doet, werkt het minder goed (omdat je een deel er toch weer af spoelt + je huid wordt droog van douchen).

Tip: Haar in een staart en voor de overige haren een haarband in. Werkt top hier :+

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:19

Oke zal het eens proberen. Maar ik heb ook best lange baby haartjes daar aan de voorkant.