Iphone testen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

martine096

Iphone testen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 07:13

Hoi allemaal,

Ik kreeg net toen ik op safari zat te surfen ineens deze pagina:
Afbeelding

Hebben jullie dit ook wel eens gehad? En is dit echt betrouwbaar of is dit een virus oid?

Dit zijn overigens een paar van de reacties eronder:
Afbeelding

Naaoommii

Re: Iphone testen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:16

Ik zou het niet zo snel vertrouwen. Vaak moet je een paar vragen invullen en dan als laatst je telefoonnummer. Dan sluit je automatisch een enorm duur abbonoment aan, ik heb wel eens door geklikt op zo'n advertentie en ben toen de kleine lettertjes gaan lezen.

Daar gaan veel mensen de fout in, waarschijnlijk als je zo'n abbonoment afsluit krijg je misschien wel iets. Maar tegelijkertijd loop je bankrekening leeg

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:35

Haha, nee sorry dit soort dingen zijn zo nep als het maar kan! Phishing, virussen.. kijk ermee uit.

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 07:52

Oke, dankjulliewel! Ik had al het vermoeden haha.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:55

De simpele regel is 'als het te mooi klinkt om waar te zijn dan is dat ook zo'

Gaat bij internet zaken in 99.9% op. Helaas!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:32

Hartstikke nep.
Lees de reacties ook maar, die zijn door een vertaalmachine gedaan maar lijken door NL mensen gezet te zijn.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:41

Bovenaan staat ook dat t om n iphone 8 gaat en eronder weer dat t om n iphone 7 gaat. Helaas nepper dan nep!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:59

Wel regel nummer 1: als het begint met "dit is geen grap!"..... , denk er dan bij, "nee, dit is oplichting" :D .
Er is geen enkele logische reden om iemand zo een duur toestel te verzenden, daar hebben ze echt wel betere kanalen voor dat spamberichten op het internet.

Zo was er laatst ook een of andere leuke keukenrobot die je kon winnen, moest alleen even online aan een rad draaien en en degene die juist draaiden maakte kans om te winnen.
Ja hoor wat gebeurde er? Iedereen enthousiast in de reacties want iedereen "bijna"-winnaar. Kreeg kortinsbonnen enzo, je moest gewoon even je gegevens achterlaten. Tot daar nog niemand die echt kon melden dat ze kortingsbonnen of een winnend lot gezien had, maar wel 1 reactie (die achteraf netjes verwijdert werd door de pagina), die lastig gevallen werd aan telefoon door een of ander gezondheidsgoeroeding voor een abbonement.

Dat is dus je prijs, je geeft je info op om abbonementen aangesmeerd te krijgen.

Nooit intrappen dus. Als het al echte win of geefacties zijn, dan moeten ze afkomstig zijn van de officiële pagina van een bedrijf, niet van een pop-up of een "deel en win"-pagina.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:01

Ik vraag me steeds als ik van dat soort irritante pop-ups krijg of er nog mensen zijn die naïef genoeg zijn om erin te trappen, antwoord is dus overduidelijk 'ja' :(:)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:03

Vanillia schreef:
Ik vraag me steeds als ik van dat soort irritante pop-ups krijg of er nog mensen zijn die naïef genoeg zijn om erin te trappen, antwoord is dus overduidelijk 'ja' :(:)

Ik vroeg me dat bij die keukenrobot ook af maar het was echt ongelofelijk hoe veel reactie er waren van mensen die zo blij waren dat het rad goed was gevallen.
Een iemand zei dat die critici eens moesten zwijgen want ze had wel degelijk kortingsbonnen gewonnen. Vroeg er iemand oh, heb je ze dan thuis gekregen?
Nee dat nog niet, ze was er nog op aan het wachten, maar ze hadden gezegd dat ze gewonnen had!

:(:) .

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:18

Ik heb ooit eens de verleiding dus niet kunnen weerstaan. God dank het vaste nummer doorgegeven ipv mobiel (ben toch nooit thuis) want ik werd echt non stop gebeld door mensen die mij een abbo aan wouden praten. Had soms wel 9 van die telefoontjes op een dag.

Nu met consequent niet opnemen is het nagenoeg over, af en toe nog een verdwaald telefoontje maar dat is te overzien. Binnenkort gaat de telefoon weg dus hebben we helemaal nergens meer last van.

Dus nee, niet aan meedoen tenzij je graag nieuwe vrienden wilt maken aan de telefoon :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:21

Vanillia schreef:

Dat heb ik dus ook.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:29

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 19:34

Vanillia schreef:

Jammer genoeg wel ja... Dit soort dingen zijn altijd nep.

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 08:45

zonnebloem18 schreef:
Omdat dit topic beter op [HTT] Huis, Tuin en Techniek past verplaats ik hem daar naar toe.

Bedankt! Wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen. :o