Creativiteit opkrikken

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Deoiridh

Creativiteit opkrikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 19:00

Hé allemaal,

Hebben jullie leuke manieren in je hoofd op je creativiteit op te krikken?
Ik bedoel met creativiteit niet alleen het vermogen om kunst te maken, maar ook onder andere je probleem oplossent vermogen en out of the box thinking etc.

Paar voorbeeldjes: mindmappen of lijstjes maken, een inspiratie\ideeën boekje maken etc.

Brand los :)F *\o/*

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:03

Al aan een bullet journal gedacht?

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:03

Er zijn een heleboel boeken op de markt om je creativiteit op stoom te brengen.
Een bullet journal zou ook heel goed voor je zijn als ik je bericht zo lees. Maar boeken als Wreck this journal zijn altijd leuk!

Je kunt ook aan Black stories denken. Dit zijn kaartjes waarop een scenario wordt beschreven en jij moet dan proberen te raden wat er gebeurd kan zijn. Dit is echter wel iets wat je het beste met 2 of meer personen kunt doen.

En ken je de boeken van Bertold Gunster? Die heeft al een heleboel geschreven over omdenken, dit is ook en vorm van out of the box denken.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 18-05-17 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Duke

Re: Creativiteit opkrikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:05

Bullet journal!

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:04

Ik zorg ervoor dat ik zoveel mogelijk verschillende manieren van creativiteit oefen.

Zo schrijf ik fulltime, maar ik neem ook zanglessen, danslessen en ik leer mezelf gitaar spelen.
Als ik op het één vast loop ga ik verder met het ander.

Verder speel ik graag denk spelletjes, zoals 'wat als...' of ik bedenk twee ongerelateerde zaken en probeer ze in m'n hoofd aan elkaar te knopen.

Een algemeen gevoel van echt creatief denken en bezig zijn is een gevoel van onwennigheid. Zolang ik dat voel weet ik dat ik in de goede richting zit.

Er zijn ook heel veel interessante boeken geschreven over het denken buiten de lijntjes!

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:28

Creativiteit kun je leren. Leren doe je door oefenen. Eigenlijk is de beste tip die ik je kan geven om er gewoon goed voor te gaan zitten en je brein te triggeren. Jezelf uitdagen met bijvoorbeeld vraagstukken is al een hele stap in de goede richting, maar dat kan ook zijn door te gaan tekenen of te schilderen met ander materiaal dan dat je gewoonlijk gebruikt. Eigenlijk proberen te stoppen met wat denken wat hoort, en dat proberen om te zetten naar verbeelden wat misschien wel zou willen lukken.

Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast. Juist als je jezelf op die manier triggert en het in eerste instantie misschien niet wil lukken, moet je met andere oplossingen komen wat out of the box alleen maar activeert.

These violent Delights have violent Ends

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-17 18:58

Staan leuke dingen tussen. Dank jullie allen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie