Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:41

Ik kan buitenlandse woorden prima leren of lezen, maar de uitspraak is een ramp. Sommige woorden in met name het Frans of Spaans zal ik nooit uit kunnen spreken.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:51

A. Kunnen Eenden ook iets van het weer 'vinden'??
Koeien, paarden, schapen... ik zie ze altijd wel iets van het weer vinden. Dan wel de ogen, dan wel de vacht. Ik begrijp dat dit niet per se een bewuste reactie is.

Maar van Eenden vraag ik het me af... Vandaag echt gure wind hier, onaangenaam! En die eenden lijken zoooo kalm. Echt 0,0 aan af te lezen.

Oh en

B. Waarom Bokt toch #%$%# telkens berichten uit mijn eigen berichten flikkert...

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:55

Ik vraag me af wat nu precies handig is met nachtdiensten. Heb er deze week 4 achter elkaar en volgende week 6, vanavond de eerste. Maar ik heb nog nooit 's nachts gewerkt en ik heb echt even geen idee wat nu vandaag handig is met slapen/eten :')

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:57

Het is me nog niet opgevallen bij eenden.

Onze ouessant-schapen rennen overigens wel naar hun schuilstalletjes (ja, 2 voor 3 schapen want 1 van de 3 valt wat buiten de groep) als het begint te regenen. De kippen vertrekken meestal ook naar binnen, ondanks dat het boeren-rassen zijn (de cochins ook, maar die zijn niet waterdicht).

Waarschijnlijk is het bij eenden te testen door ze schuttingen in het water te geven en ook een schuilhok, eventueel zelfs in het water. Het zou mij niet verbazen als ze er toch ook voorkeur aan geven, bij storm zie je vaak ook veel minder eenden in het water namelijk, ondanks dat je aan de eenden die er zijn niets ziet.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:58

Smee__ schreef:
Ik vraag me af wat nu precies handig is met nachtdiensten. Heb er deze week 4 achter elkaar en volgende week 6, vanavond de eerste. Maar ik heb nog nooit 's nachts gewerkt en ik heb echt even geen idee wat nu vandaag handig is met slapen/eten :')


Ik zou nu voor je eerste dienst gewoon niks bijzonders doen. Na je eerste dienst ben je wss echt moe, zelf trek ik ‘m dan even een paar uurtjes door (3 a 4 uur nog wakker blijven) en ga dan in een stuk door slapen tot de volgende dienst. Je kunt ook gelijk bij thuis komst een paar uur liggen en rond etenstijd weer, maar dat werkt voor mij niet :n

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:03

Mizora schreef:
Het is me nog niet opgevallen bij eenden.

Onze ouessant-schapen rennen overigens wel naar hun schuilstalletjes (ja, 2 voor 3 schapen want 1 van de 3 valt wat buiten de groep) als het begint te regenen. De kippen vertrekken meestal ook naar binnen, ondanks dat het boeren-rassen zijn (de cochins ook, maar die zijn niet waterdicht).

Waarschijnlijk is het bij eenden te testen door ze schuttingen in het water te geven en ook een schuilhok, eventueel zelfs in het water. Het zou mij niet verbazen als ze er toch ook voorkeur aan geven, bij storm zie je vaak ook veel minder eenden in het water namelijk, ondanks dat je aan de eenden die er zijn niets ziet.


Nou dat van die schapen zie ik ook wel.
Of dieren die geen keus hebben en die zeer onvriendelijk beginnen te kijken :') Vind ik best wel humor soms.
Of als het zo vreselijk warm is zoals van de zomer, dan zie je ook meteen of die beesten zich onaangenaam voelen. Waar ze dan ook zijn :+

Maar van eenden... nog nooit gezien. Zitten gewoon op de wind, natuurlijk niet op open water want dan waait de hele groep uit elkaar. :+ Maar ze kijken niet naar of lelijk of wat dan ook. Ze zetten hun veren niet uit elkaar voor een meer isolerende laag. Wat je bij heel wat vogels wel ziet als het guur weer is.

Of maken ze niet voor niets warme dekens en jassen van eendendons? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:31

Watervogels zijn waterdicht :D Als een eend vrij diep in het water ligt dus niet goed drijft dan is ie "lek". Zolang het niet stormt en ze goed waterdicht zijn hebben ze dus geen last van de regen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:34

Okeee.. en hoe raakt een eend lek?
Heeft hij dan z'n derrière in de dreft geparkeerd ofzo?

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:36

Als ie problemen heeft net zijn stuitklier (waar de waterafstotende olie uit komt) kunnen ze daar prima last van hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:38

Janine1990 schreef:
Okeee.. en hoe raakt een eend lek?
Heeft hij dan z'n derrière in de dreft geparkeerd ofzo?


Ziekte of een verwonding. Dreft wordt wel gebruikt als ze in de olie hebben gelegen/gezwommen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:57

Als je in de trein zit, (zoals ik nu doe) en je ziet in de middle of nowwhere een gebouw met veel (lees: heel veel) kerstverlichting. Hoe groot zou dan de kans zijn dat het een woning of juist bedrijf is?
Veel bedrijven liggen niet zo afgelegen, maar voor een woning vond ik t juist veel lichtjes :')

Bovenstaande vroeg ik me 2 minuutjes geleden af :P Google maps laadde helaas niet zo snel :')

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:47

Britta31 schreef:
Kan je champignons bakken en later opwarmen in de magnetron?



Het kan wel, maar of het lekker is? Weet niet of je van elastiekjes of rubber houdt?

MoriMann

Berichten: 800
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:52

fohadie schreef:
Britta31 schreef:
Kan je champignons bakken en later opwarmen in de magnetron?



Het kan wel, maar of het lekker is? Weet niet of je van elastiekjes of rubber houdt?


Ik verwacht inderdaad dat ze daarna goed kunnen stuiteren.

NogSteedsGek

Berichten: 1127
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: Er gaat niets boven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:15

Bubblewrap schreef:
Als je in de trein zit, (zoals ik nu doe) en je ziet in de middle of nowwhere een gebouw met veel (lees: heel veel) kerstverlichting. Hoe groot zou dan de kans zijn dat het een woning of juist bedrijf is?
Veel bedrijven liggen niet zo afgelegen, maar voor een woning vond ik t juist veel lichtjes :')

Bovenstaande vroeg ik me 2 minuutjes geleden af :P Google maps laadde helaas niet zo snel :')


Kan heel goed een woonhuis zijn. Even als voorbeeld dit huis, is gewoon een woonhuis. Inmiddels doen de buren ook mee geloof ik en ieder jaar lijkt er meer bij te komen. Binnen is het net zo'n lichtjes parade met een kerstdorp in de woonkamer.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:56

Dat is gewoon in Nederland? Gaaf!
Ze zitten er dus bij, huis-versier-mensen!

APCIII

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:42

Ik weet niet of 't nog steeds zo is, maar in Den Ilp was altijd speciaal met de kerst eenrichtingsverkeer om de doorstroom van bezoekers wat vloeiend te houden :P
(Lichtjesroute Den Ilp )

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:50

Is het voor een mobiel/tablet/whatever beter om de oplader eerst in het apparaat te steken of eerst in het stopcontact?

Dit houdt me echt al weken bezig, maar ik vergeet het steeds te vragen :')

Froukje
Forever young

Berichten: 10840
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:02

Eerst in het apparaat en dan in het stopcontact :j Ik weet alleen niet meer waarom :')

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:16

Er is een landelijke pinstoring.Zou het verstandig zijn om het te gokken dat ik kan pinnen in de supermarkt?

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:17

Nee :Y)

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:18

Dan moet ik maar in de vriezer zoeken of er nog iets is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:23

Even googlen levert op dat de storing inmiddels weer verholpen is, je kan dus gerust weer gaan pinnen! :)

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:29

Froukje schreef:
Eerst in het apparaat en dan in het stopcontact :j Ik weet alleen niet meer waarom :')


En dat is natuurlijk net het interessante :+

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:34

Britta31 schreef:
Er is een landelijke pinstoring.Zou het verstandig zijn om het te gokken dat ik kan pinnen in de supermarkt?


Ik net in supermarkten en bij de chiropractor gewoon kunnen pinnen hoor. ;)

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:36

Waarom gebruikt men nog steeds die irritante ronde veters? Die blijven nooit vastzitten, die moet je letterlijk opknopen met flink wat knuppen, of dichtbranden zodat ze nooit meer loskunnen. Ik heb het niet of soft ronde veters, maar die 'harde' ronde veters. Ze blijven gewoon niet vast zitten. Blijven ze gebruikt worden omdat ze mooier zijn ofzo? Soms tref ik schoenen met die veters. Bij lage schoenen kan ik de veters op de juiste lengte afstellen en dan vastbranden, maar anders moet ik de veters gewoon echt vervangen.