Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Palmera schreef:Ik bevind me al een aantal jaar in een stormachtige relatie met veel ruzie. En ik ben er oprecht gelukkig mee, hoe gek dat ook klinkt.
Sommige mensen zijn heethoofden, hebben een bepaalde trots, een zeer sterke eigen mening en een grote mond. Zet er twee bij elkaar en je hebt mijn situatie.
Maar jij, TS, bent niet zo. Jij bent iemand die zich, zoals ik uit de OP opmaak, snel gekwets voelt. Woorden en acties doen jou pijn. En dan is het natuurlijk hele andere koek. Jouw vriend vindt het wellicht ook niet leuk, maar hij gaat gewoon zijn eigen ding doen. En dat zou jij eigenlijk ook moeten doen, ook al is het lastig. Trek je die ruzies wat minder aan. Zolang jullie weten, en dit is het enige belangrijke, dat er een diepe liefde is, maken die ruzies om niets geen fluit uit.
Mijn relatie is pure liefde met een hoop strijd. Zonder die liefde was ik allang weg geweest. Dan ga ik echt dat gemekker niet aanhoren. Maar omdat er zoveel goeds is tussen ons haal ik mijn schouders op, slaap wat nachtjes thuis en daarna gaan we gezellig uit eten en word er niet meer over gesproken. Er worden ook geen oude koeien uit de sloot gehaald. Dát is namelijk ook funest.
Dit zijn geen antwoorden, dit is geen aai over je bol en ook geen ferme 'trap hem eruit'-tekst. Dit is hoe het óók mogelijk is, en ik hoop dat je met die wetenschap iets kunt.
Veel sterkte en succes!

Macs schreef:Ik zeg altijd: het leven is te kort en te mooi om ruzie te maken. Heb je niks aan.
Dus mijn advies, lekker kort bocht: ga even zonder hem van het leven genieten. Want blijkbaar ben je zo niet gelukkig. Je zegt verlatingsangst te hebben (gehad), leer op eigen benen staan. Hoe moeilijk ook. Je komt er wel!
Maflinger_S schreef:Ik denk dat jullie allebei gewoon van slag zijn door de verandering(en). Hij heeft een groter huis, iets verder weg en moet daar aan wennen. Jullie waren ineens meer samen dan daarvoor en jij moet ook wennen aan de nieuwe situatie. Jullie zitten in zijn huis nu niet meer op elkaars lip maar kunnen letterlijk wat meer ruimte nemen. Misschien hadden jullie of had een van jullie stiekem ook wel het idee dat er nu eigenlijk misschien samengewoond zou worden? Is dat uitgesproken?
), heb zelf de hele slaapkamer geverfd met hulp van mijn moeder, alle behang in alle 3 de slaapkamers heb ik gedaan , 1 lange muur beneden heb ik zelf geverfd, nieuwe meubels samen uitgezocht, geholpen verder met mee denken waar de desk moest komen en hoe het model zou worden enzzz.. Nog niet op korte termijn dat wisten we ook en hebben we ook duidelijk afgesproken maar ergens volgend jaar ofzo, we hebben er nooit een datum aangehangen.. Annet_Dottie schreef:Het lijkt misschien nu alsof we heel anders in het leven staan maar daarom ook het stukje probeer niet te veel te oordelen, al snap ik dat je dat doet hoor jullie doen het maar met dit stukje van een inmiddels 5 jaar durende relatie.
Maar is het nog te repareren en is dat wat jij wilt? En wil hij daar ook aan meewerken? Dan zullen er ergens middenwegen gevonden moeten worden. En wil je dat, want constant compromissen sluiten is ook erg vermoeiend kan ik je vertellen.
) maar het is deels wel verklaarbaar natuurlijk, het is een emmertje wat overloopt, en bij mij is het overgelopen en hoewel dat niet snel gebeurd bij mij omdat ik van de lieve vrede ben is het wel gebeurd. En dan komt ook het stukje in beeld hoe ver wil je dan met z'n allen nog gaan.. Dus waarschijnlijk is het gewoon zo of er moet echt iets gebeuren of afspraken gemaakt worden hoe je het ook wil noemen om er voor te zorgen dat die ruzies minder zijn of dat we er iig beter mee om kunnen gaan (er bij weg lopen dus) en zo niet als het zo blijft gaan ja dan zouden we toch echt uit elkaar moeten, of het nou willen ja of nee..
Gianti schreef:Houden van is 1 ding. Maar ben je nog wel verliefd?
Ik ken het een explosieve relatie, met ook flinke ruzies oo momenten. Maar op momenten dat goed gaat, is het zo bijzonder goed en ook dat zijn de momenten die voor mij veel zwaarder wegen.
Charaz schreef:shilady schreef:uitmaken die hap
Ik dacht meer aan RUN Forest RUN!