17 jaar en begeleid wonen door rechtzaak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CaroBaex

17 jaar en begeleid wonen door rechtzaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 21:32

ik ben maar een meisje met autisme en met een enorm pest verleden waardoor ik een depressie kreeg.
en een meisje met moeder die ptts (post traumisch stress stoornis)heeft door haar moeilijke jeugd en daardoor " wegvalt"

ik heb nog nooit mijn verhaal op bokt of andere websites maar ik moet even mijn hart luchten..
zoals jullie boven al lazen is het leven niet makkelijk voor mij geweest..
het is nogal een gevecht geweest..
maar doordat ik zodanig loyaal was naar mijn moeder ging ik niet naar school of naar buiten..
waardoor mijn therapeut (zij doet therapie met paarden, ik ken haar al since ik 7 jaar was omdat zij mijn moeder behandelde met veel succes!)
voorstelde om de pony die zij eigenlijk weg wou doen aan mij gaf (zij heeft er nog wel kijk op!) om mij te motiveren om van huis te gaan.
wat zoals je in mijn vorige topics wel kon lezen een enorm succes is!
die keuze is nu al weer een jaar geleden gemaakt want ik ging en ga nog steeds trouw elke dag naar haar!

maar zoals ik altijd doe praat ik weer om mijn probleem heen.
omdat over mijn verleden praten nogal pijn doet.

vroeger werd ik altijd gepest want tja ik was anders.
ik was niet slank..en ik had een overbeet van 5 cm.
ik kreeg in groep 7-8 eindelijk wat vrienden die mij vervolgens na de 1de klas "verraade"
en tegen mij keerde omdat ik niet meer naar school ging vanwege mijn thuis situatie.
het pesten en mijn thuis problemen hebben mij eigenlijk helemaal kapot gemaakt van binnen.
waardoor ik op veelte jonge leefttijd een depressie kreeg en ik letterlijk alleen in bed lag want iets doen had toch geen nut dacht ik , iedereen haat mij toch..
ik heb 1 keer bij een trein spoor gestaan..maar dankzij mijn vriendje ( nu ex helaas) die mij is gaan zoekenen mij vond..en mij tegen heeft gehouden.. ik heb mijn ouders nooit hier over verteld..ooit op een dag ga ik dat doen maar ik ben bang dat ze een halve hartverzakken krijgen..

ik heb nog wel contact met hem maar ik zie hem niet meer.. maar hij vraagt wel elke week of ik mijn glimlach fake of dat hij echt is ..hij ziet door mijn masker heen..gelukkig.
mijn therapeut zie ook door mijn masker heen en weet toch altijd het echte probleem boven water tekrijgen om het vervolgens bespreekbaar temaken wat ik eerlijkgezegt liever niet doe..want wegddrukken is veel makkelijker..maar niet goed voor je.
erover praten doet pijn.
waardoor ik meestal uiteindelijk breek en ik mijn echte emoties laat zien.
en dan ben ik een heel ander persoon.
een persoon met veel littekens mentaal.
maar de littekens zijn niet goed dicht gegaan.

na alle drama met jeugdzorg die de heletijd drijgte met een uithuisplaatsing jaren lang.
en de gemeente geen een reet deed behalve kosten besparing.

kwam mijn therapeut samen met mijn ouders met het idee om mij begeleidt te laten wonen.
wat iets beter klinkt dan een " nieuw gezin" iets wat jeugdzorg voorstelde in kinderlijke woordtje net als ik dom was.. ik ben misschien mentaal niet 100% meer maar ik ben niet dom.

De Gemeente was hier op tegen waardoor wij naar jeugdzorg zijn gestapt die het er wel mee eens was!
ik kreeg uit eindelijk een gesprek met iemand van jeugdzorg om een verslag voor de kinderechter te maken ,
hij was goed, de man leeftde mee.
hij snapte het.
wat mij nogal blij maakte, er zijn dus wel mensen die het snappen.

de dag van de rechtzaak vond ik nogal spannend
was nog nooit in een rechtzaal geweest.

ik liep alleen da rechtzaal in zonder mijn ouders dit omdat ik weet dat met mijn ouders erbij dat ik dan niet alles durf te vertellen,
de kinder rechter was een lieve vrouw, ze had begrip voor mij en mijn verhaal, ze vond dat ik nogal wat last op mijn schouders had wat onzettend waar was.
op het laast mocht ik nog wat zeggen:
heel stortterend zei ik:
Citaat:
tis niet dat ik niet wil naar school ik wil heel graag zelfs maar het lukt gewoon niet..*ik begon te huilen* ik wil gewoon dat mama niks overkomt. want mijn broers en zus doen niks en mijn oudere broer is niet meer thuis..wat moet ik dan? ook maar niks doen? mijn vader werk in ploegen dus hij is er ook bijna nooit..tis niet dat mams haar zelf van kant maakt maarja...je weet het niet

de kinderrecht zei daarna:
Citaat:
je hebt eigenlijks nooit kind kunnen zij..

en ze had gelijk.. ik heb nooit kind kunnen zijn.

uitspraak was:
dat ik uithuis word geplaats naar een boerderij
en ik een voogd krijg.

ik heb mijn voogd ontmoet, ik moet toegeven , ik mag der wel!
ze snapt mij en mijn ouders, en zij onderneemt wel wat en geloof mij ik ben anders gewent :')

ik ben nu since vorig zondag verhuist..
ik heb veel heimwee..
maar ik het gaat op groep wel heel goed.
de kinderen hebben respect naar elkaar en de begeleiding snapt mij..
het is prettig die rust maar ik moet er nogal aan wennen..
ik blijf nogsteeds een onzeker iemand die haar muurtje weer moet op bouwen.

dankje voor het lezen..
en voor iedereen die het zelfde of wat anders mee maken:
blijft door gaan! je kunt het!
Laatst bijgewerkt door Neej op 05-05-17 23:55, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Locatie en naam boerderij verwijderd in overleg met TS

Anoniem

Re: 17 jaar en begeleid wonen door rechtzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:38

Heel erg heftig... ik vind je ontzettend dapper en sterk!
Ik wil je veel sterkte en wijsheid toewensen voor je toekomst, je verdient een prachtig leven!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:44

KoudbloedKim schreef:
Ik wil je veel sterkte en wijsheid toewensen voor je toekomst, je verdient een prachtig leven!

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten!!

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 21:45

Wilawander schreef:
KoudbloedKim schreef:

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten!!

dankjewel <3

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:46

Wanneer je altijd stress enn zorgen hebt gehad is het logisch dat je niet ineens alles kan loslaten. Dat heeft tijd en begeleiding nodig en dat krijg je nu.
Je bent een topper dat je al zover bent gekomen

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 21:51

Esther_r20 schreef:
Wanneer je altijd stress enn zorgen hebt gehad is het logisch dat je niet ineens alles kan loslaten. Dat heeft tijd en begeleiding nodig en dat krijg je nu.
Je bent een topper dat je al zover bent gekomen

dankjewel <3
de begeleidig is gelukkig van alles op de hoogte
en heeft een heel lang gesprek gehad met mij therapeut
waardoor ze ook weten dat ik er liever om heen praat
dan om over het echte probleem te praten'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:53

Wat mooi dat je eindelijk de kans krijgt om naar jezelf toe te groeien!
Ik ken je niet maar wil even zeggen dat ik heel trots op je ben! :+:

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:54

Goed zo, kind! Er klink toch (al is het wat aarzelend) vertrouwen in de toekomst in door. Alleen al het feit dat je je verhaal hier neer hebt gezet, getuigt van karakter!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:57

Wat een heftig verhaal!! Ik hoop dat dit je wat meer rust gaat geven en er voor zorgt dat jij meer kind/jongvolwassene (kind kan ik je eigenlijk niet meer noemen) mag zijn i.p.v. de zware lasten die je voorheen droeg.
Ik hoop ook dat je je fijn en veilig voelt in de groep en zo je zelfvertrouwen weer een beetje op kan bouwen. Wie weet bouw je daar nog mooie vriendschappen op!

Kan je vanuit daar weer opnieuw naar school of een thuisstudie volgen? Mag je wel gewoon contact hebben en bezoek ontvangen van je ouders wanneer je wilt?
Ik hoop dat je over een jaar kunt zeggen dat dit dé stap is geweest naar een fijne toekomst, jouw toekomst die je met vertrouwen tegemoet durft te gaan!

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 22:05

Delphi schreef:
Wat een heftig verhaal!! Ik hoop dat dit je wat meer rust gaat geven en er voor zorgt dat jij meer kind/jongvolwassene (kind kan ik je eigenlijk niet meer noemen) mag zijn i.p.v. de zware lasten die je voorheen droeg.
Ik hoop ook dat je je fijn en veilig voelt in de groep en zo je zelfvertrouwen weer een beetje op kan bouwen. Wie weet bouw je daar nog mooie vriendschappen op!

Kan je vanuit daar weer opnieuw naar school of een thuisstudie volgen? Mag je wel gewoon contact hebben en bezoek ontvangen van je ouders wanneer je wilt?
Ik hoop dat je over een jaar kunt zeggen dat dit dé stap is geweest naar een fijne toekomst, jouw toekomst die je met vertrouwen tegemoet durft te gaan!

ik heb het geluk dat ik op een hele geduldig school zit en zij mij aanbieden om het langzamer hand weer het weer op te pakken
want na mijn depressie ben ik naar een andere school gegaan wat geen speciaal onderwijs was
heb daar de 2de klas gedaan met succes maar omdat ik in de 3de klas in een compleet andere klas werd gezet vanwege de keuze vakken ( ik heb natuurlijk voor groen gekozen) kwam dat en daar
vonden 2 jongens het ook heel leuk om mijn ook te gaan pesten waardoor de stap naar school weer moeilijker werd maar omdat ik goed contact met mij groen leraares had is de kans groot dat ik gewoon dit jaar 3de jaar afmaak en ik volgende jaar een begin maakt aan het 4de jaar! en met heel veel geluk in 2018 gewoon mijn diploma kan krijgen!

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 22:06

mysa schreef:
Goed zo, kind! Er klink toch (al is het wat aarzelend) vertrouwen in de toekomst in door. Alleen al het feit dat je je verhaal hier neer hebt gezet, getuigt van karakter!

dankjewell! <3

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 22:07

Lente schreef:
Wat mooi dat je eindelijk de kans krijgt om naar jezelf toe te groeien!
Ik ken je niet maar wil even zeggen dat ik heel trots op je ben! :+:

dankjewel :) <3

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:11

Hele dikke knuffel :(:) verder even geen woorden

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 22:13

Steeph schreef:
Hele dikke knuffel :(:) verder even geen woorden

*hug back*

dankjewel <3

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:25

idc_liz schreef:
Delphi schreef:

ik heb het geluk dat ik op een hele geduldig school zit en zij mij aanbieden om het langzamer hand weer het weer op te pakken
want na mijn depressie ben ik naar een andere school gegaan wat geen speciaal onderwijs was
heb daar de 2de klas gedaan met succes maar omdat ik in de 3de klas in een compleet andere klas werd gezet vanwege de keuze vakken ( ik heb natuurlijk voor groen gekozen) kwam dat en daar
vonden 2 jongens het ook heel leuk om mijn ook te gaan pesten waardoor de stap naar school weer moeilijker werd maar omdat ik goed contact met mij groen leraares had is de kans groot dat ik gewoon dit jaar 3de jaar afmaak en ik volgende jaar een begin maakt aan het 4de jaar! en met heel veel geluk in 2018 gewoon mijn diploma kan krijgen!

Dat zou heel fijn zijn als je die mogelijkheid krijgt!!! Het is je echt gegund!!! En bah wat is pesten toch ontzettend naar :(:)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:33

Wil je alleen maar hele veel sterkte wensen met alles! Weet als geen ander wat pesten met je doet en ik loop nog steeds met de gevolgen ervan. Je kan het meid je bent op de goede weg ga ervoor! :(:)

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 22:36

Mira283 schreef:
Wil je alleen maar hele veel sterkte wensen met alles! Weet als geen ander wat pesten met je doet en ik loop nog steeds met de gevolgen ervan. Je kan het meid je bent op de goede weg ga ervoor! :(:)

dankjewelll <3

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:36

Lieve Ts.
Wat ben jij ontzettend dapper!
Wat pik je alles knap en dapper op! Aanvaart je de hulp. Ook al is het spannend en eng!
Stapje voor stapje. Op jouw tijd!
Knuffel van mij en mijn hondenbeest!

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 22:37

idc_liz schreef:
Delphi schreef:

Dat zou heel fijn zijn als je die mogelijkheid krijgt!!! Het is je echt gegund!!! En bah wat is pesten toch ontzettend naar :(:)[/quote]

jaa, tis ook soms zo lastig om te bestrijden since het vaak achter de rug van de leraar gaat
of via internet..

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 22:37

Catori schreef:
Lieve Ts.
Wat ben jij ontzettend dapper!
Wat pik je alles knap en dapper op! Aanvaart je de hulp. Ook al is het spannend en eng!
Stapje voor stapje. Op jouw tijd!
Knuffel van mij en mijn hondenbeest!

nawh dankjewel!
<3

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:45

Wat een heftig verhaal! Gelukkig pakt het nu zo positief uit en accepteer je de hulp die je geboden wordt :) Ga vooral zo door!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:55

Meisje wat heb jij t lastig! Knap dàt je je er zo doorheen slaat! Er komen nu nieuwe kansen voor je, heel fijn *\%/*
Dikke knuffel en vergeet niet: jij mag er zijn! :j :j :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:01

Ts je ben een topper.
Heel fijn dat je nu een eigen plekje met goede begeleiding hebt.
Heb vertrouwen in jezelf, je ben prachtig en je komt er wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:35

Wat moeilijk voor je TS. Het is heel erg moeilijk om een ouder met PTSS te hebben (weet ik maar al te goed!) en het draait de rollen een beetje om, jij word de ouder en de ouder word het kind. Wat niet de bedoeling is, en de rechter heeft dat goed gezien!
Het siert je dat je zoveel verantwoordelijkheidsgevoel hebt! Ik hoop dat je verder kunt gaan met jouw ontwikkeling en dat je heel gelukkig word :*

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:59

Wat ontzettend dapper van je dat je deze stap hebt gezet.
Je bent een topper en ik geef je een enorme dikke knuffel.