Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Xjosee schreef:Iets anders dan je vraag maar wel iets om mee te nemen. Ik werk momenteel in de zorg. Maar wat ik zie zijn de salarisen een stuk lager in de zorg dan in het onderwijs. Ook een goede om naar te kijken en in je overweging mee te nemen.
Murosch schreef:Ik ben vanuit het onderwijs overgestapt naar de (gehandicapten) zorg. Het voordeel voor mij was dat ik me niet om hoefde te scholen voor mijn functie. Ik heb eerst een flexcontract gekregen en heb toen al werkend cursussen en trainingen gevolgd. Inmiddels heb ik alweer 6 jaar een vast contract. De zorg verdient inderdaad minder dan het onderwijs, maar ik heb er echt geen spijt van gehad!
belindaap88 schreef:Het is wellicht ook handig te kijken naar je thuis situatie, ik weet niet of je jonge kinderen hebt/gezin?
Mocht je vragen hebben kan je me altijd pb'en. Het is zwaar maar ik ben heel gelukkig met mijn keuze!
AnnaB schreef:Ik wilde je ook wijzen op het duale leertraject dat bestaat. In zo'n geval ontvang je een leerlingsalaris en daarnaast word je opleiding betaald. Het is geen vetpot, maar beter dan de magere stagevergoeding die gegeven wordt.
Dit moet je echter niet té rooskleurig zien. Van de beloofde begeleiding hoef je niet al teveel te verwachten en er wordt van jou wel verwacht dat jij vrij snel als volwaardig werknemer meedraait in het team. In september en maart start vaak de sollicitatieprocedure.
Misschien dat je met jou achtergrond wel makkelijk(er) ergens binnen kan komen waar gewerkt wordt met jongeren met moeilijk verstaanbaar gedrag? Gezien je voor verpleegkunde wil gaan zou ik je wel aanraden dit op HBO-niveau te gaan doen.
kwita schreef:eerlijk , het was bittere armoede....en elke dag afgezeikt te worden door de diplomeerden en klusjes/Clienten moeten doen waar hun geen zin in hadden. ( al verschilde het wel per afdeling)
Echt nooit meer!![]()
![]()
als je het echt wilt, betaal zelf je opleiding en laat dat dus niet je baas doen anders ben je slaaf. Aangezien hun betalen: je kan geen kant op!

Maar was de één van de weinige hogescholen die een deeltijdopleiding zonder werkkringeis had (deeltijd is er uberhaupt amper meer, het enige 'deeltijd' dat veel hogescholen kennen is het MB-HBO traject waarvoor je dus al MBO verpleegkundige moet zijn.
Goof schreef:Nope, geen kinderen, gaan er ook nooit komen. Wat dat betreft prima. Ik woon samen, dat wel.
Ik ben wel heel benieuwd hoe je de opleiding ervaart en hoe het er voor jou in de praktijk uit ziet nu qua studiebelasting, stage/ werk, financieel etc.