laste minute babyshower

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

laste minute babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 09:28

Oke,

een vriendin van mij is over 1.5 week uitgerekend. En toen bedacht ik ineens ow oeps nog geen babyshower..

zelf heeft ze niet veel vriendinnen, en geen ouders meer. En eerlijk ik heb er niet zo stil bij gestaan.

Nu dus opzoek naar inspiratie voor een laste minute shower. we zijn dus met zijn 2e. heel misschien met zn 3en (ze heeft nog een vriendin, heeft ze nu op moment ruzie mee)

maar goed, ik ben dus opzoek na inspiratie, ze kan natuurlijk niet zo veel meer. maarja wat voor hapjes zou ik doen.. we zijn maar met zn 2e. En wat is leuk om te gaan doen. ze kan niet zo veel..

Dispar_Vulgo

Re: laste minute babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:37

High tea? Dan leuk aankleden met roze/blauwe ballonnen etc.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:41

Waarom?

Dat is de eerste vraag die in mij opkomt. Zou daar helemaal niet aan beginnen. Grote hype op dit moment maar zou liever mijn tijd en geld steken in een kind wat net is geboren als net voor de bevalling.
Nu zo kort voor die tijd een babyshower zie ik het nut niet van in.

Wat ik gedaan heb voor een vriendin is voor de laatste 10 dagen tot uitgerekende datum allemaal kleine cadeautjes halen, 1 per dag open te maken, in een mooie grote mand die ze later weer kan gebruiken voor de kinderkamer.
Werd ontzettend gewaardeerd en gaf veel meer plezier dan een 'verplichte' babyshower.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:37

Ik zou eerst even bij je vriendin nagaan of ze daar nu nog zin in heeft, zo vlak voor haar uitgerekende datum. Is het anders geen idee om (een aantal maanden) nadat ze bevallen is, samen (of met z'n drieën) iets te gaan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:54

Ik vraag me ook af of je dat nu nog moet doen. Ik gok dat het nu zwaar genoeg is, om dan ook nog op een (lief bedoeld!) feestje te zitten kan best vermoeiend zijn. En als ze ruzie heeft met die ene vriendin, lijkt het me ook geen strakke actie om die uit te nodigen als het dalijk 'net goedgemaakt' is..

Dan is het handiger om, een tijd na de geboorte, iets met z'n allen te doen..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:06

Babyshower zou ik ook niet doen, maar ik zou haar lekker meenemen naar een high tea mits ze dat nog wil en kan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:18

Je kunt ook iets anders organiseren, maak gewoon allerlei lekkere hapjes, paar kadootjes erbij, zij hoeft alleen maar lekker te zitten en jullie doen de rest :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:20

Pfoe lastig hoor. Ik zou het inderdaad overleggen.

Een beetje verwend worden door jou zal ze wel fijn vinden denk ik zo. Lekker een hightea doen!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:58

ik verplaats deze van mensenwelzijn naar leven zonder paarden

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:20

Ik zou zeggen: plan een relaxed avondje met dingen die ze lekker vindt en maak een leuke 10-dagen doos voor na de bevalling. Een babyshower is toch wel een feestje dat je doorgaans met een groepje organiseert dus daar zou ik niet voor kiezen, los van de late planning.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:23

Ik snap de hele hype baby shower niet zo..
Je kunt toch gewoon op kraamvisite gaan als de baby er is.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:29

Ik zou ook gewoon een lekker relax avondje doen, leuke film, lekkers drinken en snoepen erbij. Of high-tea als dat nog lukt voor haar nu. Is ook gewoon gezellig met z'n 2en.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:30

Ik wilde de laatste twee weken eigenlijk de deur helemaal niet meer uit, ik wilde echt op mijn 'nest' blijven zitten :=
Je kunt altijd kijken of ze zin heeft in een meidendagje met een filmpje op de bank en een voetenbadje (voeten krijgen weinig aandacht de laatste weken :P ) en lekkere hapjes. Waarschijnlijk is ze behoorlijk moe, dus vandaar dat ik zeg dagje, ipv avondje, dan kan ze mooi op tijd naar bed.
Na de bevalling kun je er vooral voor haar zijn door te koken (grote hoeveelheden die makkelijk in te vriezen en ontdooien zijn) en af en toe op de kleine te passen, zodat ze even rustig kan douchen zonder iedere minuut de kraan uit te zetten en te luisteren of de baby huilt ;)

Daar heeft ze meer aan dan aan een babyshower, denk ik!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:55

roxiie schreef:
Ik snap de hele hype baby shower niet zo..
Je kunt toch gewoon op kraamvisite gaan als de baby er is.

Dat dus en veel en veel leuker ook.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:59

High Tea met 2 of 3 personen? Hier in de buurt gaat het pas vanaf 4...

Ik zou niks doen. Maar ik vind babyshowers dan ook echt grooooooooooote onzin. En daarbij, nog 1,5 week te gaan, denk ook niet dat zij er nog heel erg op zit te wachten. Zou gewoon lekker na de geboorte met een cadeautje aan komen zetten :j..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 13:19

ik maak gwn wat simpele hapjes en gaan gewoon lekker relaxen. miss klein cadautje.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:24

Ik denk dat je daar ook het beste aan doet.
Vaak op het einde ben je t toch een beetje zat en slaap je rot dus dan zou ik zelf persoonlijk niet meer op een shower zitten te wachten.

Ik vind het trouwens ook een beetje onzin hoor de babyshowers....zeker als mensen meerder kinderen hebben.ik ga wel altijd maar van maar 1 kindje :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:28

Wij hebben het wel op tijd geregeld, maar we gaan ook voor een high tea. Bij de eerste hebben we wel hapjes gedaan bij iemand thuis maar dan blijf je met een hoop eten (altijd teveel) en met een hoop afwas zitten.

Daar hadden we nu geen zin in bij de tweede, dus we gaan gewoon met een groep high-tea'en en geven daar kadootjes. Zijn de hapjes (en de afwas!) meteen geregeld. :)

Eigenlijk is het bij ons meer een excuus om gezellig met zn allen te gaan high-tea'en :')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 13:32

cinniz123 schreef:
Vaak op het einde ben je t toch een beetje zat en slaap je rot dus dan zou ik zelf persoonlijk niet meer op een shower zitten te wachten.

Ik vind het trouwens ook een beetje onzin hoor de babyshowers....zeker als mensen meerder kinderen hebben.ik ga wel altijd maar van maar 1 kindje :+

ja vind zelf ook maar niks, maar ik weet dat ze het zal waarderen, juist omdat ze weinig vriendinnen/familie heeft.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:55

gewoon doen dan toch!
met een paar lekkere hapjes is het al gauw goed toch?!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 15:06

cinniz123 schreef:
gewoon doen dan toch!
met een paar lekkere hapjes is het al gauw goed toch?!

daarom wil ik het ook gaan doen :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:25

plutolover schreef:
cinniz123 schreef:

ja vind zelf ook maar niks, maar ik weet dat ze het zal waarderen, juist omdat ze weinig vriendinnen/familie heeft.

Lief van je. Lekker een avondje samen met films, heel veel lekkers en gezelligheid. Dat zal ze vast waarderen dan.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:22

Lekkere hapjes mee en een cadeautje en haar lekker in de watten leggen een middag/avond. Het hoeft niet zo ingewikkeld te zijn allemaal :)