Shanna schreef:Ja doh, natuurlijk willen ze winst maken. Ze moeten wel, ze hebben tenslotte veel kosten ook die een webwinkel wellicht veel minder heeft (pand-huur, pand-onderhoud, personeelskosten, apparaten die betaald en onderhouden moeten worden, e.d..). (Webwinkel kan uit met een slordige loods op ongunstige plek, minder personeel, personeel hoeft niet perse opgeleid te zijn, bij een webwinkel zonder fysieke winkel heb je ook niet al die meet-apparatuur dus kunnen de prijzen vanzelfsprekend flink omlaag zonder dat de winstmarge minder wordt.
Mwah... Beetje kort door de bocht dit.
Ook webwinkels betalen behoorlijke huur (ze zijn ook niet op elke locatie zomaar welkom) hun ruimtes zijn vaak groter. Daarnaast hebben ze vaak juist net zo veel of meer personeel, inpakken is veel en zwaar werk. Meetapparatuur heeft elk bedrijf, daar meet je voorraad mee. Daarnaast hebben webwinkels te maken met hoge reclame-, verzend- en retourkosten.
Wat een groot verschil is is dat webwinkels elkaar dood-concurreren. Dat is wat de prijs zo laag maakt. Waar leveranciers geen eisen stellen aan de prijs, wordt de prijs vergeleken en laag gehouden om zo veel mogelijk klanten te houden.