Ik heb echt een best wel groot probleem om dit te combineren. Hopelijk kunnen jullie me misschien daar bij helpen
Even kort samengevat, ik doe de opleiding paardenhouderij niveau 4. Heb 2 bijbaantjes, op een stal en in de supermarkt en daarnaast nog mijn eigen paarden.
Ik ben 17 jaar oud en beschik dus niet over een auto, doe alles op de fiets.
We wonen daarnaast nog op een boerderij en afgelegen en is alles niet zomaar even om de hoek.
Ik zit meestal tot een uur of 4 op school en heb 2 uren reizen om thuis te komen, 6 uur moet ik wel weer in de winkel staat dus dat gaat 3x in de week snel snel snel. Zaterdag's werk ik van 8 tot plusminus 4 op een stal en moet 6 uur weer in de winkel staan dus heb het echt rete druk. Weinig tijd voor school en voor mijn paarden, ik ben vaak pas half 10 thuis en probeer soms dan nog snel even te rijden. In de vakantie's werk ik 6 dagen in de week op stal en 4 dagen op de avond in de supermarkt.
Je kan het bijna wel raden, tijd voor school is er dus niet

Ik maak altijd alles snel op het laatste moment nog af en dat lukt gewoon echt niet meer, maar stoppen met mijn bijbaantjes kan ik ook niet want het verdiend wel lekker zo.
Het is nu zelfs zo erg dat als ik in de bus naar huis zit gewoon meteen in slaap val, ik heb een lichte vorm van autisme dus ik word wel snel moe. Ik heb het er met mijn ouders over gehad en die zeiden dat ik keuze's moest maken en 1 van mijn baantjes op moet zeggen, maar dat kan ik gewoon niet.
Hoe combineren jullie dit? Zijn er meer van mijn leeftijd die het zo druk hebben?
Mijn vriendinnen zeuren ook heel vaak dat ik geen tijd heb, ik ga zaterdagnacht wel gewoon mee opstap maar dan ben ik zondag echt gebroken en stap dan alsnog op mijn paarden omdat ik die anders bijna niet rijd, en ik reed voorheen altijd wedstrijden wat ik graag weer wil oppakken.
Mijn moeder zegt ook vaak dat ik veels te veel wil. Ik zit nu echt even in een dillema want dit kan zo echt niet langer doorgaan.
Ben benieuwd hoe jullie dit combineren!