Een boek schrijven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Een boek schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 10:14

Zijn hier bikkers die ooit een boek schreven,schrijven of mss zelfs uitbrachten?
(dan bedoel ik echt een verhalenboek)

Wat zijn jullie ervaringen?

Sinds kort gestart aan een boek.
Hiervoor totaal geen ervaring met schrijven,maar altijd al een enorm levende fantasie gehad en daarom leek het me leuk.

Geen idee of het uitgeefwaardig wordt,maar natuurlijk hoop je daar ergens op.

Dus bij deze de vraag,nog bokkers?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:33

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:55

Mijn eerste boek is vorig jaar verschenen. Ik ben gevraagd door een uitgever (AW Bruna) om een (non-fictie) boek te schrijven over een bepaald onderwerp naar aanleiding van enkele artikels die ik had geschreven. Zij hebben mij toen gecontacteerd met de vraag of we samen eens konden brainstormen over hoe dat boek er uit zou zien.

Ik heb dan samen met hen een plan uitgewerkt, en op basis daarvan een contract + deadline gekregen. In totaal had ik 7 maanden de tijd om mijn boek van nul te schrijven. Als ik het opnieuw kon doen, zou ik het absoluut niet op zo'n korte tijd gedaan hebben omdat ik daarnaast ook een fulltime baan had en de druk om mijn deadline te halen was erg groot, maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb. Het is alle bloed, zweet en tranen waard als je op je eigen boekenlancering staat in een ruimte vol vrienden en familie die trots op je zijn, of als je je eigen naam in het rek van de boekenwinkel ziet :)

Als ik jou was, zou ik gewoon lekker schrijven. Eerst je verhaal afmaken en dan kan je later altijd bekijken of je uitgeverijen wil aanschrijven of niet. Houd er wel rekening mee dat slechts een heel klein percentage van de boeken die naar uitgeverijen worden ingestuurd ook daadwerkelijk gepubliceerd worden. In mijn ogen moet je schrijven omdat je het graag wil, niet omdat je gepubliceerd moet worden.

Lau

Re: Een boek schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:10

Ik ben op het moment bezig met een boek. Tot nu toe met heel veel pauze er tussen omdat het voor een deel waar gebeurt is. En voor een deel wat ik wilde wat er gebeurt was. Het boek wil ik op zo een manier schrijven dat mochten de mensen die er in voor komen het verhaal niet herkennen. Dus ik ben heel veel aan het veranderen. Andere namen, andere omstandigheden etc dus ben daar vooral mee aan het puzzelen. Want het verhaal wat er gebeurt is, is echt boek waardig. Alleen de omstandigheden toen niet dus ben er heel er mee aan het puzzelen.

Wat ik er mee wil doen als het af is weet ik nog niet. Denk dat ik het eerst aan een paar vriendinnen geef om het te testen en als het bevalt het uit ga geven. En anders was het een mooi projectje.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:44

Ik heb een aantal film scripts geschreven en ben momenteel bezig met een boek.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:52

Ik ben op dit moment zelf ook bezig met een boek. Nog nooit wat uitgegeven maar hoop dat dit boek als hij af is wel ooit uitgegeven kan worden :D

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 16:06

leuk nog schrijvers!

welke genres schrijven jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:36

Hier een schrijvende bokker. M'n boek zit al járen in m'n hoofd, en het lijkt erop dat ik nu eindelijk de moed heb verzamelt om het ook echt te gaan schrijven. Ik was al een paar keer gestrand, dus ik hoop dat het nu eindelijk goed zal gaan.

Het betekent gewoon zoveel voor me, en het is allemaal teveel in mijn hoofd. Vandaar dat ik het maar opschrijf.