En toen was het alweer 10 jaar geleden dat je ons verliet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

En toen was het alweer 10 jaar geleden dat je ons verliet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 22:31

5 jaar geleden maakte ik dit topic aan [MWS] Jij blijft mijn papa
Ik was toen 13 en mijn vader was toen 5 jaar overleden. Nu 5 jaar verder is het alweer 10 jaar geleden.

Onwerkelijk, hoe de tijd zo snel gaat. Ik kan het me als de dag van gister herinneren, en wat we in die tijd ook nog hebben meegemaakt is niet mis.
Ik zit te twijfelen om het in het openbaar te zetten maar waarom ook niet? Je hoeft niet alles stil te houden, en vooral heftige gebeurtenissen niet.

1 mei, de verjaardag van mijn moeder besloot mijn vader dat hij niet meer verder wou leven. Ik was toen 7 en man, wat een impact heeft dat gehad. Mijn ouders waren al ander half jaar gescheiden maar toch, het is heftig.

Na een half jaar heeft mijn moeder een andere man leren kennen genaamd 'X'. Eerst gingen we bij X inwonen en na een jaar zijn we met hem samen gaan wonen. Die man was alles voor mij, echt een 2e vader, ik kon alles met hem. Mijn moeder was met X getrouwd en dat heeft anderhalf jaar geduurd. Het ging niet meer en de enige optie was scheiden, alweer. Ik was toen 14, we gingen weer verhuizen naar een heel leuk en knus plekje.
Ik had nog steeds contact met X, hij gaf mij nog les met mijn verzorgpaard en hij was er voor mij. Na 14 maanden trokken we weer in bij X. We hadden hem zo erg gemist en we wouden weer bij elkaar zijn.
Ja slechtste keuze ooit, X vond helaas zijn werk veel belangrijker. Hij wou zo graag een nieuw bestel busje dat hij ons niet meer wou onderhouden, hij wou niks meer met ons doen want hij moest geld bewaren voor het bestelbusje die hij o zo graag wou voor werk ( totaal niet nodig want hij kon er 1 krijgen van zijn werkgever). De ruzie's stapelden weer op en werden zo heftig dat hij ons uit huis had getrapt. Oktober 2015 waren we weer verhuist, waar we eindelijk tot rust konden komen. Het contact met X is verbroken en heb hem nooit weer gesproken. In het begin had ik het er erg moeilijk mee, hij was tenslotte al die 7 jaar wel een 2e vader voor mij. Nu moest ik weer een vader figuur loslaten, maar het zij zo..

Nu 10 jaar later van verhuizen en mensen loslaten, gaan we weer verhuizen. De huur word in ons huidige huis te duur. Morgen krijgen we de sleutel van ons nieuwe huisje en dan hopen we deze 10 jaar volledig af te kunnen sluiten. Een nieuw hoofdstuk, ik kan niet wachten.

Ik weet niet zo goed waarom ik dit online gooi. Maar zoals ik al zei, soms hoef je dingen niet stil te houden al word dat soms wel van je verwacht. Soms wil ik er ook gewoon even over praten.

Je mag reageren, het hoeft niet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: En toen was het alweer 10 jaar geleden dat je ons verliet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:58

Ik vind het mooi dat je er zelf een positieve draai aan geeft. Probeer het inderdaad zo te zien; Een nieuw hoofdstuk! Lekker alles achter je laten en elke dag is een nieuwe.

Ik wens je heel veel geluk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:09

Zo dat is niet niks wat jij hebt meegemaakt. Ik hoop dat je nu wat meer rust en stabiliteit krijgt in je leven.
Ook ik vind het heel knap van je dat je zo niet-veroordelend naar je beide papa's kunt kijken en dat je nu weer nieuwe kansen ziet voor je toekomst.
Ik wens je alle goeds *\o/*

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 02:10

het is allemaal bagage die je meeneemt, maar ook allemaal dingen die uiteindelijk je gemaakt hebben wie je geworden bent.. En met name in je laatste zinnen kun je heel goed merken dat je die groei en dat besef al vind of zelfs gevonden hebt.

je bent nu volwassen en kunt letterlijk kiezen of bagage je neerhaalt, of je sterker maakt (ook al is dat makkelijk gezegd naar mensen toe die dat pad niet kunnen vinden en worstelen met hun verleden).. het verleden is immers verleden, de dag van vandaag is uiteindelijk de dag die er toe doet en de toekomst is datgeen waar je doelen en dromen liggen.

Natuurlijk is het moeilijk om een man die toch 7 jaar deel uit maakte van je leven je afgestoten heeft. naast slechte herinneringen aan hem en dat momenten zullen er ook goede zijn (anders zou je het er ook niet moeilijk mee gehad hebben denk ik).. die goede herinneringen zullen je later doen glimlachen en die slechtere, och die liggen nu in het verleden, daar haal je hopelijk later je schouders verder over op.

mooi dat je al zo jong en snel zover bent gekomen met die ontwikkeling.. ik hoop dat die door blijft zetten en je 'opgroeit' tot een emotioneel stabiele en sterke jonge vrouw die je nu al bijna lijkt te zijn.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 10:25

Dank jullie wel voor de reacties :)

Emotioneel ben ik niet altijd stabiel maar ik ben gewoon een emotioneel persoon, dat zal altijd zo blijven

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:38

Wow wat heftig! Vind dat je het heel duidelijk beschrijft en ook dat de liefde die je voor je stiefvader hebt gehad merkbaar is. Wel onwijs heftig dat jullie met ruzies eruit zijn gegaan. Succes met het verhuizen!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 15:26

Dankjewel, vandaag dus de sleutel gekregen en lekker gewinkeld voor het nieuwe huisje. Heerlijk!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:35

Afbeelding

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:09

Dikke knuffel :(:)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:17

Da's best heftig, dat je al 2 vaders/vaderfiguren bent kwijt geraakt. Wel gaaf dat jullie nu weer een nieuwe start gaan maken. Ik wens jullie alle goeds toe.

You go girl!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 21:18

Lieve reacties, dank jullie :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:26

Wat heftig wat je allemaal mee hebt moeten maken. Emotioneel zijn mag, dat is niet iets wat je hoeft in te houden. Heel veel geluk in jullie nieuwe huis!

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:28

Jeetje Sindy, wat ontzettend heftig... Ik vind het heel knap hoe je ermee omgaat, en wens jullie veel geluk in jullie nieuwe huisje :*

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 01:10

Wat heftig, sterkte en succes met het nieuwe huisje!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 13:37

Dank jullie wel :) Woensdag trekken we in !

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 15:46

Inmiddels al weer bijna een week geleden dat we verhuist zijn. Ik mis het huis ontzettend maar ik voel me hier ook thuis :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:52

Een nieuw begin.

Afbeelding