Mijn eerste boek is vorig jaar verschenen. Ik ben gevraagd door een uitgever (AW Bruna) om een (non-fictie) boek te schrijven over een bepaald onderwerp naar aanleiding van enkele artikels die ik had geschreven. Zij hebben mij toen gecontacteerd met de vraag of we samen eens konden brainstormen over hoe dat boek er uit zou zien.
Ik heb dan samen met hen een plan uitgewerkt, en op basis daarvan een contract + deadline gekregen. In totaal had ik 7 maanden de tijd om mijn boek van nul te schrijven. Als ik het opnieuw kon doen, zou ik het absoluut niet op zo'n korte tijd gedaan hebben omdat ik daarnaast ook een fulltime baan had en de druk om mijn deadline te halen was erg groot, maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb. Het is alle bloed, zweet en tranen waard als je op je eigen boekenlancering staat in een ruimte vol vrienden en familie die trots op je zijn, of als je je eigen naam in het rek van de boekenwinkel ziet 
Als ik jou was, zou ik gewoon lekker schrijven. Eerst je verhaal afmaken en dan kan je later altijd bekijken of je uitgeverijen wil aanschrijven of niet. Houd er wel rekening mee dat slechts een heel klein percentage van de boeken die naar uitgeverijen worden ingestuurd ook daadwerkelijk gepubliceerd worden. In mijn ogen moet je schrijven omdat je het graag wil, niet omdat je gepubliceerd moet worden.